Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
mantisnl

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door mantisnl » 13 dec 2010, 15:55

-Garagedeur opener
Dat was een optie ;)

Richel88

Re: Wat missen jullie aan je auto?

Bericht door Richel88 » 13 dec 2010, 15:55

ale46 schreef:Maar verder ben je wel blij met je auto?? :+
Jazeker wel!....sommige dinge uit de lijst zijn nog wel aan te schaffen trouwens ;)
Edit:
Klopt..net als de standkachel en bochtverlichting ;)
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

R1150GS

Bericht door R1150GS » 13 dec 2010, 15:57

Spiegelverwarming en de neerklapbare achterbank :( Echt een gemis als je het mij vraagt.

Oja, en die antenne in de achterruit is ook niks waard.

Voor de rest, fijne auto's.
Laatst gewijzigd door R1150GS op 13 dec 2010, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Richel88

Bericht door Richel88 » 13 dec 2010, 15:58

Informeer maar of iemand die kan aansluiten..ik heb er nog liggen, zelfs met kappen in jouw kleur :P

Maar idd is spiegelverwarming een erg makkelijke en veilige optie! Zat laatst bij een collega in zn audi A3 leasebakkie...die stopte halverwege de rit maar even om zn spiegels te krabbe :+
Afbeelding

R1150GS

Bericht door R1150GS » 13 dec 2010, 16:00

Ik ga er in de kerstvakantie mee aan de gang, kijken of iemand mee kan helpen.

mantisnl

Bericht door mantisnl » 13 dec 2010, 16:07

Klopt..net als de standkachel en bochtverlichting
Dan zou ik ook nog wel wat dingetjes willen:

-Standkachel
-HK geluidssysteem
-Bochtenverlichting
-Bandenspanningscontrole
-Bluetooth
-Carputer die aangestuurd wordt door de OEM 16:9 (zie link)

Dat laatste lijkt me echt super, mogelijkheden zijn eindeloos. Je zou zelfs met een dongel mobiel internet op je 16:9 kunnen hebben :~

izzy

Bericht door izzy » 13 dec 2010, 16:30

Ik heb een touring, daar zit standaard net wat meer op dan een vergelijkbare sedan:

- Armsteun achter (met bekerhouders)
- Neerklapbare achterbank (de meeste sedans hebben het niet)
- grote ruimte in de zijwanden van je kofferbak (voor navigatie, dvd speler etc....ik heb er ook reserve lampen enz inzitten.
- Dubbelebodem kofferbak. Weet niet hoe het bij de sedan is...
- Speakers in de kofferbak (eeuh, het nut ontgaat me, ik had ze liever in de achterdeuren)
- Daarnaast natuurlijk het netje en rollo (logisch)
- Openbare achteraam (beetje moelijk bij een sedan, weinig andere merken hebben dit toruwens)
- Voetverlichting, meeste sedans hebben het niet, bij mijn touring was het standaard (volgens de lijst)

Waar ik me aan erger.....

CD speler is matig. Klein scherm, geen afspeeltijden cd, standaard geen wisselaar bij een auto van 53K (terwijl kabel er ligt)
speelt geen mp3 (mijn touring is uit 2005)
Geen midtone speakers, geen speakers in achterdeuren.

BC klein, geen graden of klok tegelijk met actieradius bijvoorbeeld.....maar ik heb de VDO die OEM is ingebouwd, de bc van dat ding maakt veel goed...maar zonder dat scherm mis ik een hoop....

Maar dat was het dan ook....en ondanks dat de oer e46 uit 1998 stamt, oogt hij modern en kan nog wel een tijd mee....
BMW e91 LCI 320da Individual

Richel88

Bericht door Richel88 » 13 dec 2010, 16:36

Uhm..hoezo vergelijk je nu eve je touring met de sedan? :?
Daarbij heeft de sedan net zon opties als een touring hoor, op de logische opties als meer ruimte e.d. na niet uiteraard.. maar bijv de armsteun, neerklapbare achterbank, ruimte in de zijwanden, dubbele bodem kofferbak, speakers in de kofferbak, rolo en voetverlichting hebben ze ook...
Afbeelding

izzy

Bericht door izzy » 13 dec 2010, 16:58

Waarom ik het vergelijk?
Ik hoor veel klachten over de bank en armsteun achter,
een touring heeft dit standaard een sedan niet.

Neerklabare achterbank en armsteun achter (met bekerhouders) heeft een sedan niet standaard.

