Goed om te weten dat ik het zelf kan doen. Tnx.
Maar wat bedoel je met "Cyclus rijden"?
En wat gebeurt er met je boordcomputer als je de spanning eraf haalt; welke instellingen worden dan gereset? Als dat bv mijn gemiddeld brandstof verbruik is vind ik dat niet erg (dan staat die ook weer eens laag ) Service interval is vervelender.
accu zwak?
Re: accu zwak?
-memory van je stoelen
- kmstand van de dagteller
- radio geheugen
- en bij de coupe's moet je even de ramen omhoog en omlaag doen als je nieuwe accu zit (want anders wil soms het automatisch raam laten zakken systeempje het allemaal niet meer snappen)
- kmstand van de dagteller
- radio geheugen
- en bij de coupe's moet je even de ramen omhoog en omlaag doen als je nieuwe accu zit (want anders wil soms het automatisch raam laten zakken systeempje het allemaal niet meer snappen)
dw70 schreef:een acculader niet als voedingsbron gebruiken. Gewoon afkoppelen, nieuwe kopen, opladen en aankoppelen. Cyclus rijden (50, 80, 100, 120) en klaar.
ehm,
dit is wat 9 van de 10 dealers doen , zelfs bij het afkoppelen om spanningspieken te voorkomen (acculader erop--> accu los --> stekker uit de acculader)
bij spanning er weer op
acculader stekker erin --> accu aansluiten --> acculader los
cyclus rijden is mij onbekend...
de dealer zijn acculader zal van een veel hogere kwaliteit zijn, dan de thuisgebruiker heeft.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Normaal rij ik elke dag wel ff met de bimmer, maar nu heeft ie al 2x een dag of drie stilgestaan. Gewoon buiten, met dit weer.
En als ik em dan start, dan start ie zonder problemen als een zonnetje. Dus ik denk niet dat mijn accu slecht is?
Bij draaiende motor is de spanning zoals gezegd ~14V
En als ik em dan start, dan start ie zonder problemen als een zonnetje. Dus ik denk niet dat mijn accu slecht is?
Bij draaiende motor is de spanning zoals gezegd ~14V
dan is je accu in orde hoor. Dat afknijpen van de verlichting vind ik wel vreemd dat dit al bij je stoelen gebeurd. Zo'n zware motoren zitten daar toch niet in?
Dat "afknijpen" van verlichting zie je bij veel VW's en Seats als ze aan het stuur draaien bij stilstand of optrekken. Elektrische stuurbekrachtiging. Moet je eens kijken wat die lampen doen bij het sturen. Ik denk dat jij datzelfde "euvel" hebt. Maar elektrische stuurbekrachtiging is nogal wat anders in vermogen dan een elektrisch verstelbare stoel.
Herkent iemand met elektrisch verstelbare stoelen Reloader zijn probleem (lees zijn eerste bericht)?
Dat "afknijpen" van verlichting zie je bij veel VW's en Seats als ze aan het stuur draaien bij stilstand of optrekken. Elektrische stuurbekrachtiging. Moet je eens kijken wat die lampen doen bij het sturen. Ik denk dat jij datzelfde "euvel" hebt. Maar elektrische stuurbekrachtiging is nogal wat anders in vermogen dan een elektrisch verstelbare stoel.
Herkent iemand met elektrisch verstelbare stoelen Reloader zijn probleem (lees zijn eerste bericht)?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash