Linker spiegel niet verwarmd+verstelbaar

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jay-rune

Linker spiegel niet verwarmd+verstelbaar

Bericht door jay-rune » 13 nov 2010, 18:27

Olá!

Mijn linker buitenspiegel werkt niet...
Elektrisch inklappen gaat wel, maar elektrisch verstellen of de verwarming ervan werkt niet...

Zekeringen zijn gecontroleerd, spiegelglas eraf gehaald en draden doorgemeten, tot aan de kabel bij het scharnier van de deur aan toe. maar blijkt dat er geen spanning op staat...

Rechterkant doet het wel.

Iemand bekend met het probleem?

328 Coupe uit 2000.

Dank voor de reacties.

KJ_bmw

Re: Linker spiegel niet verwarmd+verstelbaar

Bericht door KJ_bmw » 14 nov 2010, 10:09

Heb je spiegels met of zonder memory? Weet je zeker dat je alle zekeringen gecheckt hebt, er zitten namelijk meerdere zekeringen tbv de spiegels..(oa F31, F57)
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

jay-rune

Bericht door jay-rune » 14 nov 2010, 22:27

Oei,

Weet niet of ze memory hebben, nooit geprobeerd. Stoel heeft het wel, maar of de spiegels dan zich ook verzetten als ik een andere stand kies moet ik even testen.

Alle zekeringen zijn getest die in het dashboardkastje zitten, maar kan voor de zekerheid die 2 nummers nog wel even controleren.

Misschien iets te maken met de GM5 module onder het dash, of staat deze daar niet mee in verband?

Vind het vreemd dat het alleen de linkerspiegel is, en dat de "inklapfunctie" op die spiegel wel werkt.

KJ_bmw

Bericht door KJ_bmw » 15 nov 2010, 17:27

Met Je GM5 module heeft het vrijwel zeker niet te maken. Dat de inklap functie wel werkt kan kloppen, deze word bijvoorbeeld bij auto's zonder memory via een andere zekering gevoedt. Belangrijk is om te weten of de auto memory modulen in het portier heeft of niet (vermoed het laatste)

bram2000

Bericht door bram2000 » 16 nov 2010, 16:58

Heb dit probleem ook zekeringen nagekeken toen heb ik de moed opgegeven. Ben benieuwd of je opgelost krijgt.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 nov 2010, 17:38

Gaat het om originele spiegels... ??

En ken je iemand met ook een E46 coupe, dan kan je even de schakelaars omwisselen om te kijken of het daaraan ligt.

jay-rune

Bericht door jay-rune » 17 nov 2010, 11:26

Gisteren getest of er een geheugenfunctie op de spiegels zit door spiegel te verstellen+stoel, op stand2 opslaan en vervolgens terug op stand1 zetten.

Maar hij versteld niet mee, dus lijkt me dat er geen geheugenfunctie op zit.

Zekeringen moet ik nog voor een 2e keer controleren, zaterdag hebben we ze al allemaal gehad, en bleken goed, maar voor de zekerheid zal ik ze vanavond nog even nakijken.

*edit ; gaat idd om orginele spiegels.
*edit2 ; lijkt me trouwens niet aan de schakelaar te liggen, aangezien de verwarming het ook niet doet.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 nov 2010, 12:41

Volgens mij lopen de draden van de verwarming ook gewoon door de schakelaar...

jay-rune

Bericht door jay-rune » 17 nov 2010, 18:59

Net nog even de zekeringen nagekeken.

25 (buitenspiegelverwarming bijrijder)
31 (buitenspiegelverstelling)
57 (buitenspiegel inkapfunctie)

Maar deze zijn allemaal goed, zag ook geen afzonderlijke zekering voor de bestuurders-spiegel, alleen verwarming-bijrijder.

Maar die zijn het dus niet...

KJ_bmw

Bericht door KJ_bmw » 20 nov 2010, 10:46

Als je geen memory hebt dan is idd zekering F31 voor verstelling beide spiegels en verwarming linker spiegel, zekering F25 voor (o.a.) verwarming rechter spiegel en Zekering F57 voor de inklapfunctie.
Een defecte schakelaar (of een losse stekker op deze schakelaar) lijkt het meest voor de hand te liggen .
Je kan nog op de schakelaar meten of daar spanning op staat, met je contact aan moet je op de pinnen 1 (12V) en 2 (GND) van de 6 polige zwarte stekker onderop de schakelaar spanning hebben staan. Bij het bedienen van de spiegel moet dan op pin 3 en 4 of 4 en 5 spanning naar je spiegelmotoren komen te staan.
KJ

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”