Algemene E46 winterbanden Topic!
Re: Algemene E46 winterbanden Topic!
Ik heb nu 225 rondom. Maar de velgen en banden waren een kado'tje toen ik de auto kocht. Heb een originele styling 68 set. Is een breedset, dus me achterbanden staan iets getrokken. Volgend jaar gaan de voorbanden er af en komt daar 205 onder. Dan staan die ook iets getrokken en is het wat meer één geheel. Plus dat de maten dan iets meer naar wens zijn.
Vorige winter met me vorige auto reed op op 205 breed. Dat was echt top. Kon superveel doen met de auto voordat ie grip verloor.
Grt, René
Vorige winter met me vorige auto reed op op 205 breed. Dat was echt top. Kon superveel doen met de auto voordat ie grip verloor.
Grt, René
Ik zou ook niet willen verkondigen dat 205 beter is dan 255. Alleen het verschil tussen zomer- en winterbanden is gewoon goed te merken, dat geef ik ook aan. De 255's zijn namelijk zomerbanden.
De 205 breedte is puur gekozen omdat dat de minimale maat is voor n 328 en het de meest voorkomende bandbreedte is (daar was namelijk een mooi setje van te koop).
En ik vind de breedte van een band ook niet zo spannend, zolang de auto maar voldoende grip heeft. Ligt meer aan de rubberkeuze dan aan de breedte van de band. Ik rijd zelf namelijk met 215 rondom op het circuit, kun je behoorlijk gek doen wil je grip verliezen, je moet gewoon goede banden kopen
De 205 breedte is puur gekozen omdat dat de minimale maat is voor n 328 en het de meest voorkomende bandbreedte is (daar was namelijk een mooi setje van te koop).
En ik vind de breedte van een band ook niet zo spannend, zolang de auto maar voldoende grip heeft. Ligt meer aan de rubberkeuze dan aan de breedte van de band. Ik rijd zelf namelijk met 215 rondom op het circuit, kun je behoorlijk gek doen wil je grip verliezen, je moet gewoon goede banden kopen
- johanmooiweer
Ik heb sinds 1,5 week voor het eerst de winterbanden onder de e46 compact.
Heb via mp nog 15" velgjes kunnen scoren lichtmetaal en origineel bmw (e36).
Dus heb de winterbanden van mijn Astra G omgezet op deze velgjes. Vredestein snowtrac 3 195/60/15.
Heb maandagavond even op het industrieterrein gespeeld met de auto.
Maar ik weet nu wel dat ik met winterbanden een stuk veiliger kan rijden in de winter, Moest er niet aan denken om met de 225/40/18" zomervelgen de laatste paar dagen rond te rijden.
De tractioncontrol werkt prima, de auto wil niet echt uitbreken (tenzij je het echt wil) met een gangetje van 40 in de verse sneeuw.
Maar wanneer je de tractioncontrol uitzet kun je wel leuk spelen.
Kortom ik wil niet meer zonder winterbanden.
Heb via mp nog 15" velgjes kunnen scoren lichtmetaal en origineel bmw (e36).
Dus heb de winterbanden van mijn Astra G omgezet op deze velgjes. Vredestein snowtrac 3 195/60/15.
Heb maandagavond even op het industrieterrein gespeeld met de auto.
Maar ik weet nu wel dat ik met winterbanden een stuk veiliger kan rijden in de winter, Moest er niet aan denken om met de 225/40/18" zomervelgen de laatste paar dagen rond te rijden.
De tractioncontrol werkt prima, de auto wil niet echt uitbreken (tenzij je het echt wil) met een gangetje van 40 in de verse sneeuw.
Maar wanneer je de tractioncontrol uitzet kun je wel leuk spelen.
Kortom ik wil niet meer zonder winterbanden.
http://www.bmwportal.nl//e46-compact-m- ... 11561.html ingeruild
viewtopic.php?f=134&t=39699nieuwe aanwinst
viewtopic.php?f=134&t=39699nieuwe aanwinst
Hallo,
Ik had even een vraagje ben wat aan het zoeken geweest maar kon het niet vinden dus misschien hier.
Kan namelijk een setje winterbanden over nemen voor mijn BMW 323ci e46 maar deze komen van een e36 uit 1994 namelijk een 320 coupe bandenmaat 195/60/15 nu mijn vraag past dit ook op mijn e46 ?
Ligt momenteel 225/45/17 op met en zomerband maar dat geeft op het moment wel erg weinig grip.
Mvg
Michel
Ik had even een vraagje ben wat aan het zoeken geweest maar kon het niet vinden dus misschien hier.
Kan namelijk een setje winterbanden over nemen voor mijn BMW 323ci e46 maar deze komen van een e36 uit 1994 namelijk een 320 coupe bandenmaat 195/60/15 nu mijn vraag past dit ook op mijn e46 ?
Ligt momenteel 225/45/17 op met en zomerband maar dat geeft op het moment wel erg weinig grip.
Mvg
Michel
hoi,
ik heb een coupe...
ik heb een coupe...
Ik rij nu al een aantal weken op een hagelnieuw setje Bridgestone's Blizzak LM-30 in 205/55/16 H op de originele styling 136, en ik moet zeggen, ben erg onder de indruk
Waar ik iedereen zie ploeteren om weg te komen heb ik nergens last van. ;D Ben benieuwd wat ze doen als de platgereden sneeuw gaat aanvriezen. Dan zal het wel wat lastiger worden denk ik
Ik heb ze wel specifiek uitgezocht na vele bandentests te hebben gelezen. Waar veel winterbanden op sneeuw prima presteren, doen ze het onder natte en droge omstandigheden weer een stuk minder.
