BMW Performance Parts
BMW Performance Parts
Kwam vandaag deze website tegen : http://www.burgertuning.com
De BMS Power Box wel interessant. Het geeft de auto meer PK's en koppel als ook een betere response op het intrappen van het gaspedaal. Maar ik vraag me af of dit echt daadwerkelijk werkt?
Op E90Post.com lees ik verschillende goede reviews, maar ben toch nog steeds skeptisch.
Heeft iemand hier al ervaring mee of met iets gelijkswaardigs?
De BMS Power Box wel interessant. Het geeft de auto meer PK's en koppel als ook een betere response op het intrappen van het gaspedaal. Maar ik vraag me af of dit echt daadwerkelijk werkt?
Op E90Post.com lees ik verschillende goede reviews, maar ben toch nog steeds skeptisch.
Heeft iemand hier al ervaring mee of met iets gelijkswaardigs?
Re: BMW Performance Parts
Wat ik meestal op fora lees is dat een powerbox iets is om vanaf te blijven. Een powerbox is namelijk gelimiteerd in de mogelijke aanpassingen (in tegenstelling tot een ECU tune). Hierdoor kan de motor onder verkeerde belasting komen.
Dat is de korte samenvatting van wat ik elders op internet heb gelezen over powerboxen, als dit niet helemaal klopt: excuus.
Dit is een link die ik even zo snel vond: http://www.chip4power.nl/chip-vs-powerbox/. Voor mij is dat genoeg reden om het risico niet te nemen...
Dat is de korte samenvatting van wat ik elders op internet heb gelezen over powerboxen, als dit niet helemaal klopt: excuus.
Dit is een link die ik even zo snel vond: http://www.chip4power.nl/chip-vs-powerbox/. Voor mij is dat genoeg reden om het risico niet te nemen...
Gr, Martijn
Dank je voor je reactie.
Na wat ik zo gelezen heb, wil ik het risico niet lopen.
Als ik weer terug in NL ben, ga ik wel eens rond kijken voor een goede tuner.
Na wat ik zo gelezen heb, wil ik het risico niet lopen.
Als ik weer terug in NL ben, ga ik wel eens rond kijken voor een goede tuner.
Ik zie nu dat je een 330i hebt, en onze dealer heeft laatst gemeld dat het mogelijk is om een 130i te tunen. Er komt dan ong. 25pk bij, kosten zijn zo'n 2000E. Ik neem aan dat dezelfde tune voor de 330i ook beschikbaar is (zelfde motor )...
Wellicht is dat iets?
Wellicht is dat iets?
Gr, Martijn
2000E voor 25 pk's extra x|
Dat is wel ongelofelijk veel geld, ik weet niet of het dat wel waard is. D'r ligt al 258 pk in
Op internet zie je toch wel hele andere prijzen staan. Die zijn toch een stuk aantrekkelijker.
Dat is wel ongelofelijk veel geld, ik weet niet of het dat wel waard is. D'r ligt al 258 pk in
Op internet zie je toch wel hele andere prijzen staan. Die zijn toch een stuk aantrekkelijker.
Ja het is inderdaad zeer prijzig. Wij vinden het ook te veel geld voor wat je krijgt .
Gr, Martijn
Zijn jullie nog ergens anders naar toe gegaan? Of laat je het het Tunen maar zitten?
Eigenlijk is die helemaal niet zo heel duur... Atmosferische pk's erbij krijgen kost gewoon geld, vuistregeltje wat ik altijd geleerd heb is 100 euro per pk, 25 pk voor 2000 euro is op zich dus niet te duur.Stefan73 schreef:2000E voor 25 pk's extra x|
Tunen maar laten zitten, met 265pk in een 1 serie heb je die paar extra pks niet echt nodig en we hebben CPO garantie (of hoe dat ook in Nederland heet) en die willen we ook graag houden .Stefan73 schreef:Zijn jullie nog ergens anders naar toe gegaan? Of laat je het het Tunen maar zitten?
Gr, Martijn
Ik ga er ook nog eens goed over nadenken of ik de auto wel laat tunen. Het is ook niet echt nodig.
@Griffendahl,
Als je het zo bekijkt valt het wel mee. Neemt niet weg dat het nog steeds veel geld is waar je ook hele andere leuke dingen mee kunt doen.
@Griffendahl,
Als je het zo bekijkt valt het wel mee. Neemt niet weg dat het nog steeds veel geld is waar je ook hele andere leuke dingen mee kunt doen.