Welke banden?
Re: Welke banden?
Ik rij momenteel met Pilot Primacy, Michelin's dus.
Heb vorige week 2 banden moeten vervangen, omdat ik 1 kapot had gereden en omdat bij 1 iets was, als ik daar mee had door gereden had ik een klapband gehad oid.
Wel prijzig, maar meer dan waard!
Heb vorige week 2 banden moeten vervangen, omdat ik 1 kapot had gereden en omdat bij 1 iets was, als ik daar mee had door gereden had ik een klapband gehad oid.
Wel prijzig, maar meer dan waard!
Ik heb er op dit moment Kumho Ecsta SPT onder liggen 225/40ZR18 92Y.
Waren ook de banden die eronder lagen toen ik hem kocht. Op zich ben ik best tevreden over deze band. Prestaties en geluid op de weg zijn goed en de prijs viel ook reuze mee. Maar wil de volgende keer met een wissel ga ik toch over op michelin of pirelli.
Waren ook de banden die eronder lagen toen ik hem kocht. Op zich ben ik best tevreden over deze band. Prestaties en geluid op de weg zijn goed en de prijs viel ook reuze mee. Maar wil de volgende keer met een wissel ga ik toch over op michelin of pirelli.
'k Zweer vooralsnog op de Michelin Pilot Sport (inmiddels versie 2) zoals ik ze nu onder de auto heb liggen.
Slijtvastheid redelijk, maar op alle punten merkbaar verbeterd tenopzichte van de originele Pilot Sport die er op zaten toen ik het setje velgen nieuw met banden bij de Dealer kocht.
Overigens gaan je banden lang mee Kees: 75k
Die van mij zijn toch binnen de 35k weg achter. Ben eigenlijk al aan mijn tweede set PS2's toe (maar nog geen tijd om ze te vervangen, zit nog een goeie 2,0-2,5mm op).
Wat betreft winterbanden: de Dunlop SP Wintersport 3D bevallen tot nu toe nog dikke prima, alleen moet het wel goed koud zijn (dus onder de graad of 2/3).
Slijtvastheid redelijk, maar op alle punten merkbaar verbeterd tenopzichte van de originele Pilot Sport die er op zaten toen ik het setje velgen nieuw met banden bij de Dealer kocht.
Overigens gaan je banden lang mee Kees: 75k
Die van mij zijn toch binnen de 35k weg achter. Ben eigenlijk al aan mijn tweede set PS2's toe (maar nog geen tijd om ze te vervangen, zit nog een goeie 2,0-2,5mm op).
Wat betreft winterbanden: de Dunlop SP Wintersport 3D bevallen tot nu toe nog dikke prima, alleen moet het wel goed koud zijn (dus onder de graad of 2/3).
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Dus vrij weinig nut dan.. Zovaak is het niet onder de 2 á 3 graden
Maar zie hiervoor ook het winterbanden topic.
Wat is voor jullie nu het beste bandenmerk?
Algemeen eens over de Pilots? Ik heb ze er ook onderliggen..
Maar zie hiervoor ook het winterbanden topic.
Wat is voor jullie nu het beste bandenmerk?
Algemeen eens over de Pilots? Ik heb ze er ook onderliggen..
- blue-beemer
na een paar setjes michelin pilot sport versleten te hebben (vorige bmw 245 breed)
Nu overgestapt op de dunlop sp9000, 255 breed. na een jaar rijden vind ik ze beter dan de michelin en dan voornamelijk waterafvoer en slijtage.geluid is ongeveer hetzelfde
Nu overgestapt op de dunlop sp9000, 255 breed. na een jaar rijden vind ik ze beter dan de michelin en dan voornamelijk waterafvoer en slijtage.geluid is ongeveer hetzelfde
Laatst gewijzigd door blue-beemer op 02 jan 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
In de winter nu heb ik Michelin Alpine 3, zijn echt heerlijk stille banden en lekkere rijeigenschappen.
