Banden

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Stefan

Banden

Bericht door Stefan » 29 feb 2008, 17:16

Wie weet wat de beste banden zijn voor mijn 320d touring uit 2002 met de maat 225/45/R17/ZR

Hennep
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door Hennep » 29 feb 2008, 17:39

Dunlop
pirelli
continental
Om er maar een paar te noemen. Een tip ga op banden zeker niet besparen. Deze zorgen er voor dat je op de weg blijft.

jaaph

Bericht door jaaph » 29 feb 2008, 18:03

Heb 1 jaar op michelin pilot sport II gereden in 225/245 in 17 inch, zeer goed bevallen goed compromis tussen
sportief en comfortabel en vooral stil, nadeel niet goedkoop!

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 29 feb 2008, 18:19

Dit onderwerp is al meerdere keren besproken, je kunt ook de zoek-functie hier gebruiken dan vind je veel info. Even goog'len op welke banden kan ook natuurlijk!
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 29 feb 2008, 18:37

Heb nu voor en achter Dunlop SP9000, lekker stil en genoeg grip ;)

In de winter rijd ik op Michelin Alpine 3, ook een prima band :P

Zwaan

Bericht door Zwaan » 29 feb 2008, 19:27

Ik rij nu ook op Dunlop bevalt tot nu toe nog goed. Op eerdere auto's heb ik meestal op toyo's gereden en die plakte als een gek in de zomer. Nadeel wel dat ze snel deden slijten en zouden de dunlops minder doen zeggen ze.

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 29 feb 2008, 20:33

Mijn rijtje aan de hand van mijn ervaringen op de E46:
1.Bridgestone RE050A, veel grip, goed voorspelbaar op de grens. Alleen wel iets nerveus bij spoorvorming. Scherpe band met veel gevoel in het stuur.
2.Goodyear Eagle F1 GSD 3, HEEL veel grip, zeer stil, maar niet echt scherp. Slijten als een tierelier.
3.Bridgestone RE040 is ook een fijne voorspelbare band, maakt wel wat geluid, maar met name op droog fijn.
4.Continental sportcontact II , grip ok, maar niet fijn op de grens.
5.Dunlop SP9000, slijt niet hard, middelmatige grip. Wel heel voorspelbaar op nat. Maakt wel herrie als ze slijten en kunnen niet tegen hard gebruik. Stukken profiel vliegen je om je oren bij een dagje spelen.
6.Semperit, weinig grip, veel lawaai. Ideale driftband. Iets beter dan Wanli.

Nog even een paar bandjes die ik van de E36 ken en van de E39:
1.Michelin Pilot Sport PS2 zou ik onder de RE050A zetten, jammer van gebrek aan scherpte. Slijtage enorm.
2.Falken FK452 gebruik ik zelfs op trackdays nog. Slijtvast, stil, zeer voorspelbaar, op droog heel erg goed. B-band prijs met A-band kwaliteiten. Zelfs na paar circuitdagen laat het profiel NIET los. Staat wat mij betreft op niveau Goodyear.
3.Michelin Pilot sport I is een topper op droog, met name qua gevoel. Op nat gemiddeld.
4.Continental sportcontact I, in alles een gemiddelde band, lijkt meer een ecoband zonder het gepiep ervan.

mich

Bericht door mich » 18 dec 2008, 18:38

Idd geen FEDERAL banden laten plaatsen, heb deze ook gehad, man, man,...
Levensgevaarlijk wanneer nat( zelfs vochtig) en die maken idd ongelofelijk veel lawaai, storend zelfs!!

Guiding

Bericht door Guiding » 18 dec 2008, 19:25

Mijn ervaring met de Pirelli P6000 is als volgt

Goede grip in de zomer
laag tot gemiddeld geluids niveau, niet storend
redelijk tot net iets meer dan redelijk spoorgevoelig

Nu ze gesiped zijn
Ook in de regen bizar veel grip
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 dec 2008, 20:25

Guiding schreef:Nu ze gesiped zijn
Gewat... ??

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 18 dec 2008, 20:52

Griffendahl schreef:
Guiding schreef:Nu ze gesiped zijn
Gewat... ??
http://www.sipers.nl/

Oftwewel groeven aanbrengen.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 dec 2008, 22:31

Kan je dan niet beter een setje winterbanden kopen ?? Die hebben al van die lamellen

Op zomerbanden neemt de bandenslijtage gegarandeerd toe, veel meer interne frictie in het loopvlak.

Guiding

Bericht door Guiding » 19 dec 2008, 07:42

Een set winterbanden haal je niet voor 40 euro
niet dat dit winterbanden kan vervangen maar wel een stukje die richting uit. je grip in regen en sneeuw, word er een stuk beter op.
Tevens heeft dit zijn voordeel in zowel zomer als winter, ook zomers kan het nog best hosen, en dat is waar sipen het best tot zijn recht komt.

De slijtage neemt alleen maar af ook in de zomer, omdat de sipes de band koeler houden waardoor er minder slijtage optreed

Tzijn trouwens ook geen groeven meer sneetjes

Maareh, check de site anders zou ik zeggen. Staat ook een filmpje op met een e46 330 met en zonder sipes

Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord, een collega van mij deed dit al geruime tijd op zijn banden
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 19 dec 2008, 20:11

Guiding schreef:De slijtage neemt alleen maar af ook in de zomer, omdat de sipes de band koeler houden waardoor er minder slijtage optreed
Je frictie neemt toe tussen de delen, dat je slijtage in de zomer afneemt geloof ik echt helemaal niks van... Er zijn namelijk 2 belangrijke redenen dat een winterband harder slijt, compound en die lamellen, en die lamellen vertonen echt opvallend veel overeenkomsten met dit sipen.

Dat je geen winterbanden koopt om het geld vind ik ook een wan-argument... Ik ben netto met een setje winter- en zomerbanden heel veel goedkoper uit dan als ik mijn zomerbanden zou 'sipen'. Maar qua korte termijn investering heb je wellicht gelijk... Ik houd echter mijn banden liever heel en denk liever lange termijn :roll:

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 19 dec 2008, 21:11

Guiding schreef:De slijtage neemt alleen maar af ook in de zomer, omdat de sipes de band koeler houden waardoor er minder slijtage optreed
Laat mijn banden maar gewoon goed op temperatuur komen, daar zijn ze voor gemaakt en dat zorgt voor grip.
Te warm is uiteraard niet goed, dan gaan ze versmeren en verlies je grip.

Bandenspanning heeft hier ook behoorlijk invloed op.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”