[e36] beslagen voorruit

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nick123

[e36] beslagen voorruit

Bericht door nick123 » 16 nov 2010, 14:21

Beste lui,

De laatste tijd merk ik als ik in de ochtend in mijn auto wil stappen dat de voorruit van binnen geheel beslagen is.
Ik heb nergens natte vloermatten in de auto of wat dan ook.

Ik rijd meestal wel in de avonduren naar huis kan het zijn dat het vocht van dat moment in mijn kleding op mijn ramen slaat of kan ik dit nog ergens anders zoeken?

Ik moet wel zeggen dat het probleem echt vanaf deze week is.

Hoop dat jullie misschien een oplossing hebben.

Vriendelijke groet,

Nick

NielsE36

Re: [e36] beslagen voorruit

Bericht door NielsE36 » 16 nov 2010, 14:46

Hoort een beetje bij het weer volgens mij.

Is hier ook al een topic over op het e46 gedeelte http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... 15105.html
Je kunt proberen om met glassex de ruit helemaal vetvrij te maken. Daardoor beslaat ie minder snel.
Ook anti-condens spray is misschien een idee.

devisscher

Bericht door devisscher » 21 dec 2010, 15:13

Hallo,

heb je geen daling van het koelwaterniveau - ruikt het ook in je auto niet naar koelvloeistof? waarom? Hopelijk is er geen lek in het verwarmingsradiatortje of lek in de aansluitdarmpjes.
Groeten,
Luc

j0eyv

Bericht door j0eyv » 21 dec 2010, 18:02

Dit kan eventueel ook komen door de sneeuw die je mee neemt in je auto. Dat verdampt en dat komt dus weer als condens op je ramen. Rijden met airco is een oplossing.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 21 dec 2010, 19:18

j0eyv schreef:Dit kan eventueel ook komen door de sneeuw die je mee neemt in je auto. Dat verdampt en dat komt dus weer als condens op je ramen. Rijden met airco is een oplossing.

Inderdaad, maar check ook eens even je interieurfilter. Die willen ze ook nog wel eens jaren achter elkaar vergeten met de beurt met als gevolg dat die dicht gaat zitten en vochtig wordt.
Kan ook vaak best veel schelen. Maar hoort er ook wel een beetje bij met die sneeuw die je mee naar binnen loopt.
Water verdampt natuurlijk bijna niet met dit weer als het eenmaal binnen is.

Ook de afvoerkanalen onder je ruitenwisserbak zeg maar zit nog wel eens veel blad en rotzooi in wat ook weer voor een vochtig schutbord kan zorgen als het water niet goed weg kan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”