Canbus

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
martijn62

Canbus

Bericht door martijn62 » 24 jan 2011, 14:20

Hallo,

Ik heb een vraag over een stand alone navigatie apparaat, maar zal gelijk even van de gelegenheid gebruik maken mij even voor te stellen. Wel zo netjes. Ik ben Martijn Schuijt, 48 jaar en heb sinds augustus 2010 een prachtige E46 320D Touring Executive.Heb mij ook al voorgesteld in het speciale topic hoor ;) Hoop hier een hoop te leren en op te steken. Mijn vraag ; Aangezien de standaardnavigatie niet je van het is wil ik deze vervangen voor een stand alone apparaat. Je weet wel, zo'n alles in één radio,7 inch touch screen scherm, usb, navigatie, dvd, en bluetooth ding. Inmiddels een goede onder de vele slechte gevonden (tweedehands) Echter heb ik twee vragen. Welke connector heeft mijn E46. de 17 pins of de 40 pins ? Hij is van juli 2001. En om de stuurwiel bediening te kunnen gebruiken samen met dit apparaat heb ik vlgs de verkoper een canbus nodig ??? Wat is dit, hoe sluit ik dit aan of zit dit al staandaard in de auto ?
Hopelijk zijn er antwoorden op mijn vragen.

vriendelijke groeten Martijn

largeproject
Contacteer:

Re: Canbus

Bericht door largeproject » 24 jan 2011, 20:56

Welke radio ga je moteren,type??merk??
Als het een dubbel din model is van bv. Pioneer of Kenwood dan gaat deze zo niet passen.
Omdat nl. het onderste gedeelte van de oem radio korter is en dat is ivm met de kachel behuizing.
Ga je voor een chinees ding die zijn pasklaar gemaakt voor de E46.
Ik heb zelf een pioneer hd3 II,paste ook niet,maar heb mijn kachel unite verbouwt.
Deze kan ik ook gewoon via het stuur bedienen door middel van een interface,dat kan bij de meeste merken.

martijn62

Bericht door martijn62 » 25 jan 2011, 20:07

Hee Thanx, wordt waarschijnlijk zo'n chinees ding. Dus dan hoeft er behalve het airco frame niets aangepast te worden.

E46Ramon

Bericht door E46Ramon » 25 jan 2011, 20:18

Gaat niks boven oem 16:9 8)

martijn62

Bericht door martijn62 » 26 jan 2011, 15:29

Ramon,

welke spreken we dan over ? heb je een linkje ? Moet ik ook zeker de nav en kabelboom vervangen of niet ?

brascopolo

Bericht door brascopolo » 29 jan 2011, 06:04

Bij het chinese ding hoef je niets aan de bekabling te vervangen. Je krijgt een stekker voor zowel de 17 als de 40 polige meegeleverd.
e46 vóór de facelift heeft meestal een 17polige aansluiting en die van na vaak een 40 polige.
Je hebt wel een climate controle relocation unit nodig als je nog geen dubbel din inrichting hebt.
Dit frame zorgt ervoor dat je het bedieningspaneel van je climate controle een verdieping naar beneden kunt verplaatsen. Let daarbij er wel op of jouw uitvoering een 16mm of een 18mm is.
Er zijn namelijk twee uitvoeringen van die strip waarin je stoelverwarmingsbediening, de bediening van je antislip computer en je loudnessknopje zit. Als je die strip meet dan zal ie of 16mm of 18mm hoog zijn dus dan weet je ook wlke relocation unit je nodig hebt.
Die units zijn te vinden op ebay maar ze zijn niet goedkoop! Ik denk dat je geluk hebt als je er een kunt vinden die €50,- kost met verzending. Ik heb uiteindelijk bij €100,- betaald voor alleen dat ding en de kosten van de verzending.
Je kunt sowieso als je dingen op ebay zoekt voor je BMW het beste op ebay.de of global.ebay.com zoeken want op ebay.nl hebben ze bijna niets en als je in de zoekfunctie 'wereldwijd' aanklikt krijg je nog maar de helft van het aanbod.
Er zijn 3 of 4 verschillende uitvoeringen vna dat alles in een apparaat. Volgens mij zijn ze allemaal in essentie van chinees fabrikaat maar worden ze op verschillende plekken geassembleerd.
Ik raad je aan om er een van een nederlandse retailor te kopen. Ik heb m'n eerste voor €350,- via ebay in hongkong gekocht en die was na een week al stuk.
Ik heb nu een apparaat wat vekocht wordt onder de naam Zenec en die bevalt vooralsnog goed (bovendien zit er een jaar garantie op en heb ik het gekocht bij een zaak die ook echt een winkel heeft inplaats van alleen maar een website dus ik kan m ook terugbrengen mocht dat nodig zijn)..
Dr is in deze topic ook ergens een thread met de titel alternatief voor Dynavin daar kun je nog wat bevindingen van andere forumleden lezen over die after market alles in een apparaten voor de e46..

martijn62

Bericht door martijn62 » 29 jan 2011, 14:08

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Hier heb ik wat aan. Ik kom er steeds meer achter dat ik toch wel voor de Dynavin V4 of V5 ga.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”