[E46] Vragen m.b.t. memoryfunctie Cabrio stoelen
[E46] Vragen m.b.t. memoryfunctie Cabrio stoelen
Zoals de topicnaam al zegt, ik ben op zoek naar wat info over de stoelen van ee E46 cabrio.
22 januari krijg ik de stoelen in mijn aygo, en alle functies werken, behalve de memoryfunctie.
nu heb ik na veel zoek al gevonden dat dit via de i-bus geregeld worden, maar dat het kastje los onder de stoel zit.
Weet iemand hoe dit precies werkt?
Zijn hier electrische schema's van?
Het maken van een printplaat is het pobleem niet, als ik maar weet wat er op moet komen!
Het idee is eigenlijk: de i-bus foppen, en een printplaat bouwen die de memoryfuncties herkend, en kan opslaan!
Zelf maak ik de printplaat niet, maar 2 personen op ons forum.
Het zal geen makkelijke klus zijn, maar ze hebben ook een automatische binnenverlichtingsvertrager ontworpen, wisserinterval 0-27 sec voor het wisserblad voor, en een variabele wisserinterval voor de achterruit wisser incl na-wis functie bij gebruik van sproeier.
Alvast hartelijk dank!
22 januari krijg ik de stoelen in mijn aygo, en alle functies werken, behalve de memoryfunctie.
nu heb ik na veel zoek al gevonden dat dit via de i-bus geregeld worden, maar dat het kastje los onder de stoel zit.
Weet iemand hoe dit precies werkt?
Zijn hier electrische schema's van?
Het maken van een printplaat is het pobleem niet, als ik maar weet wat er op moet komen!
Het idee is eigenlijk: de i-bus foppen, en een printplaat bouwen die de memoryfuncties herkend, en kan opslaan!
Zelf maak ik de printplaat niet, maar 2 personen op ons forum.
Het zal geen makkelijke klus zijn, maar ze hebben ook een automatische binnenverlichtingsvertrager ontworpen, wisserinterval 0-27 sec voor het wisserblad voor, en een variabele wisserinterval voor de achterruit wisser incl na-wis functie bij gebruik van sproeier.
Alvast hartelijk dank!
Re: [E46] Vragen m.b.t. memoryfunctie Cabrio stoelen
Stuur eens een link naar dat forum?
En vanwaar heb je voor de cabriostoelen gekozen? Omdat deze de gordel vast heeft aan de stoel?
En de ibus aansluiten..tjah..dan zou je dus zelf een soort geheugen module moeten schrijven, die de standen bewaard van de stoel. Lijkt me erg gecompliceerd, maar reuze interessant!
En vanwaar heb je voor de cabriostoelen gekozen? Omdat deze de gordel vast heeft aan de stoel?
En de ibus aansluiten..tjah..dan zou je dus zelf een soort geheugen module moeten schrijven, die de standen bewaard van de stoel. Lijkt me erg gecompliceerd, maar reuze interessant!
- Edit:
- Heb volgensmij je topic gevonden; toch?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Dat is niet het goede topic richel88!
Ik ben lid/beheerder van het forum: http://www.citybugclub.nl.
En dat is een forum waar je je eerst voor aanmelden moet
En de cabriostoelen neem ik over van iemand die ze in zijn 107 heeft zitten, en hij krijgt er nieuwe stoelen in (grijs leder)
De gordels maakt niet uit, ik heb straks een dubbel set eigenlijk...
Dus de orginele gordels gaan er uit! (en de cabriostoelen zitten lekkerder dan die van de standaard E46)
En als ik stroomschema's heb (locatie waar ik ze kan vinden?) dan kom ik al een heel eind verder!
Hier een voorbeeld van wat prints die ze gemaakt hebben:

Ik ben lid/beheerder van het forum: http://www.citybugclub.nl.
En dat is een forum waar je je eerst voor aanmelden moet

En de cabriostoelen neem ik over van iemand die ze in zijn 107 heeft zitten, en hij krijgt er nieuwe stoelen in (grijs leder)
De gordels maakt niet uit, ik heb straks een dubbel set eigenlijk...
Dus de orginele gordels gaan er uit! (en de cabriostoelen zitten lekkerder dan die van de standaard E46)
En als ik stroomschema's heb (locatie waar ik ze kan vinden?) dan kom ik al een heel eind verder!
Hier een voorbeeld van wat prints die ze gemaakt hebben:

Dan zou ik voor coupe stoelen gaan franssie.. daar zitten standaard geen gordels aan, dan kun je je orginele behouden.
En ik denk dat je een aantal stoelen door elkaar haalt.. er zijn normale zetels, sportstoelen en m3 stoelen, van welke de laatste het beste zitten / de mooiste functies hebben.
En sportstoelen van een sedan, coupe cabrio touring verschillen onderling niets, opna de opklapfunctie bij een coupe en cabrio, en bij de cabrio de vaste gordels. Voor jouw project zou ik zelf ofwel voor sportzetels van een coupe, of m3 stoelen gaan. En dan wel voor de m3 stoelen, full option als je toch alles erop wilt hebben
Post anders eens een foto van je aanwinst dan?
Elektroschemas: klik
En ik denk dat je een aantal stoelen door elkaar haalt.. er zijn normale zetels, sportstoelen en m3 stoelen, van welke de laatste het beste zitten / de mooiste functies hebben.
En sportstoelen van een sedan, coupe cabrio touring verschillen onderling niets, opna de opklapfunctie bij een coupe en cabrio, en bij de cabrio de vaste gordels. Voor jouw project zou ik zelf ofwel voor sportzetels van een coupe, of m3 stoelen gaan. En dan wel voor de m3 stoelen, full option als je toch alles erop wilt hebben

Post anders eens een foto van je aanwinst dan?
Elektroschemas: klik

Franzzie, ik heb me even aangemeld om even je projectje door te nemen, en ik zag je cabriostoelen staan.Franzzie schreef:Dus de orginele gordels gaan er uit! (en de cabriostoelen zitten lekkerder dan die van de standaard E46)
Dit zijn de standaard stoelen, die in elke type E46 voorkomen. Ik zou je aanraden om voor een setje sportstoelen te gaan. Tenminste, als je deze passen he.. zijn n klein beetje breeder.
De stoelen die je nu hebt, hebben ook een hoop minder functies dan ook echt mogelijk zijn op de stoelen.

De electrische schema's zijn goed bruikbaar verklaard, en een forumlid gaat nu aan de slag met een printplaat die alles eventueel kan aansturen! ;D
Mooi! Succes met de ombouw. Hoop dat je (ze) het onder de knie krijgen, we horen t wel 

We gaan ons best doen!
De stoelen die er nu in zitten zijn al verkocht, dus ik ben een blij man!
De stoelen die er nu in zitten zijn al verkocht, dus ik ben een blij man!