3000 euro? Dat is zeker adviesprijs incl BPM. En 2 dagen programmeren geloof ik niks van. Zou de e60 nou echt zoveel moeilijker zijn dan een e46 b.v.? Want dat is minder dan een 30 minuten programmeren n.l. Alle modules zitten al in het systeem en hoeven alleen maar aangezet te worden. Dan zoekt de computer naar de module en als hij gevonden wordt kan je nog wat instellen en dat is het dan. Als je er niet uikomt..... ja, dan ben je wel ff bezig. En idd weten de meeste monteurs niet hoe het in elkaar steekt. Volgende keer naar een specialist gaan.GreyCooperS schreef:Ik heb ook Xenon laten retrofitten...Was uiteindelijk zo'n 3000 mille, 2 dagen monteren (alle bekabeling en aansturing en knopjes en zo zijn geheel OEM vervangen, zoals een af fabriek setup met xenon) en nog eens 2 dagen programmeren...
Doordat ik de Xenon bij de koop heb bedongen heb ik een zeer scherpe prijs gekregen (minder dan de helft) anders zou ik het niet gedaan hebben...op zich erg mooi dat OEM is allemaal, maar voor dit geld zou ik er ook een aftermarket setje inknallen
Xenon inbouw achteraf
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon inbouw achteraf
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Xenon inbouw achteraf
Daar heb ik naar gekeken tijdens het vervangen van de lampen omdat ook ik dit al eens vaker had gelezen maar het zag er niet heel vreemd uit overigens heb ik dit zelfde later opgemerkt bij nog twee bmw e60´ers met orginele xenon waarvan ook het zicht niet super was.DJLeonardo schreef:Dikke kans dat ook hier de xenon reflectors in de behuizing verbrand zijn. Is bij de e46 ook een kwaaltje. Het is echter op te lossen door ze opnieuw te laten verchromen. (voor een 5 a 6 tientjeslekkerwijf1 schreef:Ik vind de orginele xenon in mijn huidige e60 waardelooos weinig en slecht zicht hebben.
Ik heb de lampen al vervangen maar het is nie verbeterd
.
Re: Xenon inbouw achteraf
Als ik jou vertel dat m'n baas z'n 535d zowat een dag aan de computer heeft gehangen om alleen maar de taal van de boordcomputer van engels/duits naar nederlands te veranderen door bepaalde "restricties???" van de software/modules, geloof je dan dat een E60 iets ingewikkelder is dan een E46?DJLeonardo schreef:3000 euro? Dat is zeker adviesprijs incl BPM. En 2 dagen programmeren geloof ik niks van. Zou de e60 nou echt zoveel moeilijker zijn dan een e46 b.v.? Want dat is minder dan een 30 minuten programmeren n.l. Alle modules zitten al in het systeem en hoeven alleen maar aangezet te worden. Dan zoekt de computer naar de module en als hij gevonden wordt kan je nog wat instellen en dat is het dan. Als je er niet uikomt..... ja, dan ben je wel ff bezig. En idd weten de meeste monteurs niet hoe het in elkaar steekt. Volgende keer naar een specialist gaan.GreyCooperS schreef:Ik heb ook Xenon laten retrofitten...Was uiteindelijk zo'n 3000 mille, 2 dagen monteren (alle bekabeling en aansturing en knopjes en zo zijn geheel OEM vervangen, zoals een af fabriek setup met xenon) en nog eens 2 dagen programmeren...
Doordat ik de Xenon bij de koop heb bedongen heb ik een zeer scherpe prijs gekregen (minder dan de helft) anders zou ik het niet gedaan hebben...op zich erg mooi dat OEM is allemaal, maar voor dit geld zou ik er ook een aftermarket setje inknallen
BV: het intrieur ombouwen van half electr. naar vol electr kun je nu nog maar bij een enkele speciallist laten doen voor rond de 400/500 euro........alleen voor het programeer werk!!!!
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon inbouw achteraf
Waar aan de computer gehangen? Bij een leerling monteur in de BMW garage? Of bij een Ecu specialist?
Als ik een dag over iets doe betekent dat dan dat het heel moeilijk is of dat ik er niets van begrijp? De computer programmeren is idd moeilijk en er zijn maar heel weinig monteurs die weten hoe dat moet (ook al heb je de juiste apparatuur)
Zal ik dan ook een voorbeeld geven?
Mijn achteraf ingebouwd OEM xenon heb ik laten inleren bij een garage (die daar pretendeert verstand van te hebben) Het enige wat er gebeurde is dat de handmatige hoogte regeling uit werd gezet. Niets geks want dat hoort ook zo. Alleen had ik geen automatische hoogte regeling dus er werd helemaal geen hoogte meer geregeld. Dat moest dus aangepast en dat kon volgens deze meneer niet meer. Toen in contact gekomen met een Ecu specialist. En die had binnen 5 minuten de hoogte regeling weer geactiveerd. weer 5 minuten later waren mijn later ingebouwde volelectrische memory stoelen geactiveerd waardoor de memory ook met de sleutels werkt. Er zijn nog zo wat dingen gedaan en er bleek een raar dingetje te zijn met m'n ramen. Daar is inmiddels als een uur of 2 naar gezocht maar nog niet opgelost.
Zo zie je dat iets bijna geen tijd kost als je weet hoe het moet en enorm tijdrovend kan zijn indien je het niet weet te vinden.