Aangezien ik niet op wintersport ga vond ik de prestaties onder niet-sneeuw omstandigheden belangrijker en zodoende op deze band uitgekomen. Ik had nog twee kanshebbers, maar die waren duurder. (Goodyear Ultragrip 7+ en Dunlop SP wintersport 3D)
Mijn persoonlijke ervaring, doe er je voordeel mee
Waar ik iedereen zie ploeteren om weg te komen heb ik nergens last van. ;D Ben benieuwd wat ze doen als de platgereden sneeuw gaat aanvriezen. Dan zal het wel wat lastiger worden denk ik
Ik heb ze wel specifiek uitgezocht na vele bandentests te hebben gelezen. Waar veel winterbanden op sneeuw prima presteren, doen ze het onder natte en droge omstandigheden weer een stuk minder.
Aangezien ik niet op wintersport ga vond ik de prestaties onder niet-sneeuw omstandigheden belangrijker en zodoende op deze band uitgekomen. Ik had nog twee kanshebbers, maar die waren duurder. (Goodyear Ultragrip 7+ en Dunlop SP wintersport 3D)
Dat deel van de CSL heeft met andere dingen te maken. Onder andere het monteren van sneeuwkettingen. Sneeuwkettingen kunnen maar op een paar maten vanwege de geringe ruimte in de wielkast. En aangezien het een eis is in Duitsland om sneeuwkettingen te kunnen monteren kiest BMW voor een kleine bandenmaat.Griffendahl schreef:Enorme onzin idd... 't Scheelt ook maar 'slechts' 25%, da's natuurlijk ook nagenoeg verwaarloosbaar... Zeker als de grip toch al beperkt is.
Geloof me dat 205 of 255 in de winter een wereld van verschil maakt... En in de winter is een 205 band voor een normale E46 breed genoeg om voldoende grip te bieden. Vergeet niet dat je in de winter veel meer last hebt van neerslag en dat een 205 ook bij nat al de voorkeur heeft boven een 225 of zelfs een 255 !!
Waarom dacht je dat de winterset die BMW voor de M3 (CSL) aanbeveelt (style 164) ook gewoon een square setup is met 225 rondom ?? Vast niet omdat er nagenoeg geen verschil is tussen 225 en 255...
255 in de winter kan op zich prima hoor, als er dan ook maar een auto van ruim 2 ton boven hangt.
Afgelopen dagen waren prima test voor mijn nieuwe winterset.
Het zijn continental winterbanden, 225/40-18.
Ze zijn zeer goed, kan gewoon rustig wegrijden met 343 pk.
Het zijn continental winterbanden, 225/40-18.
Ze zijn zeer goed, kan gewoon rustig wegrijden met 343 pk.
Briljante foto. Ook gewoon zo parkeren met sneeuw. Respect
-
Wes schreef:Ik rij nu al een aantal weken op een hagelnieuw setje Bridgestone's Blizzak LM-30 in 205/55/16 H op de originele styling 136, en ik moet zeggen, ben erg onder de indruk
Ik heb ook gekozen voor Bridgestone winterbanden, Blizzak LM-35 225/45R17 94V. Ook ik ben er erg over te spreken!
Nu met de sneeuw kan ik er prima mee uit de voeten, en inderdaad ook met droog weer hebben ze erg veel grip!
Ik heb gisteren winterbanden laten monteren op me oude 17inch velgen, de Dulda kristall control hp 225/45 R17 91H M+S. Van mij mag het weer gaan sneeuwen
- Patrickgroesbeek
Hee!
Ik heb zelf Nokian winterbanden gekocht voor onder mijn 318i e46 (205/50). Ze hebben me ongeveer
110 per band gekost maar ik heb er absoluut geen spijt van! Rijd super vergeleken bij vorig jaar zonder winterbanden!
Wat er over de luidrugtigheid gezegd word kan ik niet beamen want ik heb geen vergelijkings materiaal..
Ik heb zelf Nokian winterbanden gekocht voor onder mijn 318i e46 (205/50). Ze hebben me ongeveer
110 per band gekost maar ik heb er absoluut geen spijt van! Rijd super vergeleken bij vorig jaar zonder winterbanden!
Wat er over de luidrugtigheid gezegd word kan ik niet beamen want ik heb geen vergelijkings materiaal..
Ik rij sinds deze week op michelin alpin's. 195/65/15. Ook al aardig wat snelweg km's gereden. Ik merk eigenlijk geen verschil in geluid. Het rijcomfort is prima.
Echte sneeuw op weg nog niet gehad, dat komt vast nog wel.
Echte sneeuw op weg nog niet gehad, dat komt vast nog wel.
Sinds afgelopen weekend een set Nokian WR G2 onder de bimmer(225/45/17). Tot op heden uitstekend, de in de testen genoemde hogere afrolgeuid kan ik tot op heden nog niet merken. Vind ze net zo stil als m'n oude Dunlop 3D's.
Sinds 3 weken heb ik ook winterbanden zitten op de 16 inch velgen. Het betreft 2x Michelin Primacy en 2x Dunlop Snowsport (gebruikte set met voldoende profiel). Ik ben zeer tevreden over de grip tijdens een ondergesneeuwd wegdek, je moet al veel gas geven wil je de DSC wakker schudden.
Alleen vind ik de hoeveelheid geluid jammer. Bij 80/90 km/h hoor ik namelijk duidelijk geluid, net alsof een of 2 banden niet gebalanceerd zijn. :? Het verbruik is nauwelijks gestegen met de winterbanden.
Alleen vind ik de hoeveelheid geluid jammer. Bij 80/90 km/h hoor ik namelijk duidelijk geluid, net alsof een of 2 banden niet gebalanceerd zijn. :? Het verbruik is nauwelijks gestegen met de winterbanden.
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]