E46 lpg g3 is Landi g3 geworden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
vugt48
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:43

E46 lpg g3 is Landi g3 geworden

Bericht door vugt48 » 20 nov 2010, 15:10

Hallo

Wil gas in mijn 320i bwj 2002 laten inbouwen ,heeft iemand ervaring en welke installatie de beste is?

bedankt jw

Is inmiddels ingebouwd Landi G3,netjes gedaan en rijd goed op gas geen verschil met benzine, laat het verbruik nog weten.

groet jw
Laatst gewijzigd door vugt48 op 08 dec 2010, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BMW318I
Berichten: 537
Lid geworden op: 14 nov 2007, 21:00

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door BMW318I » 20 nov 2010, 22:17

Hoi,

Heb zelf een 318I facelift met fabriekaf lpg g3 onderbouw
Ik raad echt iedereen aan het is zeer voordelig rijden !!!

De beste gas systeem is Prins voor bmw !
BMW Bayerische Motoren Werke

Gebruikersavatar
johanmooiweer
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2010, 12:41
Locatie: Sint Jansklooster

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door johanmooiweer » 25 nov 2010, 16:59

Ik heb een e46 compact uit 2004 met een viale lpi installatie,
Ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Als ik een volgende auto op lpg wil hebben wil ik niet meer zoals nu zo'n tank ik m'n kofferbak.
Let er wel op dat je de vulopening niet in de zijkant van de auto heb. Persoonlijk vind ik dat echt lelijk.
Ik heb een klepje in het zwarte gedeelte van mijn bumper (m-pakket). Moet je alleen wel iedere keer vulnippel indraaien, maar je ziet er niets van dat je auto op gas loopt.
(jaja een compact met een 60 liter lpg tank in het kofferbakje, er passen nu nog net 2 kistjes bier in :) )

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door largeproject » 25 nov 2010, 19:30

BMW318I schreef:Hoi,

Heb zelf een 318I facelift met fabriekaf lpg g3 onderbouw
Ik raad echt iedereen aan het is zeer voordelig rijden !!!

De beste gas systeem is Prins voor bmw !

Zo vooordelig vind ik autogas niet meer,kost tegenwoordig al meer als €.0.70.
Waar zijn de tijden gebleven dat ik de gastank volgooide voor FL12,-(80ltr.) -_-

Gebruikersavatar
johanmooiweer
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2010, 12:41
Locatie: Sint Jansklooster

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door johanmooiweer » 25 nov 2010, 19:37

Ik gooi de tank nog steeds vol voor € 0,53 p/ltr
Laatst gewijzigd door Gast op 25 nov 2010, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Holographic91

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door Holographic91 » 25 nov 2010, 23:21

Hoelang moet je rijden tot die op LPG overgaat. kwestie van paar minuten?

Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door B46 » 26 nov 2010, 00:29

In een 320i van 2002 is het niet echt rendabel meer volgens mij, een goede installatie kost volgens mij toch wel een kleine 2000 euro.
Er staan wel eens tweedehandse te koop waar het al in zit (ook 6 cilinders), meestal wel veel kilometers gelopen helaas.... ;)
www. M3 register .nl

GerardR6
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:01

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door GerardR6 » 26 nov 2010, 00:58

Ik heb zelf een e46 318 van '98 met een landi lsi systeem en heb hem gekocht met 143.000. Het gassysteem was nieuw ingebouwd op dat moment. Inmiddels staat er bij mij 186.000 km op en heb verder geen enkel probleem met het systeem gehad. Het Landi LSI systeem schakelt automatich over op gas bij de 35 graden. Zelf heb ik alleen in het begin wat gezeur met de injectoren, gelukkig was dat allemaal garantie. Zelf tank ik nu meestal rond de 60 cent de liter. Ik ben er zeer goed over te spreken, maar had achteraf misschien wel liever een diesel genomen. Sta na 450 km weer bij de pomp -_- , dat is het enige nadeel die ik op dit moment kan benoemen.
Een bekende van me rijdt een 325 Cabrio van 2002. Hij heeft deze zelf op gas laten zetten (weet niet welk merk), en dat bevalt hem voor zover ik weet ook nog goed.

Ik weet dat de meeste hier op dit forum liever alleeen koken op gas :P , dus succes met het maken van je keuze.

