Stuur me de VIN maar even in een PB, dan vraag ik hem op.Cougar schreef:Je mag de mijne eens natrekken
BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
beste M3 fanaten,
Weet iemand zo wanneer en bij de M3 een 16:9 in is gegaan? En zijn er toenterijd ook nog andere belangrijke updates geweest? Wil zelf zeker M3 Coupé aan gaan schaffen, liefst een Carbonschwarz. Ik heb een Harley Davidson Fat Boy die o.a. ik in wil ruilen, waarschijnlijk het verkeerde forum daarvoor maar mocht je interesse hebben :-)
Hebben jullie verder nog tips m.b.t. wat zijn de do's en dont's?
alvast bedankt!!!
Groet Martijn
Weet iemand zo wanneer en bij de M3 een 16:9 in is gegaan? En zijn er toenterijd ook nog andere belangrijke updates geweest? Wil zelf zeker M3 Coupé aan gaan schaffen, liefst een Carbonschwarz. Ik heb een Harley Davidson Fat Boy die o.a. ik in wil ruilen, waarschijnlijk het verkeerde forum daarvoor maar mocht je interesse hebben :-)
alvast bedankt!!!
Groet Martijn
Heej naamgenoot
Goede keus een M3, heerlijke auto's.
Volgens mij waren de 16:9 navigatiesystemen er al in de 1e M3's te krijgen of anders in ieder al heel snel.
Echter zo'n systeem is ook prima achteraf in te bouwen. Ik zou beter goed kijken dat je een heel mooi en vooral goed exemplaar vind met niet al teveel kilometers, dat is veel belangrijker.
Succes in ieder geval !!
Goede keus een M3, heerlijke auto's.
Volgens mij waren de 16:9 navigatiesystemen er al in de 1e M3's te krijgen of anders in ieder al heel snel.
Echter zo'n systeem is ook prima achteraf in te bouwen. Ik zou beter goed kijken dat je een heel mooi en vooral goed exemplaar vind met niet al teveel kilometers, dat is veel belangrijker.
Succes in ieder geval !!
In de eerste M3's (2000-2001) was alleen een Business ("pijltjes") navi of een 4:3 Navigatie mogelijk.
Maar aangezien die laatste redelijk gemakkelijk te vervangen is voor een 16:9 maakt dat niet zoveel uit, die update is ook vaak al gedaan trouwens....
De MK4 is overigens geleverd vanaf oktober 2002.
Maar aangezien die laatste redelijk gemakkelijk te vervangen is voor een 16:9 maakt dat niet zoveel uit, die update is ook vaak al gedaan trouwens....
De MK4 is overigens geleverd vanaf oktober 2002.
www. M3 register .nl
Welkom op dit forum!martijnM3 schreef:beste M3 fanaten,
Wil zelf zeker M3 Coupé aan gaan schaffen, liefst een Carbonschwarz. Ik heb een Harley Davidson Fat Boy die o.a. ik in wil ruilen, waarschijnlijk het verkeerde forum daarvoor maar mocht je interesse hebben :-)
Een goede 3 aanschaffen is best even zoekwerk.
Lees topic: http://www.bmwportal.nl/m3-f446/aankooptips-t14895.html
En ook: http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... 1&t=189390
Succes
Wat mij wel opvalt is, dat deze blauw metallic is en volgens rdw gegevens zwart??B46 schreef:Enige wat ik daar over kan zeggen is dat deze al vanaf maart 2010 te koop staat bij de huidige aanbieder.
Toen voor € 24.750 met 101dkm. Er is in de tussentijd dus wel gewoon mee gereden....
Klopt hier iets niet, of zou hij overgespoten zijn zonder dit op het kenteken te veranderen, ik las hier laatst iets over verkeerde kentekens om zo andere gegevens te creeeren voor de koper.
Volgens mij is de kleur 'Carbonschwarz', dat is heel donker blauw of zwart met blauwe gloed, maar officieël gewoon een zwarte kleur, ook op kenteken
www. M3 register .nl
- born to run.
Klopt de originele kleur is SAPHIRE ZWART maar lijkt in de zon donker blauw metalic, het zelfde heb je bij de 3 CSL daar staat ook zwart op het kenteken.
BMW ///M3 CSL the Perfect Driving.