Voor de zomer ben ik er eerlijk gezegd niet uit, heb goede ervaringen met Michelins onder de 320d van mijn vader, maar er zit Dunlop op mijn zomervelgen nu. Mijn achterbanden van die set zijn Dunlop, dat levert BMW er ook op. Twijfel nog een beetje tussen die twee... Vind het ook niet echt leuk om voor en achter verschillende banden te hebben. Maar ga er vanuit dat als BMW Dunlop erop levert dat dat ook niet echt een slechte keus zal zijn.
Edit: Thnx Blue-beemer Daar had ik net wat aan
Voor de zomer ben ik er eerlijk gezegd niet uit, heb goede ervaringen met Michelins onder de 320d van mijn vader, maar er zit Dunlop op mijn zomervelgen nu. Mijn achterbanden van die set zijn Dunlop, dat levert BMW er ook op. Twijfel nog een beetje tussen die twee... Vind het ook niet echt leuk om voor en achter verschillende banden te hebben. Maar ga er vanuit dat als BMW Dunlop erop levert dat dat ook niet echt een slechte keus zal zijn.
Edit: Thnx Blue-beemer Daar had ik net wat aan
En veel verschil in aanschaf of niet?blue-beemer schreef:na een paar setjes michelin pilot sport versleten te hebben (vorige bmw 245 breed)
voor zomerbanden rij ik op:
-Dunlop sp sport 9000 banden zijn echt top zowel in de zomer als natweer, slijtage is gewoon normaal en je hebt altijd grip heb deze banden op verschillende auto's gehad en blijven echt top.
Voor de winter rij ik op:
-Dunlop sp wintersport wederom prima banden ben nog niet wezen glijden met dit weer maar heb er nu pas 2 maanden ervaring mee.
-Me moeder rijdt met haar BMW op Dunlop sport max met droog weer prima banden maar met regen glijdt hij zo weg zij heeft er niet veel last van maar als ik wel eens rij wil hij wel eens gaan glijden.ze slijten gewoon normaal.
-Heb in het verleden wel eens op en setje kumho banden gereden grip was redelijk maar de banden sleten ongelijk waardoor je een enorme herrie krijgt.
-Heb ook eens op vredestein sporttrac gereden maar met nat weer waren ze niet echt super de slijtage was gewoon normaal.
-En dan nog de pirrelli p6000 prima banden altijd grip maar slijten erg snel.
-Dunlop sp sport 9000 banden zijn echt top zowel in de zomer als natweer, slijtage is gewoon normaal en je hebt altijd grip heb deze banden op verschillende auto's gehad en blijven echt top.
Voor de winter rij ik op:
-Dunlop sp wintersport wederom prima banden ben nog niet wezen glijden met dit weer maar heb er nu pas 2 maanden ervaring mee.
-Me moeder rijdt met haar BMW op Dunlop sport max met droog weer prima banden maar met regen glijdt hij zo weg zij heeft er niet veel last van maar als ik wel eens rij wil hij wel eens gaan glijden.ze slijten gewoon normaal.
-Heb in het verleden wel eens op en setje kumho banden gereden grip was redelijk maar de banden sleten ongelijk waardoor je een enorme herrie krijgt.
-Heb ook eens op vredestein sporttrac gereden maar met nat weer waren ze niet echt super de slijtage was gewoon normaal.
-En dan nog de pirrelli p6000 prima banden altijd grip maar slijten erg snel.
