Automatisch oprollen veiligheidsriem

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
tomgd

Automatisch oprollen veiligheidsriem

Bericht door tomgd » 27 jan 2011, 15:37

Goedemiddag, Ik ben in het bezit van een 528i (een wat oudere auto). Nu rolt mijn veiligheidsriem zich heel langzaam op. Kan ik het veermechanische in de behuizing zelf wat bijstellen? Ik een een klein beetje handig, maar met mijn 75-jaar géén topmonteur.
Wie kan mij zeggen wat ik kan doen. alvast bedankt.

dw70

Re: Automatisch oprollen veiligheidsrien

Bericht door dw70 » 27 jan 2011, 16:36

dag Tom,
75 jaar en dan nog aan het sleutelen, daar heb ik wel respect voor!

Wat rijdt je voor een 528i? De e28 gebouwd t/m 1989 of de e34 vanaf 1989?

Volgens mij kun je aan het veermechanisme niks doen. Net zoals bij een stofzuiger om het zo maar te zeggen. En nu rollen BMW gordels zowieso niet als snelste omhoog.

Anders naar de sloperij en een andere halen en deze aan de balie testen als je dit echt verveelt.

Maar op dit BMW forum stond al een goede tip bij de E46 club! Dat zou je nog eens kunnen proberen (en geen sleutelwerk nodig). Op de link klikken, kom je er vanzelf.

http://www.bmwportal.nl/post193727.html

Gr,
Dw
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

tomgd

Re: Automatisch oprollen veiligheidsrien

Bericht door tomgd » 28 jan 2011, 11:13

Goedemorgen DW 70,

hartelijk bedankt voor de tip (via link) . Ga ik zeker proberen. De BMW die ik rij is een 528i van 1998. Al veel km., maar verder als nieuw, interieur, body en de motor loopt perfekt. Ben een blije BMW-rijder en onderhou mijn "orgeltje" zeer goed.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”