Thnx! ;D En zal origineel blijven

En Jelle ik heb ze nog niet, foto is nep haha

Begin in de zomerbandmani te komen dus er komen snel meer soepjes met andere wielen. Zo clean zonder M logo’s zaten ze o.a. op de facelift Comfort edition. Ben ze nog niet ergens op een site tegengekomen waar ze te bestellen zijn, maar ik ben bij de dealer langs geweest en die zeiden me dat praktisch alles te bestellen is. Vast wel iets duurder, maarja... Wat heb je aan geld als je er zoveel lol van kan hebben
De stootstrips op de bumpers voor en achter begon op sommige plekken los te laten. Check:

Geen gezicht en ik ergerde me er al mateloos aan. Duidelijk te zien was dat de strips niet geschuurd waren voordat ze gespoten werden. Kan een paar jaar geleden gebeurt zijn, misschien wel tien, ik weet het niet. Er moest in ieder geval iets gebeuren. Voordat ik ze zonder meer wilde vernieuwen wilde ik wel eens proberen ze schoon te maken en kijken wat onder de verf vandaan komt. Een hoop werk, maar vanwege een net geslikte grote beurt + banden wilde ik wel een gokje wagen voor weer met flappen te gaan zwaaien.
Vroeger toen ik nog aan scooters klooide gebruikte ik verfafbijt op velgen, dat was zo agressief dat het verf haast vanaf bladerde zodra je met een kwast in de buurt kwam. Dat gaat bij kunststof strips niet goed komen

Dus op zoek gegaan naar een milde variant. Deze moest 30 minuten intrekken alvorens je de volgende laag erop kon doen. Afbijt op kunststof gaat prima zolang je maar voorzichtig bent en probeert hoeveel het kan hebben.

De verf wordt week en met een hoge druk spuit knal je het meeste er zo af. De restjes primer of wat het ook was dat bleef kleven kreeg ik weg met spiritus!
Klein teststukje, resultaat was bemoedigend.

Hier een WIPje van m'n opstelling

En het resultaat

Best netjes geworden vind ik, maar na een maand of twee zo rond gereden te hebben ga ik toch rondom nieuwe strips doen (inclusief de brede zijstootstrips). Afgelopen week heeft de rechterachterkant van m’n auto iets parkeerschade opgelopen (buiten mijn schuld om

). De strips zijn nu echt lelijk en ook de bumper heeft een diepe kras. Moet de schade laten taxeren om het verder bij de verzekering van de tegenpartij rond te krijgen. Even afwachten… Ik ben in ieder geval blij dat ik niet net vorige week nieuwe strips erop gezet heb, ook al is het verzekerd.
Verder heb ik nog een paar leuke mods

, maar die volgen later, heb nu dorst!