BMW 330ci uit Duitsland kopen
BMW 330ci uit Duitsland kopen
Hi mijn eerste bericht op het forum. Ik wil mijzefl voorstellen met meteen een vraag. Ik ben van plan een 330 ci te halen uit duitsland, nu heb ik en geen ervRing met BMW en niet met duistland import. Ik heb al wel een paar nl proefritten gemaakt en ben verkocht. Ik wil het lieft de e46 facelift.
Algemene vrage zij waar ik op moet letten.
Verder hoe zit het met debetrouwbaarheid van de6 in lijn.
Maar belangrijker ik heb nu een paar kandidaten waar ik er een interessant vind, maar ook vragen oproept.
Die heeft volgens mij namelijk een verkeerd stuur. Ik post hier de link en wil wel eens van jullie weten wat je er van vindt.
Hoop op veel tips, op alle vlakken zijn ze welkom
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
Algemene vrage zij waar ik op moet letten.
Verder hoe zit het met debetrouwbaarheid van de6 in lijn.
Maar belangrijker ik heb nu een paar kandidaten waar ik er een interessant vind, maar ook vragen oproept.
Die heeft volgens mij namelijk een verkeerd stuur. Ik post hier de link en wil wel eens van jullie weten wat je er van vindt.
Hoop op veel tips, op alle vlakken zijn ze welkom
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK
Re: BMW 330ci uit Duitsland kopen
Ik hoor van meerdere mensen dat het beter is om de particulieren een beetje links te laten liggen, en vooral bij de dealers (dus niet de handelaren) een auto te kopen. Dit vooral met garantie en minder kans op sjoemelen. gelukkig moet er in Duitsland vermeld worden als er schade aan de auto geweest is dus daar kan je al een aantal advertenties uitsluiten.
Over de 3 liter benzine kan ik niets vertellen, behalve dat met goed onderhoud ze redelijk veel kilometers zouden moeten kunnen lopen.
Veel succes met je zoektocht en houd ons hier op de hoogte.
Over de 3 liter benzine kan ik niets vertellen, behalve dat met goed onderhoud ze redelijk veel kilometers zouden moeten kunnen lopen.
Veel succes met je zoektocht en houd ons hier op de hoogte.
De M54 blokken zijn prima blokken, kunnen heel wat hebben.
Dat stuur zou origineel kunnen zijn, maar ik zou voor de zekerheid even de optielijst bekijken. Meestal staat 'ie bij Duitse auto's in het onderhoudsboekje, anders even opvragen m.b.v het chassisnummer.
Als er een Sport- of M stuur in zat, dan is er een grote kans dat het een ex-schade auto betreft waarbij de (ronde) airbag geklapt was. Als dat netjes en goed gerepareerd is, dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Voor de rest is het leuke en nette auto voor niet al te veel geld gezien het bouwjaar en kmstand.
Je mist wel wat opties, waardoor ik persoonlijk wel verder zou zoeken. Wat mij betreft liever een 2003 of 2004 met bijv. een M pakket, Navi, Stoelverwarming en dat soort zaken.
Dat stuur zou origineel kunnen zijn, maar ik zou voor de zekerheid even de optielijst bekijken. Meestal staat 'ie bij Duitse auto's in het onderhoudsboekje, anders even opvragen m.b.v het chassisnummer.
Als er een Sport- of M stuur in zat, dan is er een grote kans dat het een ex-schade auto betreft waarbij de (ronde) airbag geklapt was. Als dat netjes en goed gerepareerd is, dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Voor de rest is het leuke en nette auto voor niet al te veel geld gezien het bouwjaar en kmstand.
Je mist wel wat opties, waardoor ik persoonlijk wel verder zou zoeken. Wat mij betreft liever een 2003 of 2004 met bijv. een M pakket, Navi, Stoelverwarming en dat soort zaken.
www. M3 register .nl
De auto die je aanhaalt is het prototype van de auto's die je beter niet kunt kopen. Hij staat te koop bij een handelaar, maar deze vermeld Kundenauftrag. Dat betekent dat je hem in feite van een particulier koopt. Dat is een truuk die heel vaak wordt gebruikt om onder de wettelijke gewahrleistung uit te komen. Dat houdt in, heel globaal, dat als er iets aan de auto mankeert de verkoper daar voor aansprakelijk is. Daarom verkopen handelaren auto's waar ze problemen mee verwachten alleen aan export of in zogenaamde kundenauftrag......
