olielampje storing

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dennis.010

olielampje storing

Bericht door dennis.010 » 21 dec 2010, 17:15

Ik heb sinds een paar dagen een probleem (sinds accu stuk is gegaan)

mijn olie lampje blijft branden als de auto uit staat. Dus geen sleutel in contact. helemaal uit
start ik de auto gaat het lampje uit en gaat pas weer aan als ik de auto uitzet

alle olie is 2 maanden terug vervangen, incl. filters en ringen

erg vreemd. hij trekt dus ook me accu langzaam leeg

328iT

Re: olielampje storing

Bericht door 328iT » 21 dec 2010, 22:57

wat ke kunt proberen is je accupolen ff los halen zodat de computer zich reset. Is je controle lampje ook gereset ? Anders kan je dat ook meteen ff doen...kan je genoeg over vinden op inet ;)

dennis.010

Bericht door dennis.010 » 22 dec 2010, 10:34

accu pol onderdaad al lossgehaald, dit heeft niet gewerkt

resetten van de lampjes zou dus kunnen werken?
heb ik hier wat aan?
http://www.r2motorsport.nl/bestanden/reset.pdf

328iT

Bericht door 328iT » 22 dec 2010, 12:11

Je kan zowieso die service reset doen ...of dat je probleem oplost durf ik niet te zeggen. Ik heb het trouwens gewoon met een speakersnoertje gedaan :+

Als dat allemaal nog niet werkt zal je toch ff naar de garage moeten om de auto te laten uitlezen/resetten. Niet bij de bmw ..maar gewoon bij de garage om de hoek..koste mij toen 2 tientjes om alle storingen weg te laten halen.

dennis.010

Bericht door dennis.010 » 24 dec 2010, 16:57

Ik heb vandaag de service reset gedaan. de service is succesvol gereset, alles is weer groen

het probleem met het rode olie lampje is nog niet weg helaas. Hij trekt in 48uur me accu 70amp leeg als ik de auto niet gebruik.

dus met een computer reset die storingen uitleest en verwijderd (bij een garage heb ik meer kans?)

wel heb ik ondekt dat als ik de rechter kans losmaakt (net ze een soort stekker als links om te reseten en uittelezen) los maakt dan gaat het lampje wel uit

Verheeske

Bericht door Verheeske » 25 dec 2010, 12:15

ik denk dat ie ergens anders spanning van krijgt. contact aan van 2 kanten 12V dus geen spanningsverschil dus lampje uit. Contact uit maar van 1 kant 12V dus spanningsverschil dus lampje aan.. Maar wel vreemd dat dat spontaan zou gebeuren.

Kort geleden nog iets verandert aan de auto?

Je kunt hem uiteraard laten uitlezen, wellicht dat dat uitkomst biedt. Maar het resetten van de service heeft niks te maken met het rode waarschuwingslampje van de oliedruk
-- Houdoe wanne --

dennis.010

Bericht door dennis.010 » 27 dec 2010, 18:54

alleen de accu vervangen, verder niks

sinds vandaag is mijn dashboord verlichting uitgevallen en ook de achterlichten, voorlampen doen het wel nog
knipperlichten, en de remlichten werken nog, als ik mijn licht aanlaat staan en ik doe de motor uit normaal gaat ie zoemen nu gaan mijn voorlichten uit terwijl de schakelaar nog op aan staat

heel vreemd ga er wel mee naar een garage maar ik denk dat er iets goeds mis is

dw70

Bericht door dw70 » 27 dec 2010, 20:53

heb je een alarminstallatie in de auto? Mijn vermoeden is dat deze een tik heeft gekregen door de te lage spanning (de startonderbreker hiervan dus ook). Het overname relais plakt (schakelt niet meer). Eigenlijk, klopt er dan niks meer en zoekt de spanning zijn weg over andere componenten.

Of er is ergens een flinke massafout.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Verheeske

Bericht door Verheeske » 28 dec 2010, 10:30

controleer de massakabel van je accu inderdaad ff goed... of die nog goed aan de accu zit, en goed aan aan de carrosserie
-- Houdoe wanne --

dennis.010

Bericht door dennis.010 » 01 jan 2011, 16:50

massa is goed, (gemeten op div. punten)

Ik vermoed ook dat het de alarm is, deze werkt niet ik heb ook geen sleutels erbij (toen ik hem 2dehands kocht) wel zit er nog de helft van de alarm installatie in de auto

gisteren met oud en nieuw (beste wensen trouwens iedereen!!!) heeft iemand een nitraat/vlinder of iets soort gelijks onder mijn auto gegooid was erg boos geworden maar mischien moet ik heb wel bedanken want de storing met het olie lampje is sinds die knal opgelost :?

er was een zekering defect vandaar dat de dashboord verlichten het niet meer deed

dus de problemen zijn bijna opgelost hoop ik

wel heb ik nog het probleem dat er bij zekering 33 (10a) sluiting zit ook een 15amp sprong gelijk
dus die nog effe uitzoeken

ik heb wel vermoeden dat de alarm de storingen heeft veroorzaakt waarom weet ik niet, maar dit voorgevoel heb ik al vanaf het begin maar ik was er niet over begonnen omdat er geen feiten of ook maar iets wijst daarheen. Dus die gedacht hield ik voormezelf tot de reactie van dw70

dw70

Bericht door dw70 » 02 jan 2011, 14:14

Zekering 33: ABS + ASC (anti slip control). Leuk zo'n bom onder de auto.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”