inhouden met warme motor
inhouden met warme motor
ik heb de laatste tijd dat de motor inhoud als die op temperatuur is gekomen,als die koud is is er niets aan de hand,toerental schommeld dan ook van 700 naar +- 500 slaat net niet af,iemand een idee?
mvg theo
mvg theo
Re: inhouden met warme motor
waarschijnlijk een slang voor lucht kapot kan er even niet opkomen hoe die slang heet... ik had het zelf ook dat geschommel met het toerental was bij de dealer klaar voor 84 euro
Re: inhouden met warme motor
Carterventilatieslang
Re: inhouden met warme motor
iemand een idee waar ik deze online kan bestellen? ben al aan het zoeken geweest maar kan niets vinden voor een e46.
Re: inhouden met warme motor
Ik heb de slang bij bimmerparts(van het forum) besteld....ik dacht rond de 35 euro....
Overigens is een koelwaterslang langs de carterventlatie mee gekrompen dus die kun/mag je ook aansluiten.
Ps. ik vraag me af of het de slang is..........nummer 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ntilation/
Overigens is een koelwaterslang langs de carterventlatie mee gekrompen dus die kun/mag je ook aansluiten.
Ps. ik vraag me af of het de slang is..........nummer 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ntilation/
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2010, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Re: inhouden met warme motor
prima ga ik deze vervangen! laat nog wel ff weten hoe het is afgelopen.
Re: inhouden met warme motor
op problemcar las ik dat het ook aan de koelvloeistof tempsensor kon liggen
Re: inhouden met warme motor
mm, ik heb geen e46 maar die lijkt me technisch niks anders dan elke andere BMW met elektronica. Er zijn 2 temperatuursensoren. 1 gaat naar de DME (Digitale Motronic Einheit) en 1 gaat naar je temperatuur metertje.
Ik weet niet of je een elektrische layout hebt en je deze kunt opsporen. Bij de E30 en (correct me if i am wrong) heeft de sensor voor de DME een blauwe kleur. Voor de meter is dat een bruine sensor. Die hoef je niet aan te raken als de meter correct functioneert. Of dat voor de E46 dezelfde kleur is, weet ik niet. Als deze bereikbaar is (bij de E30 amper bereikbaar), kun je meten op het instrument zelf of deze zijn werk nog goed doet.
Motor koud (en motor uitzetten uiteraard!) : stekker erafhalen en op de meetpennen een hoge weerstand meten: +/- 2100/2900 Ohm
Motor warm: lagere weerstand: +/- 270/400 Ohm.
Er moet een duidelijk verschil in waardes zijn. De DME zal hierdoor weten dat de motor zijn temperatuur bereikt en de hoeveelheid lucht/benzine aanpassen.
Misschien dat dit bij jou gebeurd. De carterventilatie slangen, of welk andere vacuumslang zou het zeker ook kunnen zijn. Koude slangen krimpen en ieder gaatje sluit zichzelf weer. Bij warmte en hitte: uitzetting en een vacuum lek. Dus slecht lopen.
Eerst de slangen checken, dan de temp. sensor.
Gr,
Dw
Ik weet niet of je een elektrische layout hebt en je deze kunt opsporen. Bij de E30 en (correct me if i am wrong) heeft de sensor voor de DME een blauwe kleur. Voor de meter is dat een bruine sensor. Die hoef je niet aan te raken als de meter correct functioneert. Of dat voor de E46 dezelfde kleur is, weet ik niet. Als deze bereikbaar is (bij de E30 amper bereikbaar), kun je meten op het instrument zelf of deze zijn werk nog goed doet.
Motor koud (en motor uitzetten uiteraard!) : stekker erafhalen en op de meetpennen een hoge weerstand meten: +/- 2100/2900 Ohm
Motor warm: lagere weerstand: +/- 270/400 Ohm.
Er moet een duidelijk verschil in waardes zijn. De DME zal hierdoor weten dat de motor zijn temperatuur bereikt en de hoeveelheid lucht/benzine aanpassen.
Misschien dat dit bij jou gebeurd. De carterventilatie slangen, of welk andere vacuumslang zou het zeker ook kunnen zijn. Koude slangen krimpen en ieder gaatje sluit zichzelf weer. Bij warmte en hitte: uitzetting en een vacuum lek. Dus slecht lopen.
Eerst de slangen checken, dan de temp. sensor.
Gr,
Dw
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: inhouden met warme motor
nou alles is vervangen,de slangen de koelvloeistof temp sensor en de Carter-ontluchtingsmembraam ,computer gereset maar de motor schommeld nog steeds,zou het ook aan de lmm kunnen liggen?
Re: inhouden met warme motor
Als hij koud goed functioneert is je LMM niet defect. Dat wordt vaak gedacht. Misschien is je Co afstelling niet goed. Dat kan wel aan de LMM worden afgesteld in warme toestand.
Er zit wel nog een stationaire regelklep nog tussen. Die kan men schoonmaken met carburateur reiniger en controleren op werking (hoorbaar draaien bij contact aan. Een continue zoemtoon).
Er zit wel nog een stationaire regelklep nog tussen. Die kan men schoonmaken met carburateur reiniger en controleren op werking (hoorbaar draaien bij contact aan. Een continue zoemtoon).
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: inhouden met warme motor
stationaire regelklep heb schoon gemaakt met remreiniger en wd 40 heeft niets geholpen,toen de de disa klep er af gehad,en nu zie ik dat de rubber binnen in gescheurd is,kan dit er ook invloed op hebben?
Re: inhouden met warme motor
Jazeker, geen enkele rubber mag gescheurd zijn
Goed gezien, een valse lucht bron. Uitwisselen dan maar. En het schoonmaken van je stationaire regelklep geeft nog jarenlang rijplezier.
Goed gezien, een valse lucht bron. Uitwisselen dan maar. En het schoonmaken van je stationaire regelklep geeft nog jarenlang rijplezier.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: inhouden met warme motor
dan zal ik die deze week gaan vervangen,wat is beter nieuw of 2ehands.
Re: inhouden met warme motor
dat is een persoonlijke keuze. Zeker is dat een nieuwe dicht is.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash