DVD-speler voor de achterbank, tips?
DVD-speler voor de achterbank, tips?
Om het verblijf in de auto voor mijn dochtertje wat aangenamer te maken ben ik aan het rondkijken voor een dvd-speler/schermpje voor bijv. montage aan de hoofdsteun.
Nu is er van alles te koop, van goedkoop tot erg duur. Van een enkel schermpje met ingebouwde dvd-speler tot in de hoofdsteunen ingebouwd met draadloze koptelefoons.
Ik ben benieuwd wat jullie hebben en wat de ervaringen daarmee zijn. Is goedkoop duurkoop? Losse spullen handiger of juist niet?
Alvast bedankt!
Nu is er van alles te koop, van goedkoop tot erg duur. Van een enkel schermpje met ingebouwde dvd-speler tot in de hoofdsteunen ingebouwd met draadloze koptelefoons.
Ik ben benieuwd wat jullie hebben en wat de ervaringen daarmee zijn. Is goedkoop duurkoop? Losse spullen handiger of juist niet?
Alvast bedankt!
- DJLeonardo
Re: DVD-speler voor de achterbank, tips?
Ik heb de dubbele Nextbase met elk een eigen DVD speler en accu. De accu is erg handig omdat de speler dan niet uit gaat als je het contact uitzet (of juist aanzet) beste beeld van alle spelers.
http://www.digitalplaza.nl/assets/s2dma ... 8c50a.html
http://www.digitalplaza.nl/assets/s2dma ... 8c50a.html
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ik heb een setje van € 100,- van de Intertoy's, 1 Scherm met DVDspeler en accu en 1 "slave" voor de andere kant. Voldoet prima voor de kids, die hebben toch (nog) geen idee van beste resolutie e.d. , beeldkwaliteit is prima.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Kijk dat zijn al weer nuttige tips
Dat van de ingebouwde accu had ik nog niet aan gedacht. En idd, ik zit me blind te staren op de resolutie van die dingen, maar wat weet die kleine daar nou van
Dat van de ingebouwde accu had ik nog niet aan gedacht. En idd, ik zit me blind te staren op de resolutie van die dingen, maar wat weet die kleine daar nou van
en ze zitten er toch (meestal) recht voor, resolutie is dus niet echt zo'n issue. Als je er nou 1 aan het dak in het midden hangt is het een andere verhaal natuurlijk....
Touring zonder dakrails:
Aan het dak gaat hem zeker niet worden. Vind het erg zonde om gaten te maken in mijn mooie zwarte hemel.
- DJLeonardo
Wat heeft dat met resolutie te maken?Opt1mus schreef:en ze zitten er toch (meestal) recht voor, resolutie is dus niet echt zo'n issue.
De resolutie zegt alleen iets over het aantal pixels dat het scherm gebruikt om zijn content op te laten zien. De resolutie van van de film is hoger dan de resolutie van het scherm. Die schermen zijn zo klein dat je uberhaupt geen 1:1 resolutie kunt behalen, simpelweg omdat er nog geen LCD fabrikant is die er in is geslaags om zoveel pixels in zo'n klein formaat te krijgen. Geen enkel 7"of 8" scherm heeft een native PAL resolutie. De kwaliteit van het beeld hangt dus volledig af van het scaling algoritme dat het scherm gebruikt om het aangeboden signaal om te zetten naar de weergave resolutie. Die Nextbase was daar, toen ik 'm kocht 2 jaar geleden, veruit het best in. Dat plaatje is dan ook echt subliem. Je had toen ook schermen van Akai en die waren dramatisch slecht ondanks dat de "resolutie" hetzelfde was. Kortom, resolutie zegt helemaal niks.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
Heb hier ook 2 schermen van Akai. Misschien niet de beste resolutie, maar naar volle tevredenheid van het volk op de achterbank hoor!
Gr, Marc.
Gr, Marc.
Er is geen relatie tussen kijkhoek en resolutie?
Touring zonder dakrails:
- DJLeonardo
Ik heb deze achter in bevallen uitstekend en zijn met het hoesje nagenoeg onzichtbaar ( vindt ik een groot + punt )
voordeel ook allebei een eigen dvd speler zodat ze elk wat anders kunne kijken of allebei het zelfde ivm koppeling van de schermen
259,- zit ook nog een spelcomputer bij wordt geleverd met gamepads (draadloos) en ik heb e 2 draadloze koptelefoon erbij
Akai scherm met koptelefoon
Mijn zon is erg tevreden mee.
Mijn zon is erg tevreden mee.