Hoi,
ik ga binnenkort kijken naar 3 m3's
Wie weet of deze auto's betrouwbbar zijn?
http://auto.marktplaats.nl/bmw/39981029 ... zwart.html
http://www.car-business.nl/bmw/m3/bmw_m ... 13025.html
http://auto.marktplaats.nl/bmw/39759694 ... staan.html
ik ga binnenkort kijken naar 3 m3's
Wie weet of deze auto's betrouwbbar zijn?
http://auto.marktplaats.nl/bmw/39981029 ... zwart.html
http://www.car-business.nl/bmw/m3/bmw_m ... 13025.html
http://auto.marktplaats.nl/bmw/39759694 ... staan.html
Hallo,
De 1e is import, dus moeilijk na te trekken. (h)
Vaak zijn km standen niet juist en hebben ze schade gehad.
Hoeft niet perse zo te zijn, maar zou toch een aankoopkeuring van dekra laten doen op die auto.
Die moet de koper betalen, maar dan weet je meer over deze auto.
Als dat geweigerd wordt, weet je genoeg :fuit:
De 2e , 16-JL-JV, lijkt me een gewone nederlandse occasion met een aanneemlijke km stand.
Dus kun je bij elke BMW dealer de geschiedenis van deze auto opvragen.
Heb ik bij mijn M3 ook gedaan.
Prijs van 18750 vindt ik aan de hoge kant voor een M3 met 167667 km op de teller.
Heeft wel een volle knoppenbalk, maar helaas 18 inch velgen. (in advertentie staat 17, M3 begint met 18
Foto's van het interieur vindt ik slecht, je kunt niet zien hoe het leer op de bestuurders stoel eruitziet.
Carroserie kleur vind ik mooi.
En er zit een schuifdak in.
Bij de RDW check het volgende:
Kenteken 16-JL-JV
Voertuigsoort personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming M3, Coupe
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 13-09-2011
Datum aanvang tenaamstelling 23-10-2010
Datum eerste toelating 31-05-2002
Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-10-2010
Datum eerste afgifte Nederland 31-05-2002
De laatste heeft een nette KM stand en prijs voor een M3 van juni 2002.
Huidige eigenaar heeft de auto sedert mei 2008.
Nederlandse auto, kun je dus gewoon de historie nagaan.
Lijkt mij wel wat.
De 1e is import, dus moeilijk na te trekken. (h)
Vaak zijn km standen niet juist en hebben ze schade gehad.
Hoeft niet perse zo te zijn, maar zou toch een aankoopkeuring van dekra laten doen op die auto.
Die moet de koper betalen, maar dan weet je meer over deze auto.
Als dat geweigerd wordt, weet je genoeg :fuit:
De 2e , 16-JL-JV, lijkt me een gewone nederlandse occasion met een aanneemlijke km stand.
Dus kun je bij elke BMW dealer de geschiedenis van deze auto opvragen.
Heb ik bij mijn M3 ook gedaan.
Prijs van 18750 vindt ik aan de hoge kant voor een M3 met 167667 km op de teller.
Heeft wel een volle knoppenbalk, maar helaas 18 inch velgen. (in advertentie staat 17, M3 begint met 18
Foto's van het interieur vindt ik slecht, je kunt niet zien hoe het leer op de bestuurders stoel eruitziet.
Carroserie kleur vind ik mooi.
En er zit een schuifdak in.
Bij de RDW check het volgende:
Kenteken 16-JL-JV
Voertuigsoort personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming M3, Coupe
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 13-09-2011
Datum aanvang tenaamstelling 23-10-2010
Datum eerste toelating 31-05-2002
Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-10-2010
Datum eerste afgifte Nederland 31-05-2002
De laatste heeft een nette KM stand en prijs voor een M3 van juni 2002.
Huidige eigenaar heeft de auto sedert mei 2008.
Nederlandse auto, kun je dus gewoon de historie nagaan.
Lijkt mij wel wat.
hey, die eerste lijkt mij wel ok [als het puur om de auto gaat] de advertentie zelf had beter gekund. die tweede is lkkr dik in de opties maar heeft helaas een minder gunstige km-stand [om weer in de toekomst te verkopen, motorisch betekent het nix]. die derde...te goedkoop voor een 3 lijkt mij zo. zkr gezien de km-stand en opties. over het algemeen gezien heb je een echt "goede" 3 niet voor minder dan 20k. men zegt dat de prijzen dalen dat is indd. zo [zie de 3 advertenties] maar de echte nette 3 blijven toch wat hoger geprijsd. onlangs zijn er nog verschillende 2001 modellen verkocht voor prijzen tussen de 25 en 30k. zelf zou ik de eerste maar eens uitgebreid laten keuren, mocht hij in orde zijn dan zou ik voor die gaan. komt die 2e van de eerste of tweede eigenaar en is hij altijd goed onderhouden zou het niet eens een slechte keus zijn. die derde zou ik niet eens de moeite voor nemen.