Mijn advies is dus verder kijken. Enneh, welkom
Mijn advies is dus verder kijken. Enneh, welkom
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Ik heb mijn auto wel particulier gekocht, afhankelijk van hoe goed je Duits spreekt is dit echt prima te doen. Op mobile.de of autoscout24.de kun je goede koopcontracten bieden die je dan beide kunt invullen, hierbij dient ook het volledige schade verleden etc ingevuld te worden. Voordeel bij particulieren in Duitsland is dat ze veel onzin binnen krijgen en serieus blij zijn met een serieus geinteresseerde gegadigde. Dit is een goed uitgangspunt voor de prijsonderhandelingen.BMWOverlord schreef:Ik hoor van meerdere mensen dat het beter is om de particulieren een beetje links te laten liggen...
Persoonlijk zou ik liever een auto bij een particulier kopen waar je goed contact mee hebt dan bij een louche handelaar. Een dealer is natuurlijk altijd een goede betrouwbare optie
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb tot nu toe al mijn auto's in dld gekocht
Allemaal bij een garage, of dealer. Op de E30 na.
Deze komt bij een particulier weg.
Dit is toevalligerwijs de enige auto waarbij ik negatieve ervaringen heb, maar dat was ook een stuk gebrek aan kennis van mijn kant.
Allemaal bij een garage, of dealer. Op de E30 na.
Deze komt bij een particulier weg.
Dit is toevalligerwijs de enige auto waarbij ik negatieve ervaringen heb, maar dat was ook een stuk gebrek aan kennis van mijn kant.
Het blijft een gevoelskwestie, maar in Duitsland is de particuliere verkoop echt heel moeilijk. Daar kun je dus wel een voordeeltje scoren, maar een Duitser laat het niet voor niks links liggen. Enneh, een dealer is niet eens duurder, want dan krijgt de auto wel een beurt en vaak ook garantie......Griffendahl schreef:Persoonlijk zou ik liever een auto bij een particulier kopen waar je goed contact mee hebt dan bij een louche handelaar. Een dealer is natuurlijk altijd een goede betrouwbare optie
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Dank voor jullie reacties en inderdaad vermoedde ik dat dit een schoolvoorbeeldje "hier krijg je gelazer meer" is.
Ik heb er meerdere op mobile gevonden. En ga waarschijnlijk morgen een rondje maken. Als het weer meezit.
Over de dealer ik begrijp dat BMW dealers geen bmw verkoopt ouder dan 4 jaar. Dat is dan geen optie voor een e46.
Ik houd jullie op de hoogte.
Over Duitsland, ik begrijp dat ik een tijdelijk kenteken kan halen maar nu hoorde ik van iemand laatst dat er 2verschillende zijn en dat je 1 specifieke moet hebben. Weten jullie daar meer van ? Overigens lijkt me dat ook een voordeel van kopen bijeen dealer want die maken die platen ter plekke voor je (meestal)
Ik heb er meerdere op mobile gevonden. En ga waarschijnlijk morgen een rondje maken. Als het weer meezit.
Over de dealer ik begrijp dat BMW dealers geen bmw verkoopt ouder dan 4 jaar. Dat is dan geen optie voor een e46.
Ik houd jullie op de hoogte.
Over Duitsland, ik begrijp dat ik een tijdelijk kenteken kan halen maar nu hoorde ik van iemand laatst dat er 2verschillende zijn en dat je 1 specifieke moet hebben. Weten jullie daar meer van ? Overigens lijkt me dat ook een voordeel van kopen bijeen dealer want die maken die platen ter plekke voor je (meestal)
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Je kan e.e.a. ook hier nalezen: http://www.bmwportal.nl/post32837.html
Vandaag 2coupes bekeken in Duitsland en jammer genoeg niet geslaagd. Een was louche, te duur en tikte heel hard (motor/kleppen)
De ander had wat vage gekopieerde paleren en geïmporteerd uit België en geen service boekje.
Allebei handelaren, ik geloof er in dat er ook goede zijn maar voor mij geldt vandaag de tip let goed op bij handelaren en mijden waar kan...
De zoektocht gaat verder..
De ander had wat vage gekopieerde paleren en geïmporteerd uit België en geen service boekje.
Allebei handelaren, ik geloof er in dat er ook goede zijn maar voor mij geldt vandaag de tip let goed op bij handelaren en mijden waar kan...
De zoektocht gaat verder..
Ik weet niet welke het waren, maar kijk voor al niet naar de (aller)goedkoopsten..... (die zijn dat meestal met een rede namelijk)
www. M3 register .nl