Reloader
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 21:50

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door Reloader » 26 nov 2010, 08:48

ik hoor goede verhalen over LPI want die schijnt vloeibaar te injecteren?

Gebruikersavatar
johanmooiweer
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 mei 2010, 12:41
Locatie: Sint Jansklooster

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door johanmooiweer » 26 nov 2010, 15:42

LPI spuit de LPG vloeibaar in, Tenminste bij mijn Vialle LPI wel.Bevalt mij prima. Alleen sta je vaker aan de pomp dan met benzine en al helemaal als met diesel. Maar ik rijd toch nog ongeveer 1/10 op gas en dan rijd ik niet rustig. En het systeem schakelt vanzelf over van benzine naar gas als je start. dit gebeurd bij mij binnen een minuut en je merkt er helemaal niets van.

Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door B46 » 26 nov 2010, 16:48

Voor jouw 320i kun je denk ik beter voor een Prins VSI gaan.
In Duitsland rijden ook flink wat 3 en 5 series met die installaties, die blijven ook lekker door tuffen.
Vialle LPI is leuk op een 316i of 318i, en een nadeel van die systemen is dat de brandstofpomp het wel eens wil begeven (niet goedkoop)
www. M3 register .nl

postbus24
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 sep 2010, 15:04

Re: E46 lpg g3 welke?

Bericht door postbus24 » 29 nov 2010, 13:04

Ik heb hier vorige maand een SGI systeem laten plaatsen in mijn 318i van '98.
Mijn gasboer heeft de meeste onderdelen van Prins gebruikt maar de stuurcomputer is van Tartarini. Dat scheelt een paar honderd Euro en voor zo een relatief oude wagen had de high-tech Prins computer niet echt meer te bieden. (alsof je een blue-ray DVD afspelen zou afspelen op een oude beeldbuis TV)
Deze sturing 'praat' met de auto via het canbus syteem zodat hij pas overschakeld op gas wanneer de motor op temperatuur is , krijgt zo ook feed-back van de lambdasone over hoe rijk de verbranding is, etc ...

mijn verbruik is nu 1/8,5 maar dat lijkt mij acceptabel voor een automaat grotendeels in file en stadsverkeer. (op benzine zat ik tegen 1/10)

de prijs van de instalatie met een 85liter tank in de koffer: €1500 (met 2 jaar garantie erbij.) Let wel, ik heb helaas maar 4 cylindertjes :o

vugt48
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:43

LPG G3 320I 2002

Bericht door vugt48 » 30 nov 2010, 13:54

Heb besloten lpg in mijn 320i 2002 telaten bouwen, is zo terug verdient.
Even gekeken naar een nieuw type,2005 320i op lpg ,maar heb ik weer geen 6 cilinder :amen: .
Zal hier mijn bevindingen schrijven, voor wie ook gas wil in een 6 cilinder
Heb hiervoor een 316 op lpg gehad ,iedere keer lachen als ik ging tanken. :zwaai:

groeten jw

ps had eerst in navigatie gepost
Die al verwijderd, deze post ook maar bij je eerdere topic samengevoegd.

Moderatoropmerking Opt1mus

Harm78
Berichten: 931
Lid geworden op: 12 mar 2009, 11:13
Locatie: Vught

Re: LPG G3 320I 2002

Bericht door Harm78 » 30 nov 2010, 13:58

Dat lijkt me best interessant! Met mijn km's (45k per jaar) is benzine niet te doen, dus heb ik een diesel. Eigenlijk zou ik best een LPG e46 willen hebben, maar natuurlijk geen viercilinder. Ik dacht eigenlijk dat de zescilinders er juist niet tegen konden.

Maar goed, als ze er wel tegen kunnen kan ik 't nog niet betalen... een e46 met fijne benzinemotor is niet goedkoop, en dan moet er nog 2000 tot 2500 euro bij voor een gasinstallatie, da's nogal een aanslag op het budget.

postbus24
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 sep 2010, 15:04

Re: LPG G3 320I 2002

Bericht door postbus24 » 30 nov 2010, 16:00

Harm78 schreef:... Ik dacht eigenlijk dat de zescilinders er juist niet tegen konden.
....
Het aantal cilinders doet volgens mij weinig terzake, het aantal/type kleppen is de kritische factor.
Maar tegenwoordig kan je een automatisch klepsmeer systeem bij laten installeren zodat ook dit probleem van de tafel geveegd wordt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”