Tijdens het rijden merk ik dat ik soms bij moet sturen meestal naar recht(stuur zit ook niet voledig recht)
heb 2 nieuwe voorbanden gehad waarvan ze niet van hetzelfde profiel of merk zijn als mijn achter banden...weet niet of dat er mee te maken heeft...maar de vraag is ..moet hij uigelijnt worden of gebalanceerd worden?
wat is het verschil tussen beide?
stuur trekt naar rechts
Re: stuur trekt naar rechts
Dat lijkt erop dat de auto eens uitgelijnd moet worden!
Re: stuur trekt naar rechts
hoelang duurt dat?..is dat korter dan als het gebalanceert dient te worden?
en wat is het verschil daarin?
en wat is het verschil daarin?
Re: stuur trekt naar rechts
Als uw stuur bij een bepaalde snelheid gaat trillen, moeten uw banden waarschijnlijk gebalanceerd worden.
Door te rijden met goed gebalanceerde wielen en de juiste bandenspanning kunt u slijtage van de banden tegengaan. Daardoor bespaart u bovendien brandstof.
Het uitlijnen van banden heeft te maken met de afstelling van het onderstel van uw auto. Als de afstelling van het onderstel niet goed is, kunnen er klachten ontstaan zoals het naar links of naar rechts trekken van uw auto, onstabiel weggedrag of een ‘scheve’ slijtage van uw banden.
Met speciale apparatuur kan uw auto weer perfect uitgelijnd worden (volgens de fabrieksinstellingen). Dit is (denk ik) een klein half uurtje werk!
Door te rijden met goed gebalanceerde wielen en de juiste bandenspanning kunt u slijtage van de banden tegengaan. Daardoor bespaart u bovendien brandstof.
Het uitlijnen van banden heeft te maken met de afstelling van het onderstel van uw auto. Als de afstelling van het onderstel niet goed is, kunnen er klachten ontstaan zoals het naar links of naar rechts trekken van uw auto, onstabiel weggedrag of een ‘scheve’ slijtage van uw banden.
Met speciale apparatuur kan uw auto weer perfect uitgelijnd worden (volgens de fabrieksinstellingen). Dit is (denk ik) een klein half uurtje werk!
Re: stuur trekt naar rechts
Mijn hartelijke dank!...
trouwens nu dat ik u toch aan de lijn heb :L
vraagje omtrend deze auto die ik heb aangeschaft bij een dealer
bmw compact exe automaat 1.8 316 compact 08.2001
120.000 km op de teller nap
6mnd bovag garantie en nog 3 mnd extra op de motor
bij de pook branden de letjes niet! dus je moet op de display kijken waar hij op staat D of P enz
hoe is dit weer te verhelpen?
ligt het aan een zekering of meent u iets anders?
en vind u de km stand goed of is dit vrij veel voor een auto van 08.2001
en laatste vraagje ..
wat is slijtvaster automaat of schakel
mijn dank
ben immers een leek als het om auto's gaat
trouwens nu dat ik u toch aan de lijn heb :L
vraagje omtrend deze auto die ik heb aangeschaft bij een dealer
bmw compact exe automaat 1.8 316 compact 08.2001
120.000 km op de teller nap
6mnd bovag garantie en nog 3 mnd extra op de motor
bij de pook branden de letjes niet! dus je moet op de display kijken waar hij op staat D of P enz
hoe is dit weer te verhelpen?
ligt het aan een zekering of meent u iets anders?
en vind u de km stand goed of is dit vrij veel voor een auto van 08.2001
en laatste vraagje ..
wat is slijtvaster automaat of schakel
mijn dank
ben immers een leek als het om auto's gaat
Re: stuur trekt naar rechts
Kmstand is prima! Ik zit nu net zelf ook op de 118 met èèn uit 2001.
Denk dat het pook probleem aan de zekering ligt, maar als u garantie heeft, zou ik het hun mooi laten doen!
Wat betreft slijtvast, daar heb ik geen verstand van
Er zal vast wel iemand anders voor reageren |p.
Denk dat het pook probleem aan de zekering ligt, maar als u garantie heeft, zou ik het hun mooi laten doen!
Wat betreft slijtvast, daar heb ik geen verstand van
Er zal vast wel iemand anders voor reageren |p.
Re: stuur trekt naar rechts
ik dank u nogmaals!