-
Koop geen federal,
op nat zeer gevaarlijk
op droog redelijk
heb er nu nog 5 mm op zitten. Alleen ik zit eraan te denken om ze te vervangen. Ze maken zoveel herrie. niet normaal. (auto is wel uitgelijnt)
op nat zeer gevaarlijk
op droog redelijk
heb er nu nog 5 mm op zitten. Alleen ik zit eraan te denken om ze te vervangen. Ze maken zoveel herrie. niet normaal. (auto is wel uitgelijnt)
Laatst gewijzigd door AlpinaDrachten op 16 feb 2008, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
met kumho heb ik dezelfde ervaring als erik
semperit heb ik versleten in ong 10 a 12 dkm
ben erg goed te spreken over goodyear eagle
is bv een v profiel
daarmee heb je meestal meer afrol geluid
k rij op t moment met toyos veel grip maar ook veel geluid
maar t gaat hier vooral over een tussen weg
qualitijd en prijs
besparen op banden is nooit slim als je een achterwiel
aangedreven auto rijd
t gaat ook om veiligheid
als je een sportieve rijstijl hebt kan je beter in de hogere prijzen zoeken
michelin pirelli goodyear toyo enz
als je je aan de snelheid houd en niet van t betere bocht werk ben
kan je gerust een goedkope band aanschaffen
t is meestal wel qualitijd naar t geld
http://ssl.delti.com/autobanden/autobanden.html
semperit heb ik versleten in ong 10 a 12 dkm
ben erg goed te spreken over goodyear eagle
is bv een v profiel
daarmee heb je meestal meer afrol geluid
k rij op t moment met toyos veel grip maar ook veel geluid
maar t gaat hier vooral over een tussen weg
qualitijd en prijs
besparen op banden is nooit slim als je een achterwiel
aangedreven auto rijd
t gaat ook om veiligheid
als je een sportieve rijstijl hebt kan je beter in de hogere prijzen zoeken
michelin pirelli goodyear toyo enz
als je je aan de snelheid houd en niet van t betere bocht werk ben
kan je gerust een goedkope band aanschaffen
t is meestal wel qualitijd naar t geld
http://ssl.delti.com/autobanden/autobanden.html
Ik zelf rij al voor de 2e keer op pirelli zero nero ben heel erg tevreden met die bandjes het kost wat maar dat maakt niet uit als het om banden gaat.
Er zat toen ik de auto kocht een goedkoop chinees merk op en dat heb ik geweten ook mijn achterkant haalde me voorkant bijna iedere bocht als het nat was... verschrikkelijk , heb er zo snel mogelijk nieuwe opgedaan hoeveel het me ook moest kostten.
Er zat toen ik de auto kocht een goedkoop chinees merk op en dat heb ik geweten ook mijn achterkant haalde me voorkant bijna iedere bocht als het nat was... verschrikkelijk , heb er zo snel mogelijk nieuwe opgedaan hoeveel het me ook moest kostten.
Zomerbanden Dunlop sp9000 225/40/18" super banden enorme wegligging weinig herrie
Winterbanden Semperit trac 205/45/17" erg goede wegligging enorme grip super bandje
Winterbanden Semperit trac 205/45/17" erg goede wegligging enorme grip super bandje
Ik heb die SP9000's nu een tijdje eronder... En ze voldoen echt perfect, aanschaft omdat ze er al onder zaten aan de voorkant en gedeeltelijk ook omdat ik in dit topic er goede dingen over gehoord had
Heb op 17 inch altijd bridgestone gereden eerst RE71 daarna expedia so1
expedia so2 ,superbanden vooral expedia's, harde wangen maar niet echt
stil.Vanaf 2000 Dunlop sp 9000 op 18 inch wat zachtere wang maar wel
still en goede combinatie met 18 inch. Sinds kort weer bridgestone
potenza A 050, sportief ,stil maar wel een tikkeltje hard i.c.m M onderstel.
Denk er zelf over om de stugge dempers te vervangen door een wat
zachtere versie( koni fsd) drempels, drempels !!!
expedia so2 ,superbanden vooral expedia's, harde wangen maar niet echt
stil.Vanaf 2000 Dunlop sp 9000 op 18 inch wat zachtere wang maar wel
still en goede combinatie met 18 inch. Sinds kort weer bridgestone
potenza A 050, sportief ,stil maar wel een tikkeltje hard i.c.m M onderstel.
Denk er zelf over om de stugge dempers te vervangen door een wat
zachtere versie( koni fsd) drempels, drempels !!!