Ik hoor veel klachten over de bank, maar bij een touring is het standaard sedan niet, vandaar mijn vergelijk. (plus wat kleine puntjes)

Ik vind het raar dat een neerklabere achterbank, armsteun achter en cd wisselaar niet standaard is. zelfs niet bij de EXE uitvoeringen. Maar ik erger me er niet aan, zeker niet.....

mijn ergenissen zijn alleen die BC en die CD speler....
BMW e91 LCI 320da Individual

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 dec 2010, 17:25

izzy schreef:Ik heb een touring, daar zit standaard net wat meer op dan een vergelijkbare sedan:

- Armsteun achter (met bekerhouders)
- Neerklapbare achterbank (de meeste sedans hebben het niet)
- grote ruimte in de zijwanden van je kofferbak (voor navigatie, dvd speler etc....ik heb er ook reserve lampen enz inzitten.
- Dubbelebodem kofferbak. Weet niet hoe het bij de sedan is...
- Speakers in de kofferbak (eeuh, het nut ontgaat me, ik had ze liever in de achterdeuren)
- Daarnaast natuurlijk het netje en rollo (logisch)
- Openbare achteraam (beetje moelijk bij een sedan, weinig andere merken hebben dit toruwens)
- Voetverlichting, meeste sedans hebben het niet, bij mijn touring was het standaard (volgens de lijst)
Mijn sedan uit 2001 heeft dit allemaal hoor, behalve dat openende achterraam en speakers in de achterbak. Kortom, ik snap je vergelijking niet... (| Ik heb ook opties op mijn sedan die niet leverbaar waren op een evenoude touring, bijvoorbeeld een M-pakket en een elektrische zonnerollo.

Maar snap wel dat je de basisuitvoering vrij karig vindt, maar je bent er toch zelf bij bij wat voor uitvoering je zelf tweedehands of nieuw aanschaft ??
izzy schreef:BC klein, geen graden of klok tegelijk met actieradius bijvoorbeeld.....maar ik heb de VDO die OEM is ingebouwd, de bc van dat ding maakt veel goed...maar zonder dat scherm mis ik een hoop....
Met een OEM 16:9 ipv je VDO had je dit allemaal wel gehad, misschien is je ergernis dat je de verkeerde occassion gekocht hebt ?? Ik kan me best voorstellen dat je dat eens hebt bij een E46, bij aanschaf van een occassion ben je vaak niet op de hoogte van welke opties er wel en niet op een auto geleverd zijn... Pas later als je de auto een tijdje hebt en je er meerdere gezien hebt op fora en de dealer kom je er soms pas achter wat er allemaal mogelijk is op zo'n auto, vaak zijn dat van die 'had ik maar...' momenten.

Mijn grootste ergernis blijft de middenarmsteunen die geldt voor alle types E46...

Arno S.

Bericht door Arno S. » 13 dec 2010, 17:42

Heb de mijne nu een 1,5 maand. Ik mis toch stoelverwarming (zeker nu) en aut. inklapbare spiegels waren toch wel leuk geweest. De CD-wisselaar vind ik wel zwaar bagger, bij de kleinste hobbel slaat ie al over. Maar ik heb nu een Dension Gateway klaar liggen om dat hopelijk te verhelpen.Ohja, en door dat ik een coupe heb met stijlloze deurtjes wil het nu nog welis voorkomen dat als het gevroren heeft dat het raam net niet dat laatste stukje omhoog gaat -_-

Verders een prima auto hoor maar ik neig stiekem toch wel weer naar een handbak... hoewel een 330 met SMG me ook wel leuk lijkt (h)

dw70

Bericht door dw70 » 13 dec 2010, 18:06

de windruis van een coupe model herken ik. Dat deed mijn E36-er ook. Heb er naar gekeken en eens een pot pure, echte vaseline gepakt en flink in het vet gezet (moest toch gebeuren ivm de vorstperiode). De plek waar de spiegelhouder het rubber van de carrosserie indrukt is de boosdoener. Die krijgt iedere keer een puntbelasting.
Ik heb de mogelijkheid in mijn garage om de deuren open te zetten en de ramen naar beneden te laten zakken om de belasting van de rubbers af te halen. En zie daar, na 2 dagen al geen gefluit meer en heerlijk stil. :!
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Mikkie

Bericht door Mikkie » 13 dec 2010, 20:02

Ik mis de achterruitenwisser op een sedan. Net alsof je bij een sedan niet door je achterruit kijkt en bij een touring wel :?

Verder ben ik wel tevreden. Zonneschermpje, verwarmde buitenspiegels enzo, het is al een flinke vooruitgang ten opzichte van m'n vorige auto. Natuurlijk zijn er dingen leuk om extra te hebben, maar een ergernis zou ik het niet meteen noemen.

Cliff

Bericht door Cliff » 13 dec 2010, 20:15

Op een sedan zit nooit een ruitenwisser op het achterraam...bij een touring wordt dat raam ook gewoon veel sneller vies doordat de rotzooi achter ertegen wordt gegooid. Dit is niet ter sprake bij een sedan.

Mikkie

Bericht door Mikkie » 13 dec 2010, 20:29

Ik weet dat het op een sedan niet gebruikelijk is, maar dan nog vind ik het raar. Op een sedan regent het raam ook gewoon nat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”