Beste forumleden,
Ik heb een touring uit 2002 en de laatste tijd gaat af en toe spontaan de achter klep los (het raam gedeelte). Zowel stilstaand als rijdend. Ik heb op die momenten geen sleutel in mijn broekzak oid, dus het kan niet zijn dat ik per ongelijk de klep met de sleutel open.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en een idee wat er mis kan zijn?
Achterklep touring
Re: Achterklep touring
Ah.. toch wat beter zoeken in het vervolg. Heb inmiddels al een topic gevonden waarmee ik iets kan. Waarschijnlijk een defecte schakelaar op de achterruit of draadbreukje. Maar ik denk schakelaar omdat die handmatig niet meer open gaat en met de sleutel wel.
Ik heb er ook last van gehad, eerst alleen in de winter als het vochtig/koud was, en zelfs afgelopen zomer 1 of 2 x gehad.
Nu lijkt het spontaan "opgelost" te zijn.... :?
Nu lijkt het spontaan "opgelost" te zijn.... :?
Klopt het is meestal vocht of licht corossievorming.Even voorzichtig schakelaar openwippen pas op dat het veertje en drukstaafje niet wegschieten.
Daarna goed schoonmaken en controleer flexibel printplaatje,dan licht invetten met laagtemperatuurvet.
succes!
Daarna goed schoonmaken en controleer flexibel printplaatje,dan licht invetten met laagtemperatuurvet.
succes!
Beste Shajosha. Ik heb bij mijn touring sinds kort hetzelfde probleem.
Wat bedoel je met "schakelaar open wippen". Bedoel je dan het klepje (als het een klepje is ?) dat boven de schakelaar zit, waar je dus op kijkt als de ruit gesloten is net onder de ruitenwisser. Het lijkt op een klepje met een randje. Of bedoel je de drukschakelaar zelf, vanaf de onderkant gezien die in het rubber zit. Het laatste heb ik geprobeerd, maar ik durf niet verder te gaan omdat het rubber goed vast zit.
Thanks, voor je reactie.
Wat bedoel je met "schakelaar open wippen". Bedoel je dan het klepje (als het een klepje is ?) dat boven de schakelaar zit, waar je dus op kijkt als de ruit gesloten is net onder de ruitenwisser. Het lijkt op een klepje met een randje. Of bedoel je de drukschakelaar zelf, vanaf de onderkant gezien die in het rubber zit. Het laatste heb ik geprobeerd, maar ik durf niet verder te gaan omdat het rubber goed vast zit.
Thanks, voor je reactie.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
Ik heb het inmiddels gevonden. Het is het klapje waar je, als de ruit gesloten is, van bovenaf tegenaan kijkt. Kapje kun je er toch makkelijk vanaf halen. Nu maar eens nader gaan onderzoeken waar het probleem uiteindelijk, vandaan komt.
E39 528I Touring automaat 1999