leren deurpanelen
- kenneth.BMW
leren deurpanelen
heeft iemand hier wel is zelf zijn deurpanelen van leer gemaakt. dat middelste wat normaal stof is.
aangezien ik geen leren duerpanelen kan vinden is dit voor mij een goede optie.
alleen heb ik hier totaal geen ervaring mee,
tips en uitleg zijn welkom.
aangezien ik geen leren duerpanelen kan vinden is dit voor mij een goede optie.
alleen heb ik hier totaal geen ervaring mee,
tips en uitleg zijn welkom.
Echt rijplezier begint hier.
Re: leren deurpanelen
Ik heb je zojuist een PB gestuurd.
Nu ik zie dat je leer wilt, zul je misschien een andere lijmsoort moeten gebruiken. Vraag er eens naar bij een bouwmarkt o.i.d.
Maar het principe is hetzelfde wat ik je gemaild heb.
Succes met bekleden, als er vragen zijn hoor ik het wel!
Nu ik zie dat je leer wilt, zul je misschien een andere lijmsoort moeten gebruiken. Vraag er eens naar bij een bouwmarkt o.i.d.
Ik ga dit van de winter ook doen.
Op veel sites zijn wel 'how tos' te vinden over hoe je het het beste kan aanpakken..
Op veel sites zijn wel 'how tos' te vinden over hoe je het het beste kan aanpakken..
- DJLeonardo
onzin, post mag weg hoor mod
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 16 nov 2010, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Voor de E36 Leonardo?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- DJLeonardo
Hoezoo PM je hem? Dit is een DIY topic, dus voor iedereen die wat wilt doen aan zijn auto..Beens1 schreef:Ik heb je zojuist een PB gestuurd.
Had het gewoon hier gepost zodat iedereen er van kan leren en evt. uit kan voeren..
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12
Ik heb hem een pb gestuurd als antwoordt... Hij had mij namelijk de vraag via die weg gesteld.
Maar ik wil wel even hier nog neer zetten hoe ik het gedaan heb.
Dit komt uit het mailtje:
Maar ik wil wel even hier nog neer zetten hoe ik het gedaan heb.
Dit komt uit het mailtje:
Succes ermee.Allereerst moet je de gehele deurpaneel van de deur afhalen. Dit doe je door het voorzichtig lostrekken/loswippen aan de randen. Het paneel zit met klemmetjes in de deur geklemt.
Wanneer je het paneel los hebt, zie je aan de binnenzijde/achterzijde zwarte pennetjes uitsteken door het paneel heen. (t.p.v. het beklede middenstuk)
Ik heb deze pennetjes met een tangetje weggeknipt, want je kunt deze niet heel laten, wanneer je het middenstuk (met stof) ervan af wilt halen.
Daarna heb ik de stof van het middenstuk gehaald. Door gewoon los te trekken. Dan blijft er vaak een zachte schuimlaag over. Deze heb ik weggeschuurd met een schuurspons en daarna heb ik het paneeltje schoongemaakt.
Met een spuitbus textiellijm (te halen bij een hubo/bouwmarkt) het ik de nieuwe bekleding ingespoten én het kunststoffen middenstuk ingespoten. Daarna 5-10 minuutjes wachten (niet te lang, want dan is het te hard opgedroogd) en dan de bekleding erop spannen. De bekleding op het middenstuk 'masseren' en even goed aandrukken (vooral in de hoeken!).
Daarna knipte ik het overtollige stof weg en sloeg ik het restant om de rand van het middenstuk. Hierdoor is de rand ook mooi afgewerkt.
Daarna alle sparingen eruit geknipt/gesneden.
Toen ik het middenstuk bekleedt had, heb ik montagekit gebruikt om het middenstuk op de deurpaneel terug te plaatsen. Goed aandrukken en de bouten weer vastdraaien.
Daarna was de deurpaneel klaar en kon hij weer in de auto.
Ik geef je het advies om en wat elastische stof/leer te gebruiken, zodat je het makkelijk kunt spannen om het te bekleden paneeltje.
Al met al is één deurpaneel opnieuw bekleden zo'n 20 minuten werk, als je de handigheid te pakken hebt.
Ik ben er ook mee bezig.
Ik gebruik skai met spuitlijm.
Gewoon geduld hebben en een fohn die warm genoeg wordt.
Tevens wil ik erbij toevoegen dat de oudere modellen geen plastic inzetstuk hebben, maar hout/karton
Deze zit gewoon vastgeplakt, en kan je er met een beetje behendigheid eraf trekken.
Ik gebruikte bij het strakmaken van de skai gebruik van een fohn, en een vochtig doekje welke ik in de vriezer had gelegd.
Door het skai warm te maken en erna aan te drukken met het koude doekje, blijft het beter in vorm zitten.
Eerste deurpaneel is nu af, en ziet er goed uit. Moet hem alleen nog in de auto plaatsen.
Dan volgen de pics
Ik gebruik skai met spuitlijm.
Gewoon geduld hebben en een fohn die warm genoeg wordt.
Tevens wil ik erbij toevoegen dat de oudere modellen geen plastic inzetstuk hebben, maar hout/karton
Deze zit gewoon vastgeplakt, en kan je er met een beetje behendigheid eraf trekken.
Ik gebruikte bij het strakmaken van de skai gebruik van een fohn, en een vochtig doekje welke ik in de vriezer had gelegd.
Door het skai warm te maken en erna aan te drukken met het koude doekje, blijft het beter in vorm zitten.
Eerste deurpaneel is nu af, en ziet er goed uit. Moet hem alleen nog in de auto plaatsen.
Dan volgen de pics
waar kopen jullie het leer/skaileer dan?
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
Op internet..
Leer heb ik met bizon Tix vastgezet op mijn hoedenplank, beide kanten insmeren en goed op elkaar drukken en het komt niet meer los
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
heb je toevallig wat adresjes ofzo?johnsdale schreef:Op internet..
ben ook van plan zelf een poging te wagen om de deurpanelen te bekleden!
>>>>Showroom E36's<<<<
Nee, die heb ik eigenlijk niet.. ik had zelf gewoon een beetje gegoogled en had wel skai gevonden wat redelijk goedkoop was maar de kwaliteit was echt slecht
heel dun spul.
Dus dat adresje kan ik je niet aanraden Maar google is u vriend
heel dun spul.
Dus dat adresje kan ik je niet aanraden Maar google is u vriend
jah was ik dus ook al mee bezig, maar een echt handige site heb ik nog niet kunnen vinden!
>>>>Showroom E36's<<<<