water druppen uit linker dorpel
water druppen uit linker dorpel
Ik heb een vreemd verschijnsel bij een 325 i facelift 2002.Telkens als ik heb gereden terwijl het regende komt er nadat ik de auto geparkeerd heb druppelsgewijze water uit de linkerdorpel,vlak voor het achterwiel ,ter hoogte van het kriksteunpunt op de plek waar de binnen en buitenkoker aan elkaar zitten.Zeg maar bij de opstaande rand.Uitdruppen kan wel twee dagen duren.De dorpel is perfekt afgekit(origineel) en binnenin blijft de auto volledig droog.Mijn vraag is waar komt al dat water vandaan, en zou het zin hebben om een gaatje te boren aan de binnenzijde van de dorpel?Ik dank jullie voor het eventuele meedenken.
Re: water druppen uit linker dorpel
Ik verwacht dat het water uit je deur komt, daar zitten afwateringsgaatjes in.
Kijk maar eens tegen de onderkant van je deur aan. Prik ze even door, want omdat het bij jou druppelend eruit loopt zitten ze waarschijnlijk verstopt.
Ik heb hierdoor weleens gezien dat een deur helemaal doorgeroest was omdat er te lang water in bleef staan
Kijk maar eens tegen de onderkant van je deur aan. Prik ze even door, want omdat het bij jou druppelend eruit loopt zitten ze waarschijnlijk verstopt.
Ik heb hierdoor weleens gezien dat een deur helemaal doorgeroest was omdat er te lang water in bleef staan
Water druppelt duidelijk uit de onderkant van de dorpelnaad.Ik heb zelfs het idee dat wanneer de auto met de voorkant hoger staat dat er nog meer uitdruppelt.Het blijft voor mij een raadsel waar al dat water vandaan komt.In ieder geval bedankt voor het meedenken
Kijk anders even achter het deurpaneel.
Het kan zijn dat de "schuimen" afdekking niet goed vast zit, of dat de kitnaad een beetje los heeft gelaten.
Zo was het bij mijn voorportier ook, er kwam dan water weg onder de dorpel (dus niet uit de deur) en de hele voetmat incl. dat daaronder was zeiknat.
Ik heb dat grote schuimen ding/plaat vervangen en opnieuw afgekit, sindsdien geen last meer.
Suc6 met zoeken
Het kan zijn dat de "schuimen" afdekking niet goed vast zit, of dat de kitnaad een beetje los heeft gelaten.
Zo was het bij mijn voorportier ook, er kwam dan water weg onder de dorpel (dus niet uit de deur) en de hele voetmat incl. dat daaronder was zeiknat.
Ik heb dat grote schuimen ding/plaat vervangen en opnieuw afgekit, sindsdien geen last meer.
Suc6 met zoeken
BMW M135i (LCI), estorilblau, 2015
heb ik ook bij de mijne,
ik heb toen de wielkuip en de dorpelkap iets losgemaakt en een kilootje zand weggespoten met de tuinslang,
sindsdien geen gedruppel meer!
misschien werkt dit bij de jouwe ook wel...
ik heb toen de wielkuip en de dorpelkap iets losgemaakt en een kilootje zand weggespoten met de tuinslang,
sindsdien geen gedruppel meer!
misschien werkt dit bij de jouwe ook wel...