Serieus probleem of toch niet...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Makadali

Serieus probleem of toch niet...

Bericht door Makadali » 09 mar 2008, 00:06

Hallo,

Sinds 2 dagen eigenaar van een 320i Touring 04/2001- 142.000 km. Auto reed perfect. Tiptronic super!
Gisteren een uurtje of 4 aan de auto gewerkt. Met deuren open en radio/cd aan. Vanmorgen start ie niet meer.
Startershulpje gehaald en hij loopt weer. Een kilometer of 15 gereden. Auto uit. anderhalf uur later weer weg. Glaswerk naar de glasbak brengen. Auto draait stationair terwijl ik de glasbak vul. Ik hoorde dat hij terugviel in toeren. Terug in de auto zet ik de clima aan en dit was teveel. Valt uit. Weer gestart, slaat normaal aan maar toerental niet ok. Rustig naar huis gereden. Onder het rijden zag ik dat het lampje met het gele icoontje brand (motor management?) Auto uit en toch maar weer de accu aan de lader gehangen.
Kan bovenstaand gebeuren door een slechte accu of heb ik een ander (serieus) probleem?
Maandag gaat ie naar de garage voor een check maar ik heb nog weinig trek in onverwachte probleempjes.

Iemand een idee?

basss

Re: Serieus probleem of toch niet...

Bericht door basss » 09 mar 2008, 05:52

Accu kan kapot zijn (kan zo in 1x gebeuren), of dynamo niet goed...
1 vd 2 waarschijnlijk... dynamo is wel een wat duurder grapje...
Ik zou een gereviseerde halen als de garage zegt dat dat het is...
scheelt behoorlijk wat euro's met een nieuwe, alleen is het meestel wel
de oude inleveren...

Succes!

Guillfort

Bericht door Guillfort » 09 mar 2008, 08:26

;( Ik denk ook dat je dynamo het begeven heeft. ;( Als je een ruildynamo krijgt vraag dan wel om exact het zelfde type, anders blijft er bij uitlezen in de garage altijd een communicatie storing in staan. Dit kan helemaal geen kwaad, alles functioneert goed. Maar om te voorkomen dat de monteur een dure(voor jouw) speurtocht inzet naar de storing. Veel succes.

Crossbow

Bericht door Crossbow » 09 mar 2008, 09:24

Ik heb dit ook ooit eens gehad met een opel, heel de dag aan gesleuteld om een nieuwe antenne gemonteerde te krijgen. Accu was hierdoor (deuren open) bijna leeg, anwb heeft hem weer aan de praat gekregen. Ik heb hem toen ook aan de acculader gehangen en dit heeft niets opgeleverd, denk als je een nieuwe accu haalt het probleem is opgelost. Tenminste bij mij heeft dit toen geholpen.
---- A Long Time ago in a Galaxy Far Far Away..... ----

jomeo

Bericht door jomeo » 09 mar 2008, 10:22

dit probleem heb ik ongeveer ook gehad.Als ik te lang de deuren openhield,wou het moeilijk starten,Bij mij lag het aan de accu.Bij de Sprint een nieuwe accu gehaald.Toch vermoed ik bij jou dat het de dynamo is.Accu testen kost het niks bij Sprint,kwik fit en dergelijke
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

Makadali

Bericht door Makadali » 09 mar 2008, 10:53

Bedankt voor de tips. Het motormanagement lampje gaat ook branden bij een slechte dynamo? Dat ie terugvalt in toeren is ook normaal bij een slechte dynamo?
Ik heb vandaag nog niet gestart. Ga dadelijk 'ns proberen.

Makadali

Bericht door Makadali » 10 mar 2008, 18:57

Vandaag naar de garage geweest. Wagen is tip top in orde. Alleen de accu is twijfelachtig. Het is dan ook nog de originele accu. Keuring is ook zonder problemen verlopen. Probleem zoals boven heeft zich niet meer voorgedaan.

Wat mij betreft kan dit topic dicht.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 10 mar 2008, 19:22

Makadali schreef:Vandaag naar de garage geweest. Wagen is tip top in orde. Alleen de accu is twijfelachtig. Het is dan ook nog de originele accu. Keuring is ook zonder problemen verlopen. Probleem zoals boven heeft zich niet meer voorgedaan.

Wat mij betreft kan dit topic dicht.

Dat het nog een orginelen accu is zegt nix.
Mijn auto heeft 207000 gelopen,zit ook een BMW accu in,maar deze auto is tot en met 195000 door BMW dealer onderhouden.deze kan met die km stand nog een nieuwe accu derin gezet hebben. ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”