318i stilgevallen na start,nu storingslampje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
richard_

318i stilgevallen na start,nu storingslampje

Bericht door richard_ » 18 dec 2010, 14:10

Zojuist mijn 318i (2004,benzine) gestart na een koude week, en tijdens het ruitenkrabben viel de auto plots uit.
De auto weer gestart, sloeg meteen weer netjes aan zonder probleem, echter brand nu een lampje (geel
motorblokje?). De dealer had geen monteurs meer aanwezig dus kon mij weinig vertellen.
Nu rijd de auto naar mijn zin normaal en zonder merkbare veranderingen o.i.d., echter blijft steeds na het starten dat
lampje branden! Iemand enig idee wat ik kan verwachten wat hier aan de hand kan zijn...?
BMW 318i Lifestyle Executive

Dial_888

Re: 318i stilgevallen na start,nu storingslampje

Bericht door Dial_888 » 18 dec 2010, 18:36

Motormanagement (computer) heeft een storing ontdekt en opgeslagen.

Enige wat je kunt doen is je computer uit laten lezen door de dealer en dan ahv de foutmelding maatregelen neemt. Kan van alles zijn... lmm, lambdasonde etc.

Overigens heb ik met mijn 318i ook dat af en toe het lampje brand. Maar ik heb zelf een handscanner gekocht waarmee is de melding uit kan zetten. Bij mij gaf hij aan de sonde verkeerde waarden afgeeft. Tijdens de apk keuring verleden week was alles prima..... :amen:

Ohja, reden ook m de handscanner te kopen is dat ik niet van plan ben om bij een bmw dealer 79 euro uit te geven voor het uitlezen, de afzetters.... (|

richard_

Bericht door richard_ » 20 dec 2010, 14:26

Update..
Net naar de dealer geweest en laten uitlezen.

Vanmorgen namelijk hetzelfde ongeveer;
Na enige minuten draaien viel de auto weer stil, ik weer starten, en natuurlijk...
...Nu is het lampje uit!

Alsnog voor de zekerheid de auto laten uitlezen en gaf 2x een storing aan mbt de stelmotor van de Vanos (?).
Advies was kijken of het nogmaals gebeurd, dan overwegen deze te laten vervangen, maar voorlopig is het spul weer
gereset gewoon.

SpeedyMuffle

Bericht door SpeedyMuffle » 20 dec 2010, 18:59

Halloo,

Vanos is de variabele kleptiming, als dat als storing wordt weer gegeven vind ik het niet gek dat hij soms uitvalt. Op het moment dat ie dan uitvalt klopt dr geen reet van je kleptiming. Hou het wel ff in de gaten, niet omdat nu het lampie uit is dat je denkt, jeej niks aan de hand! Het is wel een voorteken namelijk, en je stelmotor van je vanos is best wel tricky als het daar fout mee gaat;)
Laatst gewijzigd door Gast op 20 dec 2010, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

richard_

Bericht door richard_ » 21 dec 2010, 21:16

Dat leek mij inderdaad ook, al ben ik niet erg autotechnisch.
Echter vroeg ik dat uiteraard ook, plus de kosten als ie wel nogmaals de fout in zou gaan.
Daar vertelden ze mij dat het op zich geen kwaad kan (in de vorm van schade aanrichten) maar dat de auto dan gewoon niet lekker meer loopt (!) ??

320driver

Bericht door 320driver » 22 dec 2010, 11:38

Ik heb zeker een jaar rondgereden met een motorstoringslampje, je merkt gewoon aan alles dat de auto dan niet lekker loopt idd, hij loopt niet goed stationair, veel rookontwikkeling omdat de lambdasensoren de verkeerde waarden doorgeven evenals de lmm.
Als je motor in noodloop gaat draaien ben je niet blij want dan stottert ie ook nog eens meer.
Ik heb uiteindelijk m'n lmm vervangen en de gehele ontluchting/carterventilatie inclusief slangen e.d. en dat heeft uiteindelijk het probleem opgelost, daarvoor had ik al 2 lambdasensors vervangen dus het is behoorlijk prijzig geweest helaas.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”