Natuurlijk is een e60 complexer dan een e46. Maar jij wil niet weten hoe complex een e46 al is. Ik heb er steeds naast gezeten en gezien wat er allemaal ingesteld en veranderd kan worden en daar wil je echt niet mee rommelen! Ik denk dus niet dat je kan zeggen dat een e46 makkelijk is en een e60 heel moeilijk.
Als ik een dag over iets doe betekent dat dan dat het heel moeilijk is of dat ik er niets van begrijp? De computer programmeren is idd moeilijk en er zijn maar heel weinig monteurs die weten hoe dat moet (ook al heb je de juiste apparatuur)
Zal ik dan ook een voorbeeld geven?
Mijn achteraf ingebouwd OEM xenon heb ik laten inleren bij een garage (die daar pretendeert verstand van te hebben) Het enige wat er gebeurde is dat de handmatige hoogte regeling uit werd gezet. Niets geks want dat hoort ook zo. Alleen had ik geen automatische hoogte regeling dus er werd helemaal geen hoogte meer geregeld. Dat moest dus aangepast en dat kon volgens deze meneer niet meer. Toen in contact gekomen met een Ecu specialist. En die had binnen 5 minuten de hoogte regeling weer geactiveerd. weer 5 minuten later waren mijn later ingebouwde volelectrische memory stoelen geactiveerd waardoor de memory ook met de sleutels werkt. Er zijn nog zo wat dingen gedaan en er bleek een raar dingetje te zijn met m'n ramen. Daar is inmiddels als een uur of 2 naar gezocht maar nog niet opgelost.
Zo zie je dat iets bijna geen tijd kost als je weet hoe het moet en enorm tijdrovend kan zijn indien je het niet weet te vinden.
Natuurlijk is een e60 complexer dan een e46. Maar jij wil niet weten hoe complex een e46 al is. Ik heb er steeds naast gezeten en gezien wat er allemaal ingesteld en veranderd kan worden en daar wil je echt niet mee rommelen! Ik denk dus niet dat je kan zeggen dat een e46 makkelijk is en een e60 heel moeilijk.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Xenon inbouw achteraf
En waar zit deze Ecu specialist? Lijkt me handig.DJLeonardo schreef:Toen in contact gekomen met een Ecu specialist. En die had binnen 5 minuten de hoogte regeling weer geactiveerd. weer 5 minuten later waren mijn later ingebouwde volelectrische memory stoelen geactiveerd waardoor de memory ook met de sleutels werkt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon inbouw achteraf
Hoi,
Ik weet niet waar je woont maar misschien is het een idee om Xenon bij een Duitse dealer in te laten bouwen.
Onderdelen en arbeidsloon zijn meestal in Duitsland goedkoper.
Als je niet zo ver van de grens af woont is dit misschien een oplossing.
Heb gisteren zelf een afspraak gemaakt bij de BMW dealer in Nordhorn voor een onderhoudsbeurt op 29 Nov. a.s.
Heb het komend voorjaar BMW styling 135 velgen nodig 18 ", die haal ik ook uit Duitsland, of die koop ik via Ebay in Duitsland en laat ze bezorgen of indien in de buurt ga ik ze zelf even ophalen.
Met vriendelijke groet,
H.J. Rietman jr.
Ik weet niet waar je woont maar misschien is het een idee om Xenon bij een Duitse dealer in te laten bouwen.
Onderdelen en arbeidsloon zijn meestal in Duitsland goedkoper.
Als je niet zo ver van de grens af woont is dit misschien een oplossing.
Heb gisteren zelf een afspraak gemaakt bij de BMW dealer in Nordhorn voor een onderhoudsbeurt op 29 Nov. a.s.
Heb het komend voorjaar BMW styling 135 velgen nodig 18 ", die haal ik ook uit Duitsland, of die koop ik via Ebay in Duitsland en laat ze bezorgen of indien in de buurt ga ik ze zelf even ophalen.
Met vriendelijke groet,
H.J. Rietman jr.
Re: Xenon inbouw achteraf
Hallo,
kan je ook vragen hoeveel een update kost voor een 530d 2004 als je toch langsrijd bij de dealer in Nordhorn? Het is voor mij een keertje 20min rijden
kan je ook vragen hoeveel een update kost voor een 530d 2004 als je toch langsrijd bij de dealer in Nordhorn? Het is voor mij een keertje 20min rijden

- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Xenon inbouw achteraf
@ogerr530 Jaa, dat hoor ik ook graag wat dat kost nordhorn is mooi dichtbij 

Re: Xenon inbouw achteraf
Aftermarket sets zijn voor auto's (die na 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet) een stuk lastiger omdat het vanaf dat jaar wettelijk verplicht is om sproeiers en automatische hoogteregeling op xenon te hebben. Als je dit niet hebt, bestaat de kans dat je niet door de APK komt, en dat zou natuurlijk een beetje zonde zijn.
Voor auto's die voor 2007 op kenteken zijn gezet, geldt deze wet alleen voor fabrieksaf-xenon.
Voor auto's die voor 2007 op kenteken zijn gezet, geldt deze wet alleen voor fabrieksaf-xenon.
Gr, Martijn
Re: Xenon inbouw achteraf
welk ombouw setje is da wel???nielsdorp schreef:Wat is er mos met die ombouw setjes? Natuurlijk is origineel altijd beter, maar een ombouw setje van 200 eu is wel een stuk aantrekkelijker dan 2500 eu!! of levert zo'n ombouw setje problemen?
greets stiefke 525d Touring