luchtfilters
luchtfilters
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een sportfilter?
Ik zou het graag monteren vanwege het geluid
Ik zou het graag monteren vanwege het geluid
- Dutch Delight
Re: luchtfilters
Ik heb zelf een K&N Performance Kit Generation II gemonteerd. Dit was binnen een uur wel gedaan.
1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Ik had een racing dynamics sportfilter.
Zo klaar, binnen een uurtje zit ie er op.
Nu weer standaard i.v.m. compressor.
Je krijgt idd een vet aanzuiggeluid, dat mis ik wel nu.
Zo klaar, binnen een uurtje zit ie er op.
Nu weer standaard i.v.m. compressor.
Je krijgt idd een vet aanzuiggeluid, dat mis ik wel nu.
Is met een compressor een openluchtfilter juist niet veel praktischer ?? Alleen al vanwege de ruimte en de verminderde restrictie ??
Uit uitgebreide test is gebleken dat bij het type compressor dat ik heb, de standaard luchtfilter gewoon het beste is. Er is geen winst meer te behalen uit een filter dat makkelijker lucht door laat. Het risico om je luchtmassameter om zeep te helpen door de olie, welke ook extra wordt aangezogen weegt niet op tegen de 2pk vermogens winst die er eventueel nog te behalen valt. De aanzuigbuis van de compressor zit exact op de zelfde plaats als de standaard aanzuigbuis. De intercooler is een van het laminova principe (water naar lucht) waardoor die vrijwel geen ruimte in het motorcompartiment inneemt.
Zo dit is hogere automechanica, daarom houd ik het maar bij een standaard lucht filtertje *D
Ik heb weleens ergens gelezen dat er niet veel verschil is tussen een gewone filter en een sportfilter.
Dan heb ik het over de performance vs. kosten.
Dan heb ik het over de performance vs. kosten.
- Dutch Delight
helemaal waar. Ik zelf heb het dan ook niet om de vermogens-winst (1-2 pk) gedaan maar meer om de wagen iets meer te laten "grommen", maar niet te overdreven. Perfect zo en als je het filter goed onderhoud is er geen probleem.
Je kan ook kiezen voor een vervangend Sport K&N filter in je huidige behuizing.
Je kan ook kiezen voor een vervangend Sport K&N filter in je huidige behuizing.
1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Is zon sportfilter nou eigenlijk nog schadelijk voor je motor of? En is het aanzuiggeluid bij een diesel groter dan bij een benzineauto. Had op me vorige auto (Skoda Fabia) namelijk ook een K&N sportfilter, goed geluid maar het aanzuiggeluid viel mee, zat ook geen turbo op.
http://bmwcruisers.hyves.nl/ | Word lid!!
Een beetje extra geluid vind in niet erg.
Heeft iemand misschien een website waar een mooi K&N performance kitje op staat.?
Ken in ook gelijk kijken wat dit me weer gaat kosten.
Alvast bedankt..!
Heeft iemand misschien een website waar een mooi K&N performance kitje op staat.?
Ken in ook gelijk kijken wat dit me weer gaat kosten.
Alvast bedankt..!