Ik heb hier nog een Pioneer TS-WX11a actieve subwoofer liggen.
Deze wil ik graag in mijn E46 Touring inbouwen. Het fijnste is om deze op de plaats van het reservewiel in te bouwen.
Ik kan dan nl het speakersignaal aftakken van de achterspeakers, aangezien de Radio/Business geen tulip aansluitingen heeft..
Constante plus en massa kan ik dan rechtstreeks van de accu in de kofferbak afhalen.
Nu zit ik alleen met de remote aansluiting.
Kan ik deze ook op een geschakelde + aansluiten, of moet deze op de remote-pin van de radio-unit?
Zo ja, weet er iemand zo een geschakelde + zitten in de kofferbak van de touring?
Helaas moet ik wel bijna de hele kofferbakbekleding demonteren om bij de achterspeakers te komen, las ik hier op het forum..
Remote aansluiten Pioneer TS-WX11a Actieve Subwoofer
- frenske1973
Re: Remote aansluiten Pioneer TS-WX11a Actieve Subwoofer
Heb ook een actieve sub van pioneer in mijn auto.
Remote kabel heb ik achter op de radio aangesloten.
Heb het hele zaakje in laten bouwen voor 80 euro. En ja dat is nogal wat geld voor 1 1/2 uur, maar dan heb
je het ook goed en afgewerkt en zonder verrassingen achteraf. En als je toch een poging gaat wagen zou ik niet
de remote achter "zomaar" ergens aan vast maken, aangezien jij niet wilt dat die sub aangaat wanneer dit niet
de bedoeling is, of in het ergste geval langzaam je accu is leeg aan het trekken. Dus dat is mijn advies!
Groetjes Mark
Remote kabel heb ik achter op de radio aangesloten.
Heb het hele zaakje in laten bouwen voor 80 euro. En ja dat is nogal wat geld voor 1 1/2 uur, maar dan heb
je het ook goed en afgewerkt en zonder verrassingen achteraf. En als je toch een poging gaat wagen zou ik niet
de remote achter "zomaar" ergens aan vast maken, aangezien jij niet wilt dat die sub aangaat wanneer dit niet
de bedoeling is, of in het ergste geval langzaam je accu is leeg aan het trekken. Dus dat is mijn advies!
Groetjes Mark
- frenske1973
Vandaag alles aangesloten!~
De sub ligt netjes in de bak boven het reservewiel.
De 'remote' heb ik afgetakt van het antennekastje aan de linkerkant. De witte kabel geeft een signaal als de radio aanstaat.
Meeste werk is de bekleding loshalen, maar dan weten we ook weer hoe dat zit! ;-)
Het geluid is in ieder geval een stuk beter!
De sub ligt netjes in de bak boven het reservewiel.
De 'remote' heb ik afgetakt van het antennekastje aan de linkerkant. De witte kabel geeft een signaal als de radio aanstaat.
Meeste werk is de bekleding loshalen, maar dan weten we ook weer hoe dat zit! ;-)
Het geluid is in ieder geval een stuk beter!
foto's?
o.a van de witte antenne + kabel.
o.a van de witte antenne + kabel.
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
- frenske1973
Heb er geen foto's van, maar dat kan echt niet missen.
Voor de zekerheid kun je even meten of er daadwerkelijk 12v geschakelde plus op de kabel komt als je de radio aanzet.
Voor de zekerheid kun je even meten of er daadwerkelijk 12v geschakelde plus op de kabel komt als je de radio aanzet.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 mar 2011, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Ik heb een Infinity basslink in me auto en heb helemaal geen remote gebruikt. Subwoofer gaat automatisch aan en uit alleen audio van mijn speakers afgetapt.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D