Gasklep

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
pyxone

Gasklep

Bericht door pyxone » 22 jan 2011, 20:43

Hallo Allemaal,

heb een vraagje over de gasklep. Mijn E39 528i 98 had een gescheurde oliesplitter en slang. Deze heb ik vervangen (heb nieuwe vingers en rug nodig). Motor loopt eindelijke zeer soepel en zakt niet meer weg als je de automaat in de drive zet. Ook is de rust terug als deze stationair draait.

Allemaal mooi en aardig, maar als ik nu boven de 2000 toeren de gas in druk breek er stress uit in de motor en geeft computer een motor storing. Nu kan ik zo stom zijn geweest in een sensor kabel verkeer terug te hebben gezet. Maar daar lijkt het niet op.

Ik denk dat er iets in met de gasklep. De klep zelf beweegt namelijk niet en zit dus vast (als ik alles los haal en er met beleid tegen druk). Ook als je gas pedaal indrukt gaat deze niet open. Nu kan ik mij vergissen en moet dit dus ook niet. Kan best dat het door een motortje wordt geregeld.

Maar kan iemand mij vertellen hoe deze schoon te maken (als dat mogelijk is natuurlijk) en hoe ik test of de klep misschien overleden is.

Deze topic lijkt er op, lees dat vele de klep schoon gemaakt hebben...help!! hoe :amen:

http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... 71-15.html

dw70

Re: Gasklep

Bericht door dw70 » 23 jan 2011, 16:00

met een tandenborstel en poetsdoeken i.c.m. carburateurreiniger. Dat is een petroleum achtig goedje dat ontvet bij het leven. Voor en achter de gasklep poetsen totdat je het resultaat ziet. Ervoor/erna is zo te zien als het weer glimt.

Het openen en sluiten van de gasklep is dan goed te controleren. Gaat bijna als nieuw. Dat is ook de bedoeling.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

pyxone

Re: Gasklep

Bericht door pyxone » 30 jan 2011, 13:04

Klopt, schoonmaken helpt. Gasklep zat gewoon muur vast. Helemaal uitgebouwd en met een pvc buisje los moeten tikten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”