*dit is uiteraard mijn mening en wat ik zou doen...
*dit is uiteraard mijn mening en wat ik zou doen...
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Bouwjaar zegt mij persoonlijk niet heel veel bij een E46 M3 en ook de opties niet echt. Kilometerstand des te meer.
Die 2e zou voor mij absoluut veel en veel teveel kilometers achter de kiezen hebben.
Bij mijn zoektocht destijds was zo ongeveer het belangrijkste de kilometerstand, kleur en staat van onderhoud en carrosserie.
Maar het is net wat je wil.
-wil je gewoon een goedkope M3 op een jaar of 2 mee te trappen
-ben je een echte liefhebber en moet ie gewoon supernetjes zijn
-ga je er veel mee rijden en ie weinig gelopen hebben om evt problemen te voorkomen
Dit is voor iedereen anders.
Die 2e zou voor mij absoluut veel en veel teveel kilometers achter de kiezen hebben.
Bij mijn zoektocht destijds was zo ongeveer het belangrijkste de kilometerstand, kleur en staat van onderhoud en carrosserie.
Maar het is net wat je wil.
-wil je gewoon een goedkope M3 op een jaar of 2 mee te trappen
-ben je een echte liefhebber en moet ie gewoon supernetjes zijn
-ga je er veel mee rijden en ie weinig gelopen hebben om evt problemen te voorkomen
Dit is voor iedereen anders.
hallo allemaal ik ben bij dat ik deze site heb gevonden.
Heb lang gewacht om en m3 te kopen .(lang gespaard)
Ik ben afgelopen zaterdag naar de 2e wezen kijken.16-JL-JV
Auto heeft pas 2 eigenaars gehad
-Onderhouds boekjes zaten erbij is bij Van Den Hengel Amsterdam in onderhoud geweest.
.maar deze auto heb ik laten staan.
-Zat wel 18 inch velgen onder maar die hadden allemaal stoeprand schade.
-Blokken en schijven voor waren bijna op
-r a scherm van auto zat een puntje (steenslag) de blanke lak begon op die plek af te bladeren.
-Interieur zat er wel netjes uit behalve een kras op de bijrijders stoel
-Alle opties werkte gewoon .zat ook een ipod aansluiting.
-Tijdens starten merkte ik dat de startmotor wat langzaam draaide(slechte accu)
-motor maakte geen vreemd geluid alleen een fluitend geluid als je wat gas gaf denk zelf dat het van de dynamo kwam.
-tijdens de proefrit merkt ik bij rustig rijden de auto trilde (achter wielen? of cardenas?)als je gas gaf en op snel heid kwam was de trilling weg.
uit eindelijk kon ik hem voor 17000 kunnen krijgen met inruil van mijn auto (mondeo 1997).
Heb lang gewacht om en m3 te kopen .(lang gespaard)
Ik ben afgelopen zaterdag naar de 2e wezen kijken.16-JL-JV
Auto heeft pas 2 eigenaars gehad
-Onderhouds boekjes zaten erbij is bij Van Den Hengel Amsterdam in onderhoud geweest.
.maar deze auto heb ik laten staan.
-Zat wel 18 inch velgen onder maar die hadden allemaal stoeprand schade.
-Blokken en schijven voor waren bijna op
-r a scherm van auto zat een puntje (steenslag) de blanke lak begon op die plek af te bladeren.
-Interieur zat er wel netjes uit behalve een kras op de bijrijders stoel
-Alle opties werkte gewoon .zat ook een ipod aansluiting.
-Tijdens starten merkte ik dat de startmotor wat langzaam draaide(slechte accu)
-motor maakte geen vreemd geluid alleen een fluitend geluid als je wat gas gaf denk zelf dat het van de dynamo kwam.
-tijdens de proefrit merkt ik bij rustig rijden de auto trilde (achter wielen? of cardenas?)als je gas gaf en op snel heid kwam was de trilling weg.
uit eindelijk kon ik hem voor 17000 kunnen krijgen met inruil van mijn auto (mondeo 1997).
kijk zo zie je maar dat je voor dat soort bedragen toch niet een goede M3 hebt. persoonlijk zou ik verder kijken naar een wat geschikter model. mag dan misschien wat meer kosten maar dan heb je ook meer 3 voor je geld.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
Laatst gewijzigd door B46 op 22 feb 2012, 04:15, 1 keer totaal gewijzigd.
www. M3 register .nl