Pioneer TS-WX77A subwoofer (+versterker) inbouwen @ BMW E39

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
BMW E39 2.5

Pioneer TS-WX77A subwoofer (+versterker) inbouwen @ BMW E39

Bericht door BMW E39 2.5 » 11 dec 2010, 21:36

Goededag mede BMW-liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een BMW E39 2,5i.
Geweldige auto, niets over te klagen, echter zou het (originele) geluidssysteem verbeterd kunnen worden.
Hier wil ik natuurlijk dus ook iets aan gaan doen.

Nu heb ik dus een subwoofer met geïntergreerde versterker gevonden, namelijk de Pioneer TS-WX77A.
Deze zou ideaal zijn, gezien zijn vorm. Makkelijk weg te werken dus!
Afbeelding

Nu komen er natuurlijk wel allerlei vragen opdagen!
- Is deze subwoofer makkelijk aan te sluiten in een E39?
- Werkt deze subwoofer i.c.m. de originele BMW radio?
- Bestaat de mogelijkheid dat ik niet aan de achterkant van de radio hoef te zijn om signalen af te tappen, maar dat dit eventueel van de achterste box(en) afgetapt kan worden oid.? Ik vertik het namelijk om heel mijn dashboard voor een sound-upgrade open te moeten slopen, met de kans dat als alles weer zit dat het kraakt (wie kent het probleem niet).
- Ik heb een originele BMW CD-wisselaar in mijn kofferbak zitten, valt hier iets mee te realiseren, zodat ik dus geen bekabeling naar de voorkant hoef te trekken?
- Volgens Pioneer zou het installeren van deze subwoofer kinderwerk zijn, aangezien er maar enkele aansluitingen aangesloten hoeven te worden, maar gaat dat ook op in mijn geval?
- Ik ben geen voorstander van knippen in de originele bekabeling, nu snap ik dat dat niet te voorkomen is als je iets wilt veranderen, maar dan wil ik het in ieder geval beperkt houden. Gaat dat lukken met deze set?
- Is het vermogen wat de radio op de subwoofer overbrengt geen 'overkill'. Heb ik dus wel plezier van deze subwoofer op mijn radio, zodoende dat de radio genoeg power levert voor de subwoofer?
- Wat is het verschil van passieve en actieve bass, ik lees daar namelijk nogal tegenstrijdige berichten over!

Super als er iemand is die dit eventueel in het verleden al eens gerealiseerd heeft in zijn BMW E39.

Ik wacht graag op jullie reacties, wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen :///m: !
Laatst gewijzigd door BMW E39 2.5 op 11 dec 2010, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

EDWIN G.

Re: Pioneer TS-WX77A inbouwen @ BMW E39

Bericht door EDWIN G. » 11 dec 2010, 21:41

Op al jouw vragen zou ik ook graag een antwoord hebben.... (en al jouw argumenten gaan ook voor mij op :) )

Ik ga dus deze discussie met arendsogen volgen!!!

Groetjes,
Edwin

BMW E39 2.5

Re: Pioneer TS-WX77A subwoofer (+versterker) inbouwen @ BMW E39

Bericht door BMW E39 2.5 » 12 dec 2010, 00:53

Edwin,

Ik hoop ook dat we snel reacties zullen ontvangen op dit topic!
Heb je zelf ook deze subwoofer in gedachte of had je een andere op het oog?
Ik zal dit topic ook nog elders verspreiden, zodat de reactie-kans groter wordt.
Ik zal het je dan ook laten weten zodra ik meer informatie heb, dan kunnen we aan de slag, haha :roll:

EDWIN G.

Bericht door EDWIN G. » 12 dec 2010, 07:29

ik heb niet een speciale subwoofer in gedachte...Ik wil gewoon een wat "zwaarder" geluid.

Ik heb de originele Nokia boxen achter (in de dakhemel) al vervangen door Sony boxen.
Dat maakte al veel verschil, maar het is nog niet naar mn zin!

Technisch ben ik wel aardig maar ik denk dat ik zoiets als dit toch maar laat doen (weet ik tenminste zeker dat het goed gebeurt :) )

nassje

Bericht door nassje » 20 jan 2011, 10:59

Heren,

Je kan gewoon een High Low converter aanschaffen:
Voorbeeld:
Afbeelding

Dan moet je de audio aftappen van je achterspeakers (deze liggen achter je achterbankleuning)
Let wel op dat je de plus en min correct aftapt van de speakers anders krijg je totaal geen bass.

Blauw/grijs = speaker rechts min
Blauw/paars = speaker rechts plus

Geel/grijs = speaker links min
Geel/paars = speaker links plus

Remote kan je aansluiten op de witte draad (antenne), maar tegenwoordig heb je ook versterkerkabels met ingebouwde remote kabel.

Dan kan je het kastje (converter) bevestigen ergens in je kofferruimte en heb je de mogelijkheid om een universeel versterker aan te sluiten. Stroom is ook achter en je grond kan je ook achter aansluiten dus voor hoef je niet te zijn.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”