Casettespeler naar CD-speler ????

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Kadiir70

Casettespeler naar CD-speler ????

Bericht door Kadiir70 » 08 dec 2010, 23:18

Hallo,
Ik ben nieuw dus nog een beetje onbekend met dit forum. Dus meldt het even als ik iets verkeerd doe.

Maargoed, ik heb vorige week een 528i aangeschaft. Alleen is die casettespeler wel erg ouderwets.
Ik heb wel een cd-wisselaar achterin, maar mijn vraag was toch of ik een andere cd-speler kon plaatsen i.p.v. de casettespeler.

Het gaat mij er voornamelijk om, dat ik dan een usb-stick kan gebruiken wat gemakkelijker is.
Maar gaat dat dan daarin passen?

Alvast bedankt voor de hulp. :W

nassje

Re: Casettespeler naar CD-speler ????

Bericht door nassje » 09 dec 2010, 09:29

Beste,

Er is een oplossing als je het zo origineel mogelijk wilt houden.
Hierbij een link van het product. http://link.marktplaats.nl/397913841
Enige is dan wel dat je geen gebruik (tegelijkertijd) kan maken van de wisselaar ivm aansluiting, maar je hebt wel de mogelijkheid om muziek af te spelen via een usb sd kaart en je hebt ook een aux in. En deze kan dan bediend worden via de stuurbediening.

Als je voor een universele cd speler kiest kan je sowieso niet meer je CD wisselaar gebruiken.
En het zou wel kunnen passen, met wat kleine aanpassingen.

Als je gewoon een cd voorin wilt afspelen en je cd wisselaar wilt behouden dan heb je ook een originele cd speler van bmw (heb ik zelf) Maar deze speelt alleen originele cd's af.

Er is nog een optie en dat is veel goedkoper en dat is een FM transmitter.
Dan kan je ook een usb stick of sd kaart erop aansluiten en wordt de signaal verstuurd via een FM frequentie.
Sommige werken op batterije, maar de meeste op 12 volt en dan heb je ook het minst werk.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Kadiir70

Bericht door Kadiir70 » 09 dec 2010, 09:59

Bedankt voor de snelle reactie,

Ik wil de auto het liefst zo origineel mogelijk houden. Ik heb al een beetje gekeken naar de casettespeler en ik denk als ik die vervang door een universele cd-speler dat het erg slordig eruit gaat zien.

Het product dat je mij aanbod is erg interessant. De mogelijkheden zijn veel, en je laat je auto origineel.

Maar waar komt dat kastje te liggen? Is de aansluiting voor dat kastje in de achterklep van de cd-wisselaar? Of hoe zit dat

Ik weet ook dat je van die kleine dingen hebt die je kunt gebruiken op een vrije frequentie van de radio, alleen ik heb het een keer gehoord en vond de kwaliteit zeer slecht, als je geen goeie bereik had krijg je het geluidje ggggggggggg, erg irritant.

Dat kastje wat je mij aanbied, wist niet dat die bestond, dus we zullen gaan kijken ( eerst vandaag thermostaatje vervangen :z )

Maar bedankt voor de nuttige tips. :W

groetjes

nassje

Bericht door nassje » 09 dec 2010, 10:25

Zo'n fm transmitter zou ik je inderdaad niet aanraden.
Vooral als je zo'n BMW rijdt, dan past zo'n prul ding er niet tussen ;)

Het makkelijkst zou je die kastje kunnen plaatsen bij je wisselaar dit vanwege de kabel die daar al ligt.
Maar volgens mij is het niet zoveel werk om het gewoon aan te sluiten vanaf voor en dit in je handschoenenkast te bouwen.
Ik wil dit zelf namelijk ook nog doen, als je deze plaats laat het me even weten :)

Ik zag trouwens dat je net als mij nog een jonge BMW rijder ben :W
Succes ermee :duim:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Kadiir70

Bericht door Kadiir70 » 11 dec 2010, 02:40

Ook een 528i?

Nou veel succes en plezier ermee dan he :W

Ja ik vind die fm ding ook 10x niks. Ik ga het niet nu gelijk aanschaffen, zijn nog andere dingen die eerst aan de beurt zijn.
Heb hem ook pas een kleine weekje, dus je ziet gauw genoeg dat er toch kleine dingen zijn die verholpen moeten worden.

Maar zodra ik dat kastje ga aanschaffen en ga installeren laat ik dat zeker nog weten hoe en wat.
Het leek mij ook het meest logische om hem achterin te plaatsen, maar ik zal is kijken wat de mogelijkheden zijn voorin.

Maar bedankt voor je tips,
en je hoort nog van mij

Groetjesss :///m: :W

BeamerKoen

Bericht door BeamerKoen » 04 jan 2011, 21:36

Heb onlangs een kale 520D Touring uit Duitsland gekocht. Had geen wisselaar. Via http://www.rentier.nl/ een leuke SD-speler gekocht de CP600. Een mooi apparaat waarmee je geen cd wisselaar meer nodig hebt of zou willen! Je maakt op de SD kaart 6 mappen aan en vult die met talloze MP3-tjes. De service van Rentier is perfect! Dus kijk maar eens op zijn site. Succes!

vladi

Bericht door vladi » 07 jan 2011, 07:14

In mijn E39 Touring heb ik twee kables in mn handschoenencompartiment, één waar ik een USB stik in kan steken en één waar een iPod op kan. Ik gebruik de USB stik maar ik kan geen folders skippen. Niet op het stuur en ook niet op de radio zelf.
Ook al heb ik alles netjes in mapjes staan, ik kan enkel track per track skippen en niet door folders bladeren.
Als ik naderhand op de stik kijk zie ik wel dat er 'data bestandjes' zijn aangemaakt en in de root staan.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor systeem er ingebouwd is, iig is dit ipv. mijn wisselaar, die kan ik nu niet gebruiken. En wanneer ik mp3 van de USB stik af speel zie je op de radio ook "CD" en dan het nummer van de MP3 (en dan de mp3 tag).
Ik zie geen kastje of iets en ik zie ook niet direct kabels loshangen bij mijn wisselaar achterin.

Iemand een idee hoe ik dit eventueel kan oplossen zodat ik wel folders kan skippen? Of iemand een idee wat voor soort systeem er ingebouwd is?

(ik heb geen iPod)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”