iDrive en iPhone 3G

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
RonBKK

iDrive en iPhone 3G

Bericht door RonBKK » 08 jun 2010, 23:01

Hallo,

Ik rij een 535d met een af fabriek ingebouwde USB (+aux) aansluiting en dus een iPod interface. ALs ik mijn iPhone 3G hierop aansluit werkt alles, zeg 1 uur en houdt hij er daarna mee op. Dat wil zeggen wel geluid, maar geen bediening meer.

Mijn auto is uit 2007 en heeft recent een software update gehad. Probleem is niet verholpen. Ook is de originele Y kabel al eens vervangen, geen resultaat. Heb ook verschillende iPhones (3G en 3GS) en een nieuwe iPod Touch uitgeprobeerd.

Allemaal hetzelfde resultaat. Ongeveer 1 uur werkt alles, daarna problemen. BMW dealer weet het ook niet en suggereert de volgende software update af te wachten.

Iemand hier op het forum een idee?

Dank,

RonBKK :///m:

Watts

Re: iDrive en iPhone 3G

Bericht door Watts » 25 jun 2010, 07:42

Lijkt me een software issue, zowel BMW als Apple zijn redelijk eigenwijs met hun ondersteuning en compatibiliteit (wat een woord) naar andere merken....
De wereld wemelt van de mensen voor wie een aangename toekomst in feite op een terugkeer naar een geïdealiseerd verleden neerkomt.

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 25 jun 2010, 12:25

edit: zit ik gewoon in een verkeerd topic te reageren... :o

Monza36

Bericht door Monza36 » 04 aug 2010, 22:18

ik heb een 5 serie (10-2008) en heb ook een Ykabel aangeschaft en vervolgens een iPod aangesloten.. deze deed het prima en kon via iDrive en stuur de ipod bedienen.. vervolgens de kabel op mijn iPhone 3GS aangesloten en daar kreeg ik de melding dat de iphone incompatilble is met de kabel... vervolgens deed ie helemaal niks meer... zit overigens wel de laatste apple software op de iphone..

op zich maakt mij dat niks uit omdat ik nog een ipod heb en die doet het gewoon goed...
Freude am Fahren

RonBKK

Bericht door RonBKK » 08 nov 2010, 13:19

Hallo,

Soms is electronica iets vreemds. Zonder dat er aanpassingen zijn geweest, werkt mijn iPhone 3g nu al maanden goed.

Dank voor jullie reactie,

Ron :///m:

roudenal

Bericht door roudenal » 13 nov 2010, 11:07

Jullie hebben het over een ykabel. Waar koop ik deze goede kabel en hoe sluit ik deze aan. Alvast dank mij de juiste richting in te sturen. Mvrgr Richard

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”