Auto start 'raar' en verlies vermogen?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Reclow

Auto start 'raar' en verlies vermogen?

Bericht door Reclow » 27 jan 2011, 17:00

Hallo,

Een paar dagen geleden kwam dit probleem voor het eerst voor. Ik had de auto even 30 min geparkeerd voor een afspraak en toen ik weer weg wilde rijden ging de auto niet lekker aan. Wat ik hiermee bedoel is dat, ik de sleutel in het contact omdraai en normaal springt ie' dan na een seconde of wat aan. Nu duurde dit een stuk langer (zeg 2 seconden). Het 'opstartgeluid' was wel het zelfde.
Toen ik eenmaal reed merkte ik dat ik een stuk minder vermogen had, langzaam optrok en de auto anders klonk. Meteen de auto langs de kant gezet. Toen ik hem uit en weer aanzette, werkte alles weer goed.

Door de stress en werk niet meer aan gedacht, totdat het vandaag weer gebeurde. Weer langer bij het opstarten en weinig vermogen. Weer langs de kant en uit gezet. Na het opnieuw aanzetten werkt alles weer perfect.

Mijn gedachte, als leek, is dat het mogelijk een probleem met een bougie is daar het vermogen minder is? Die zijn nu zo'n 2.5 jaar oud. Accu lijkt mij niet, want de radio, lampen e.d. werken prima als ik hem op de eerste stand zet. Idem voor de startmotor. Maar ik hoor het graag als ik het niet juist heb.

Alle raad en tips worden gewaardeerd!

Edit: dit betreft een E39 van 02.

328ihiob

Re: Auto start 'raar' en verlies vermogen?

Bericht door 328ihiob » 27 jan 2011, 17:10

Lijkt mij meer elektronisch te zitten.

Ik heb dit een keer met een e39 m5 gehad die hield ook in en na contact uit en aan zetten reed die weer goed.

Daar was een luchtmassa meter van defect.

Bougie's lijk het me dat die altijd problemen geeft en dit heeft dan niks te maken met contact uit en aan.

Groetjes en succes

dw70

Bericht door dw70 » 27 jan 2011, 20:17

komt ie (weer): heb je een veel te zware sleutelbos aan je contactsleutel meebengelen?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Reclow

Bericht door Reclow » 27 jan 2011, 20:51

Ik ga even naar LMM problemen kijken, thanks voor de tip!

Voor wat betreft de sleutelbos, nee, enkel een BMW sleutelhangertje, maar dat weegt niet zo veel.

328ihiob

Bericht door 328ihiob » 16 feb 2011, 21:14

Hey Reclow,

Weet je al meer?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”