cruise control inbouwen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kaasplank

Re: cruise control inbouwen

Bericht door kaasplank » 29 okt 2010, 08:48

oh tof :P

Ik ga morgen de kabeltjes voor de cruise control inbouwen dus dan is het wel handig om te weten hoe je het moet bedienen bij het testen :D
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

bram2000

Bericht door bram2000 » 29 okt 2010, 12:40

Hou ons op de hoogte kaasplank. Heb het ook gedaan bij mij werkt het (nog) niet...

kaasplank

Bericht door kaasplank » 30 okt 2010, 15:08

Nou dat was makkelijk. Met 2 man 1,5 uur rustig alles ingebouwd. Kabeltje prik-prak en alles werkt gewoon :)
In dezelfde tijd ook even mijn leren pookknop en flatblade ruitenwissers geplaatst.

is het trouwens de bedoeling dat je bijvoorbeeld 80 km/h in het geheugen hebt staan en je zet hem in zn 2 en je drukt het geheugenknopje in dat ie optrekt naar de 80? H

TOPPeet

Bericht door TOPPeet » 30 okt 2010, 17:43

Hoi,

Ja is een fluitje van een cent het installeren.Ik heb het ook gemonteerd 2 weken terug.
Met handleiding in PDF via e-mail.
Kabelsetje besteld hier:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0650244186
Afbeelding
Moet je wel al een stuur hebben met MFl schakelaars,wat ik ook via e-bay gekocht had al 2 jaar geleden.
Was een 2e hands stuurwiel met knoppen en nieuw leer en m-power stitching.
Alles werkt perfect radio en verlichting in de schakelaars.
is het trouwens de bedoeling dat je bijvoorbeeld 80 km/h in het geheugen hebt staan en je zet hem in zn 2 en je drukt het geheugenknopje in dat ie optrekt naar de 80? H
Dit heb ik nog niet geprobeerd maar wel 80 in 4 dan na b.v. een rotonde even snel schakelen weer naar 4 dan geheugenknopje indrukken en hij vlamt zo naar 80.

Gr,TOPPeet
E92 335i 440Pk 580Nm

kaasplank

Bericht door kaasplank » 30 okt 2010, 18:18

hmm.. die kabels is niet het originele bmw setje. Daar krijg je de benodigde stekkertjes bij en de kleuren corresponderen met de draden die je moet doorknippen.

poeria

Bericht door poeria » 03 jan 2011, 17:46

ff een vraagje.

dus als ik de kabels wat hierboven staat afgebeeld bestel kan k met een mfl stuur cruise control en radio bediening inbouwen?

en heb ik dan verder niks meer nodig?
M-power

TOPPeet

Bericht door TOPPeet » 03 jan 2011, 18:03

Hoi Poeria,

Als je het kabeltje besteld wat ik ook gedaan heb,dan
krijg je via e-mail een link om een PDF'je te downloaden
waar precies instaat hoe je het moet aansluiten.
Dus wat je moet demonteren en welke kabels je moet
doorverbinden om het MFL stuurwiel te laten functioneren.
De kabeltjes die geleverd worden zijn voorzien van kabelschoentjes
die je vervolgens moet monteren in de bestaande stekkerverbindingen.
Ook moet je 2 aftakkingen maken van bestaande stekkerverbinding.
Dit doe je door 2 rode kabelschoentjes die meegeleverd worden,
die 2 draden verbind.
Als alles goed is aangesloten zal cruisecontrol werken ( na aanzetten cruise control zal groene lampje op
dashboard gaan branden)en in mijn geval businessmodel radio cd ook.

Gr,TOPPeet
E92 335i 440Pk 580Nm

poeria

Bericht door poeria » 03 jan 2011, 22:37

heey toppeet

ik heb net het kabelsetje besteld maar heb niks ontvangen via de mail.
heb jij die misschien nog?
of is er iemand in de omgeving van limburg die het voor mij zou kunne inbouwen?

gr poeria
M-power

TOPPeet

Bericht door TOPPeet » 04 jan 2011, 18:50

Hoi Poeria,

Heb je een PM gestuurd.

