[E36] Afstandsbediening/CV probleem
[E36] Afstandsbediening/CV probleem
Sinds enkele dagen heb ik een probleem met mijn afstandsbediening. Ik merkte namelijk al enkele weken geleden dat ik steeds dichter bij de auto moest staan om hem op afstand te kunnen openen. Toen ik na een normale rit van 50 km op mijn werk arriveerde werkte de afstandsbediening niet meer. Echter werkt het lampje op de afstandsbediening dan wel nog (als ik op een knopje druk).
Ik kan de auto wel nog openen en sluiten met de centrale vergrendeling/sleutelgat. Ik ging er dus vanuit dat de batterij wel eens leeg zou kunnen zijn. Nu ik zojuist een nieuwe heb gekocht werkt het helaas nog steeds niet. Wat opvalt is dat het lampje van het alarm in de auto niet meer gaat knipperen.
Zijn er mensen die een idee hebben of mij kunnen vertellen waar de ontvanger hier van zit verstopt? Kan het zijn dat dit ook gewoon de ECU is die achter het dashboard kasje zit verwerkt? Misschien andere tips/hints?
Ik kan de auto wel nog openen en sluiten met de centrale vergrendeling/sleutelgat. Ik ging er dus vanuit dat de batterij wel eens leeg zou kunnen zijn. Nu ik zojuist een nieuwe heb gekocht werkt het helaas nog steeds niet. Wat opvalt is dat het lampje van het alarm in de auto niet meer gaat knipperen.
Zijn er mensen die een idee hebben of mij kunnen vertellen waar de ontvanger hier van zit verstopt? Kan het zijn dat dit ook gewoon de ECU is die achter het dashboard kasje zit verwerkt? Misschien andere tips/hints?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
-
Re: [E36] Afstandsbediening/CV probleem
Als je steeds dichterbij de auto moet gaan staan om de auto via afstandsbediening te openen ,
dan is je battarijtje bijna leeg..
Dat je lampje van je afstandsbediening nog brand bij het indrukken maakt niet uit..
Er word meer stroom gevraagd voor het op afstand bedienen (vandaar dat je dichterbij moest gaan staan) dan het rode lampje te laten branden..
Als je een originele bmw auto alarm dan zit deze onder je dashboard aan de passagierskant..
Aan het sturings kastje zit een losse draad..deze zul je even tegen de carroserie aan moeten houden om het te resetten..
Daarna volgt een inlees procedure om handzender weer in te lezen naar je sturingskastje..
Let op.. Dit geld alleen voor een originele bmw alarm
dan is je battarijtje bijna leeg..
Dat je lampje van je afstandsbediening nog brand bij het indrukken maakt niet uit..
Er word meer stroom gevraagd voor het op afstand bedienen (vandaar dat je dichterbij moest gaan staan) dan het rode lampje te laten branden..
Als je een originele bmw auto alarm dan zit deze onder je dashboard aan de passagierskant..
Aan het sturings kastje zit een losse draad..deze zul je even tegen de carroserie aan moeten houden om het te resetten..
Daarna volgt een inlees procedure om handzender weer in te lezen naar je sturingskastje..
Let op.. Dit geld alleen voor een originele bmw alarm
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Ik heb orgineel bmw alarm. Dit inlezen moet dit door de dealer worden gedaan?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
-
Voordat je begint alvast een melding dat je eerst alles goed moet doorlezen voordat je eraan begint...
En ik niet aansprakelijk ben voor eventuele schade op wat voor manier dan ook..
Om een extra of andere hand zender of sleutel te programmeren .
Het gaat hier om een BMW alarm installatie ..
Houd alle in te lezen handzenders gereed, ook de evt. reeds in gebruik zijnde handzenders.
Verbind de roze draad met de massa van de auto. Demonteer dan even de behuizing van de zenderontvanger. Hieronder is de roze draad zichtbaar. Als de draad aan massa licht staat alles in de programmeerstand .
Zet het alarm uit en sluit alle deuren.
Open de bestuurdersdeur en laat deze openstaan
Zet het contact aan.
Druk nu op de rode led in de auto.
Druk om de eerste handzender in te lezen op knop A van de handzender ( schakelt in).
Druk vervolgens op de knop B van de tweede handzender (schakelt uit).
Om meer handzenders in te lezen dient bovenstaande procedure herhaald te worden. ( niet gecontroleerde extra uitleg =Bij een oneven aantal handzenders dient van 1 handzender zowel knop A als B te worden ingedrukt.
Hiermee beslaat de handzender dan 2 geheugenplaatsen van de ontvanger.
LET OP: vergeet nooit de roze draad weer los te halen en goed af te schermen.
Het inlezen van de sleutelkophandzenders geschiedt op identieke wijze, als hierboven geschreven
Succes ermee 8
M.v.Groet Andre
L.A. BMW CarParts
Voor diverse BMW E30 ,E34 en E36 onderdelen
Tel.06-41810878
En ik niet aansprakelijk ben voor eventuele schade op wat voor manier dan ook..
Om een extra of andere hand zender of sleutel te programmeren .
Het gaat hier om een BMW alarm installatie ..
Houd alle in te lezen handzenders gereed, ook de evt. reeds in gebruik zijnde handzenders.
Verbind de roze draad met de massa van de auto. Demonteer dan even de behuizing van de zenderontvanger. Hieronder is de roze draad zichtbaar. Als de draad aan massa licht staat alles in de programmeerstand .
Zet het alarm uit en sluit alle deuren.
Open de bestuurdersdeur en laat deze openstaan
Zet het contact aan.
Druk nu op de rode led in de auto.
Druk om de eerste handzender in te lezen op knop A van de handzender ( schakelt in).
Druk vervolgens op de knop B van de tweede handzender (schakelt uit).
Om meer handzenders in te lezen dient bovenstaande procedure herhaald te worden. ( niet gecontroleerde extra uitleg =Bij een oneven aantal handzenders dient van 1 handzender zowel knop A als B te worden ingedrukt.
Hiermee beslaat de handzender dan 2 geheugenplaatsen van de ontvanger.
LET OP: vergeet nooit de roze draad weer los te halen en goed af te schermen.
Het inlezen van de sleutelkophandzenders geschiedt op identieke wijze, als hierboven geschreven
Succes ermee 8
M.v.Groet Andre
L.A. BMW CarParts
Voor diverse BMW E30 ,E34 en E36 onderdelen
Tel.06-41810878
BMW L.A.CarParts
Ik heb zo'n vermoeden dat ik geen orgineel bmw alarm heb aangezien het niet op de lijst van bmw-kis staat. Het inlezen volgens vele procedures lijkt niet te werken. Tevens het "indrukken" van het alarm lampje binnen in de auto werkt niet.
Ik heb de volgende afstandsbediening en sleutel:

Kan dit alleen maar orgineel bmw alarm zijn dan? Ik ga zaterdag mijn glovebox verwijderen om er een kijkje achter te nemen.
En dit knopje heb ik binnen in zitten. Is dit orgineel? Want volgens mij zijn deze niet in te drukken toch?

Kan dit alleen maar orgineel bmw alarm zijn dan? Ik ga zaterdag mijn glovebox verwijderen om er een kijkje achter te nemen.
En dit knopje heb ik binnen in zitten. Is dit orgineel? Want volgens mij zijn deze niet in te drukken toch?

niemand? 

Nog steeds het zelfde..
CV werkt, lampen gaan aan wanneer ik de auto open, lampje op het kasje brand, batterij vervangen, maar nog geen reactie.
Iemand?
CV werkt, lampen gaan aan wanneer ik de auto open, lampje op het kasje brand, batterij vervangen, maar nog geen reactie.
Iemand?
cv module?
of misschien zit de stroomkabel van de cv aansturing niet meer goed..
omdat je zei dat het lampje ook niet meer brand van binnenin de auto
of misschien zit de stroomkabel van de cv aansturing niet meer goed..
omdat je zei dat het lampje ook niet meer brand van binnenin de auto
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
Volgens mij is het wel een orgineel bmw alarm mijn vrouw heeft het ook op haar compact en ik heb het een paar maanden geleden een nieuw kastje besteld en bij de dealer ingelezenj0eyv schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat ik geen orgineel bmw alarm heb aangezien het niet op de lijst van bmw-kis staat. Het inlezen volgens vele procedures lijkt niet te werken. Tevens het "indrukken" van het alarm lampje binnen in de auto werkt niet.
gr Wim
Was het probleem toen opgelost en werkte de afstandsbediening toen weer? Wat waren de kosten?
was toen alles bij elkaar ongeveer 100 euries kwijt en hij werkt als een tierelier 

Je hebt dit bij de dealer gekocht en laten inlezen? Heb je of kun je het artikelnr voor mij opzoeken? Dan ga ik hier snel naar kijken!
Heb het even op gezocht.
Op de factuur staat nummer: 82929404882 omschrijving: handzend. dig. dubb.
kosten 38 euri excl btw en het inlezen was ongeveer het zelfde maar die factuur ben ik kwijt
succes
Op de factuur staat nummer: 82929404882 omschrijving: handzend. dig. dubb.
kosten 38 euri excl btw en het inlezen was ongeveer het zelfde maar die factuur ben ik kwijt

succes
Hier staan ze ook op maar dit zijn wel andere artikelnummers dan bij mij op de factuur staan dus weet niet wat het verschil is :?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... al_system/
onderaan op de pagina!!
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... al_system/
onderaan op de pagina!!