hallo ik heb 4 probleempjes.
1: soms ruik ik als ik voor een stoplicht stop een wat verbrande olie lucht binnen in de auto terwijl je nergens lekkage ziet en de auto gebruikt bijna niets en rijdt perfect
2: Het regelafstel kastje wat naast de motor afdekking aan de inlaat kant zit blijft vaak zoemen ook al staat de motor uit,
3:de rechter koplamp verstelling werkt niet.
4: de hitte schildjes boven het uitlaatspruitstuk zaten los en ik kon ze er zo afpakken. kan dit kwaad en hoe plaats ik ze eventueel terug?
Nou ik hoop dat ik het goed gedaan heb qua topic aangezien ik nieuw hier ben.
Alvast bedankt voor de aandacht en hoop wat reacties te krijgen
Groet hans
diverse
Re: diverse
Heb je dat olie lucht sinds je de auto hebt?
Zoja dan kan het zijn dat er ooit een lekkage is geweest en gerepareerd is maar niet de interieurfilters vervangen.
Daar kan namelijk nog wat in blijven hangen.
En de verstelling van je koplamp zal dan een defecte motortje zijn, maar misschien ook een kabelbreuk??
Misschien handig om ze ff om te gooien met de geen die het wel doet?
Voor de overige punten kan ik alleen zegge dat die schild er met een rede zou zitten en dus het beste is om het te monteren, hoe zou ik niet weten en hoop dat er een ander je daar in kan helpen.
Het zoem geluid ben ik ook niet bekend mee.
Zoja dan kan het zijn dat er ooit een lekkage is geweest en gerepareerd is maar niet de interieurfilters vervangen.
Daar kan namelijk nog wat in blijven hangen.
En de verstelling van je koplamp zal dan een defecte motortje zijn, maar misschien ook een kabelbreuk??
Misschien handig om ze ff om te gooien met de geen die het wel doet?
Voor de overige punten kan ik alleen zegge dat die schild er met een rede zou zitten en dus het beste is om het te monteren, hoe zou ik niet weten en hoop dat er een ander je daar in kan helpen.
Het zoem geluid ben ik ook niet bekend mee.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
-
Is het halogeenlicht met handmatige verstelling of is het xenon licht met automatische hoogteverstelling?
Als de verstelling koplamp het niet doet kan het ook gewoon een/twee gebroken stelnokjes zijn. Daar is een revisie setje voor te koop bij BMW als het nog de voor face lift koplampen zijn. Het is makkelijk te controleren; bovenop de lamp unit zit een rond doorzichtig dekseltje, dit kun je eraf draaien en dan even voelen of het binnenwerk wat lost zit. Als het een beetje loszit is er 1 nokje stuk zit het behoorlijk los dan zijn ze allebei stuk.
Olie luchtje heb je al snel als de klepdeksel een beetje olie richting de uitlaatspruitstukken zweet, en check ook even de vacuum slang aansluiting links richting koplampen op je klepdeksel en de rubber afdicht ring van je olievul dekseltje.
Als de verstelling koplamp het niet doet kan het ook gewoon een/twee gebroken stelnokjes zijn. Daar is een revisie setje voor te koop bij BMW als het nog de voor face lift koplampen zijn. Het is makkelijk te controleren; bovenop de lamp unit zit een rond doorzichtig dekseltje, dit kun je eraf draaien en dan even voelen of het binnenwerk wat lost zit. Als het een beetje loszit is er 1 nokje stuk zit het behoorlijk los dan zijn ze allebei stuk.
Olie luchtje heb je al snel als de klepdeksel een beetje olie richting de uitlaatspruitstukken zweet, en check ook even de vacuum slang aansluiting links richting koplampen op je klepdeksel en de rubber afdicht ring van je olievul dekseltje.
-
Voor wat betreft de olielucht: verbruikt ie ook olie? Dan is het de lucht verklaarbaar.
Heb je ook de onderplaat bij de motorruimte verwijderd, light hier niet toevallig olie? Zo ja toch gaan speuren naar lekkage..
Heb je ook de onderplaat bij de motorruimte verwijderd, light hier niet toevallig olie? Zo ja toch gaan speuren naar lekkage..
- Marcel RSD
Laat de motor eens draaien met de kap open. Als je dan ook nog olie ruikt, zul je i.i.g. beter kunnen bepalen waar dit vandaan komt. het kan zijn dat er een druppel olie op hete delen (bijv uitlaat) is gedruppeld. wat ook kan is dat de rubber afdichting die je filterhuizen afschermd van de motor ergens onderbroken is. Als je dan stilstaat wordt de warme lucht hier doorheen geperst en komt zo in je verwamingskanalen terecht. dit ga je dan ruiken.

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate