320d start koud niet
-
320d start koud niet
Hallo beste mensen, weet iemand hier iets van? Ik heb een 320d van 2000 en sinds 14 dagen verschillende problemen, oa koud slecht starten en op de autoweg terugvallen van vermogen en plots weer terug vermogen. Dit laatste is opgelost na het monteren van nieuwe injectors, brandstoffilter en luchtmassameter (vervangen maar was niet stuk). Probleem met koud starten blijft ook na het monteren van een nieuwe accu. Moet de auto aantrekken (30 tot 50 meter) met plankgas begint ie even te pruttellen en loopt vervolgens gewoon. Na enkele minuten rijden kan ik m uitzetten en vervolgens start ie gewoon direct, de hele dag door zelfs als ik m 2a3 uurtjes stop zet blijft ie starten. Alleen na een nachtje rust krijg ik m niet aan de praat! Wat wel opvalt is dat dan ook het voorgloeilampje 7a8 seconden blijft branden, zelfs na 4 of 5 keer proberen te starten. Hoop dat iemand hiet iets van weet. Bij voorbaat dank Greetzzzz
-
Re: 320d start koud niet
Riekt naar versleten gloeibougies.
Misschien ff uitlezen ?
Suc6
Misschien ff uitlezen ?
Suc6
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
-
Thanx, dat is gedaan en komt geen fout uit de computer das t gekke, aan de hand van t uitlezen zijn de injectors vervangen en auto loopt eenmaal gestart gewoon goed. Heb er voor de zekerheid een nieuwe accu ingezet maar heb nog steeds t startprobleem. Heb ook geen zin om onnodig bakken met geld uit te geven aan onnodige reparaties want de auto heeft me op 1,5 jaar meer aan onderhoud gekost dan de aanschaf, terwijl mn vorige bmw's gewoon goed waren. Greetzz
olie/temperatuursensor defect? Steenkoud veel problemen en eenmaal een beetje opgewarmd, normaal draaien. Snelweg weer flink afkoelen en "gelukkig" registreren sensoren dat fenomeen van rijwind ook wel....
En bij het uitlezen zal hij net warm genoeg zijn geweest zodat hij geen storing aangaf.
Het langer voorgloeien signaal zal toch afhankelijk zijn van je motortemperatuur. Hij blijft dus net zo lang voorgloeien als een steenkoude motor?
No 9 defect?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15
P.s. je voertuig jaartal is willekeurig gekozen.
En bij het uitlezen zal hij net warm genoeg zijn geweest zodat hij geen storing aangaf.
Het langer voorgloeien signaal zal toch afhankelijk zijn van je motortemperatuur. Hij blijft dus net zo lang voorgloeien als een steenkoude motor?
No 9 defect?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15
P.s. je voertuig jaartal is willekeurig gekozen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
persoonlijk denk ik ook aan de gloei spiralen
-
Thanx voor de nuttige info en tips, vanmorgen heeft men vanalles geprobeerd en men is tot de conclusie gekomen dat er op de een of andere manier lucht in de dieselleiding komt. Zijn nu op zoek naar de kwaal en ben benieuwd of hier iemand op de hoogte is op daar ook een probleem mee heeft gehad. Greetzzzz en nogmaals thanxx