Usb in e46

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
FR@GO

Usb in e46

Bericht door FR@GO » 19 jan 2011, 18:05

Ik heb hier al verschillende dingen gelezen over usb in een e46 aansluiten op de originele radio.
Vaak hebben jullie het over GROM, wat mij eigenlijk niet heel veel zegt...
Ik heb een business radio met tape en een cd wisselaar. Daar heb ik vorig jaar een usb aansluiting in laten maken,
maar het valt me enorm tegen, de werking en de bediening ervan...

Bij mij is er een Zemex usb module ma2304 ingebouwd... Weet niet of iemand dat wat zegt?
Maar het geluid valt tegen, er zit een suisgeluid dat je hoort tussen de liedjes
Bediening valt ook tegen, 2 keer op knopjes moeten drukken, dan weer wel titels op het scherm en dan weer niet.
Nu de laatste tijd krijg ik er nog maar moeite muziek uit... Als ik er een usb stick insteek komt er continu staan : Aux in, scaning en CD-CHECK.
Heb keurig netjes een usb stick gemaakt met 6 mapjes muziek erop, maar niks hoor...

Wat is er aan de hand, of is er iets wat beter werkt? Ben van plan om alles er weer uit te halen als het zo doorgaat...
Ook had ik graag de usb en de wisselaar in gebruik blijven houden...Is dat ook mogelijk?

Alvast bedankt!

Reloader

Re: Usb in e46

Bericht door Reloader » 19 jan 2011, 20:17

het lijkt wel alsof de cassette radio moeite heeft met de mp3 / usb upgrade's.

mijn GROM doet het relatief goed, weinig problemen gemiddeld 1x per 4 maanden een storing op de I-bus waardoor de accu even los moet...

FR@GO

Bericht door FR@GO » 19 jan 2011, 20:26

Zou het helpen als ik de accu ook een keertje los gooi?

Reloader

Bericht door Reloader » 20 jan 2011, 11:26

ja, EN het heeft bij mij wonderen gedaan door die stomme titels van liedjes gewoon helemaal uit te zetten,

volgens mij vind de cassette radio zoveel extra data op de I-bus niet leuk waardoor er ook t een ander mis (kan) gaat (gaan)

(loshalen hoeft maar een paar seconde, daarmee start het i-bus systeem al nieuwe communicatie )

FR@GO

Bericht door FR@GO » 20 jan 2011, 18:26

Ik heb nu de 6 mapjes op mijn usb stick een andere naam gegeven. Veranderd van CD-01 naar CD01...
Nu doet ie het weer... Die titels daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk.
Bediening en ruis blijft, dus nog niet echt tevreden

Reloader

Bericht door Reloader » 21 jan 2011, 12:22

ruis is een bekend probleem, de mannen bij grom hebben daar een speciale kabel voor met wat electronica ertussen en dan nog hoor je af en toe wat gesuis

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”