winterbanden ja of nee
winterbanden ja of nee
vraagje.
mijn E36 rijdt lekker maar als ik over een put rij lijkt het of de achterkant wegglijdt.
heeft iemand hier ervaring mee??
mijn E36 rijdt lekker maar als ik over een put rij lijkt het of de achterkant wegglijdt.
heeft iemand hier ervaring mee??
Re: winterbanden ja of nee
Ervaring: Nee
Winterbanden: Jah
Winterbanden: Jah
uhh.. ja dat is toch wel vrij logisch. Een bmw heeft achterwielaandrijving. Neem aan dat je dat toch wel weet?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
ja dat weet ik, maar ik voel toch duidelijk dat ie wegglijdt. komt dit alleen door de achterwielaandrijving dan.
er zitten sinds april nieuwe banden onder.
er zitten sinds april nieuwe banden onder.
Op een dagelijkse auto gewoon winterband!
Waarom denk je dat motorrijders die dingen als de pest vermijden?
Putten zijn nu eenmaal van metaal en als er iets heel glad is dan is het wel metaal met winterse omstandigheden
Zowiezo is het altijd beter om zoveel mogelijk putten te vermijden.
Maar ik rijd voor dit jaar voor het eerst op winterbanden en moet zeggen als het gesneeuwd heeft dan rijden ze echt heerlijk, maar dan nog kun je niet gek doen met winterbanden want op ijs doen ook winterbanden niet veel.
Zowiezo is het altijd beter om zoveel mogelijk putten te vermijden.
Maar ik rijd voor dit jaar voor het eerst op winterbanden en moet zeggen als het gesneeuwd heeft dan rijden ze echt heerlijk, maar dan nog kun je niet gek doen met winterbanden want op ijs doen ook winterbanden niet veel.
Ervaring: Ja. Komt door het feit wat Pi-Airke juist heeft uitgelegd.
Winterbanden:
Lijkt me heel verstandig! (dat weet ik inmiddels ook, sinds deze week... )
Winterbanden:
Lijkt me heel verstandig! (dat weet ik inmiddels ook, sinds deze week... )
en alleen winterbanden achter?
heb gehoord dat dat ook kan
Winterbanden : Ja
Want dan heb je achter winterbanden, wil je de bocht nemen (rechtsaf) ga je rechtdoor omdat je stuurende wielen geen grip hebben.
Maar het kan wel
Ja dat kan ook, op je aandrijf wielen. Beter is natuurlijk ook voor, je stuurende wielen.en alleen winterbanden achter?
Want dan heb je achter winterbanden, wil je de bocht nemen (rechtsaf) ga je rechtdoor omdat je stuurende wielen geen grip hebben.
Maar het kan wel
Haha je zou natuurlijk alleen achter winterbanden kunnen leggen, maar ik raad het je ZEKER AF.
Je hele balans in de auto is dan ver te zoeken.
Als je in het grensgebied een bocht neemt, zeker met de gladde winterse omstandigheden, ga je zo kansloos onderstuurd rechtdoor.
Een is ontworpen met een bepaalde balans. Als de auto vervolgens dreigt weg te slippen kun je in zekere mate nog corrigeren.
Door voor zomerbanden te monteren en achter winterbanden gooi je die hele set-up door de war.
Je hele balans in de auto is dan ver te zoeken.
Als je in het grensgebied een bocht neemt, zeker met de gladde winterse omstandigheden, ga je zo kansloos onderstuurd rechtdoor.
Een is ontworpen met een bepaalde balans. Als de auto vervolgens dreigt weg te slippen kun je in zekere mate nog corrigeren.
Door voor zomerbanden te monteren en achter winterbanden gooi je die hele set-up door de war.
- DJLeonardo
Waarom zou je alleen achter doen? je spaart er nauwelijks iets mee uit. Als je op je winterset rijdt slijt je zomerset toch niet? Voorkant is trouwens balangrijker dan achter. Daar stuur en rem je mee. Niet weg kunnen komen bij het stoplicht is alleen maar lastig maar verder ook niet.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Als je het doet, doe dan alle vier. Je moet het goed doen, of het laten.
Ik heb op m'n vorige auto nooit winterbanden gelegd en lekker met FWD doorgeglibberd, ging prima. Maar ik merk wel dat ik nu met de BMW en RWD de winterbanden wel 'nodig' heb. De consequenties van gripverlies zijn groter, minder makkelijk op te vangen enzo. En verhoudingsgewijs kost het je niet heel veel extra: je zomerset slijt niet, montage kan zelf, alleen een setje stalen velgen en erop leggen en balanceren kost je een keer extra geld. Maar ja, die 100 euro spaar je wel uit als je één keer net niet dat stoeprandje meepakt.
Ik heb op m'n vorige auto nooit winterbanden gelegd en lekker met FWD doorgeglibberd, ging prima. Maar ik merk wel dat ik nu met de BMW en RWD de winterbanden wel 'nodig' heb. De consequenties van gripverlies zijn groter, minder makkelijk op te vangen enzo. En verhoudingsgewijs kost het je niet heel veel extra: je zomerset slijt niet, montage kan zelf, alleen een setje stalen velgen en erop leggen en balanceren kost je een keer extra geld. Maar ja, die 100 euro spaar je wel uit als je één keer net niet dat stoeprandje meepakt.
Ff offtopic..
Slijten zomerbanden wel in de winter? Haast niet toch? Die slijten toch juist bij warm weer? En winterbanden
bij koud weer..
Ontopic...
Net wat Mikkie zegt, als je het doet moet je het goed doen en niet alleen achter (|
Slijten zomerbanden wel in de winter? Haast niet toch? Die slijten toch juist bij warm weer? En winterbanden
bij koud weer..
Ontopic...
Net wat Mikkie zegt, als je het doet moet je het goed doen en niet alleen achter (|
oke, bedankt voor alle reacties.
ga voor voor en achter winterbanden.
ga voor voor en achter winterbanden.