Gr,TOPPeet
E92 335i 440Pk 580Nm

Diezel

Bericht door Diezel » 06 okt 2011, 11:10

Hoi mensen, ik heb gisteren een M stuur op de kop kunnen tikken, maar ik heb nu een 3 spaaks stuur(Oud) erin zitten. Ik weet dat het mogelijk is om die cruisecontrol in te bouwen en heb ook het BMW kabelboompje al liggen.

Echter is mij nog niet duidelijk hoe en waar ik precies die kabeltjes naar toe moet trekken en hoe dat moet.

Heeft niemand een duidelijke DIY? Ik weet hoe ik het stuur los moet halen en terug moet zetten, maar daar houd het dan ook bij op :)

Diezel
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

Diezel

Bericht door Diezel » 06 okt 2011, 12:37

Top Judaz,

ik vind het er alleen behoorlijk ingewikkeld uit zien. Jij hebt ook een 2 traps airbag in een 1 traps bimmer(oorspronkelijk) ingebouwd toch?

Ik zie dus dat er een uiteinde aangesloten moet worden op een plug bij de stuurkolom. Hierna moet het kabelboompje door een tube(waar ook de bedrading heen gaat van de plug van stuurkolom) getrokken worden naar de lichtunit(toch?). En in de lichtunit zit een andere plug waar wat draadjes afgeknipt moeten worden?

Ik wist niet dat je trouwens moest knippen, vind dat aardig tricky :s

En dan gaat er via de lichtschakelaar ook nog een draadje naar de electric box onder je motorkap in een plug. Is dit kort gezegd de methode of zie ik iets essentieels over het hoofd?

Diezel

Edit: in deze DIY http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=544160 hebben ze het over een kabeltje die hij in die tutorial zelf heeft gemaakt om de knoppen van het stuur met de sleepring te verbinden. Ik neem aan dat dat bij mijn kabelboom inbegrepen zit? of moet ik dit ook nog extra aanschaffen?
Afbeelding

Diezel

Bericht door Diezel » 06 okt 2011, 13:03

Ok, knippen maar hoeft niet gesoldeerd te worden ofzo? En dat kabeltje om de knoppen van het stuur incontact te brengen met sleepring is dat nodig of niet? want ik heb geen MFL nu erin zitten.

Ik ga het binnekort proberen, zoals het nu geschetst word, lijkt het mij behoorlijk pittig maar hoop dat het goed komt :roll:

Hoe doe jij dat Judaz met die airbag dan? er zitten toch 2 aansluitingen op die nieuwe airbag voor zacht en harde botsing?

Diezel
Afbeelding

Longbow

Cruise Control inbouwen, is dit mogelijk?

Bericht door Longbow » 10 dec 2011, 03:43

Hoi,

Ik rij voor mn werk elke dag n 50km snelweg. Ik draai ploegen dienst dus op de tijden dat ik op de weg ben is t meestal erg rustig en kan ik netjes door rijden. Leuk, totdat je even naar de verbruiksmeter kijkt... Nu weet ik dat een 328Ci niet echt zuinig is, maar ik wil graag mijn snelweg km's zuiniger maken dmv Cruise Control. Mijn Coupé is non-executive uitgevoerd dus geen CC voor mij, maar is dit alsnog in te bouwen? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt.
onderwerp samengevoegd, gebruik eerst eens de zoekfunctie alsvorens een nieuw topic te starten

Moderatoropmerking jurgen667

Longbow

Bericht door Longbow » 10 dec 2011, 08:45

Sorry voor t onnodig topic, maar ik vond de zoekfunctie (toen ik iets anders zocht) erg onduidelijk qua resultaten, daarom maar ff een nieuw topic gemaakt, maar toch bedankt.

thedutchone

Bericht door thedutchone » 14 mei 2012, 19:54

Ik wil hier graag even op in gaan.

Kwam er dus achter dat in mijn bmw geen cruizecontrol zit.
Maar wel een mf stuur. Ik kan ook geen module vinden voor cruizecontrol.

Het stuur is er dus later ingezet. Kan ik hier makelijk nog cruise control opbouwen ? inlaten zetten.
iemand die ik ken, die wil dit voor 300 euro doen. Gelukkig heb ik dit toptic een beetje gelezen & zie dat het ook anders kan.
Weet je zeker dat dit mogelijk is met alleen die kabels ? geen aparte module kopen etc ? alvast bedankt !!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”