Waarom past een touring interieur niet in een sedan?
Waarom past een touring interieur niet in een sedan?
Welke verschillen zitten er tussen het interieur uit een touring waardoor deze niet geschikt is voor een sedan?
Re: Waarom past een touring interieur niet in een sedan?
Heb al een kleine uitleg gegeven op het andere forum 

Wat dacht je van de achter bank is neerklapbaar dus dit gaat niet passen.
de auto's mogen dan wel aan de buitenkant haast gelijk uitzien als je naar de wielbasis kijkt, dat zijn ze van binnen zeker niet. Daar wordt de bekleding en bijbehorende chassisdelen op aangepast. Maar een touring interieur past nergens anders dan in een touring. Heb je bij een cabriolet idem dito.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

klopt deels, mijn E39 sedan heeft ook een neerklapbare achterbank... (al is het inderdaad een UNIEKE optie op een sedan!)Bandje schreef:Wat dacht je van de achter bank is neerklapbaar dus dit gaat niet passen.
klexo.e46 heb je misschien een aantal foto's van de constructie zoals de neerklapbare achterbank gemonteerd is?
Ik heb zelf een aantal interieurs gevonden met een neerklapbare achterbank.
Nu wil ik deze in gaan bouwen in mijn auto zonder neerklapbare achterbank, hiervoer moet ik wel de metalen plaat achter de achterbank modificeren en eventueel verstijven.
Ik ben benieuwd hoeveel BMW de constructie heeft verstevigd.
Ik heb zelf een aantal interieurs gevonden met een neerklapbare achterbank.
Nu wil ik deze in gaan bouwen in mijn auto zonder neerklapbare achterbank, hiervoer moet ik wel de metalen plaat achter de achterbank modificeren en eventueel verstijven.
Ik ben benieuwd hoeveel BMW de constructie heeft verstevigd.
bij deze wat foto's.. ben er nog niet aan toegekomen de achterkant van de bank schoon te maken dat volgt nog wel 
bij gebrek aan licht heb ik niet meer foto's, maar die kan ik eventueel morgen maken als je dat wilt

bij gebrek aan licht heb ik niet meer foto's, maar die kan ik eventueel morgen maken als je dat wilt

Hey bedankt voor de foto's dit geeft mij een beter beeld hoe de constructie is opgebouwd.
Ik heb een adres gekregen van een auto demontage bedrijf die een sedan heeft staan met neerklapbare achterbank.
Hopelijk kan ik daar de nodige bevestigingspunten uit halen.
Ik vraag me alleen nog af of BMW extra verstevigingen heeft aangebracht ter compensatie voor het verlies in stijfheid die de metalen plaat toevoegde en ook of ik problemen kan krijgen met de APK als ik de plaat verwijder.
Ik heb een adres gekregen van een auto demontage bedrijf die een sedan heeft staan met neerklapbare achterbank.
Hopelijk kan ik daar de nodige bevestigingspunten uit halen.
Ik vraag me alleen nog af of BMW extra verstevigingen heeft aangebracht ter compensatie voor het verlies in stijfheid die de metalen plaat toevoegde en ook of ik problemen kan krijgen met de APK als ik de plaat verwijder.
De stijfheid van de wagen word er wel minder van, maar je krijgt er wel een hoop voor terug (vind ik zelf). En ach, of het met normaal rijgedrag echt merkbaar is..??
Bij normaal rijgedrag zal het niet bepaald merkbaar zijn maar je auto wordt er inderdaad wel een stuk praktischer door.
Ik verwacht niet dat BMW structureel veel aanpassingen heeft gedaan dan is het niet meer rendabel om het als optie aan te bieden.
Ik verwacht niet dat BMW structureel veel aanpassingen heeft gedaan dan is het niet meer rendabel om het als optie aan te bieden.
-
Of je koopt een touring |p !