hallo,
ik heb een bmw 318is uit 1994, na laatst een lang stuk over de snelweg te hebben gereden ( zon 33 km ) met redelijk hoge snelheid heb ik ineens een tik in de motor, niet erg luid en onder de 2200 toeren is niks te horen maar daar boven een doffe tik.
mijn vraag is wat het kan zijn, ik heb het kleppendeksel er af maar kan niks vinden. :?
mijn E-mail adress is : bastiaan_faber@hotmail.com
greetz
tik in de motor. bmw 318is
Re: tik in de motor. bmw 318is
het is niet de kettingspanner? maak er eens een geluidsopname van.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Een tikkende motor is toch best wel een veel voorkomend probleem bij de E36 ( meestal de 316/318/318IS meende ik ) Vaak is het gewoon slijtage van de klepstoters.
Doet je auto het nu ook op een koude eerste start( smorgens )
Maar het kan zijn dat je op te weinig olie rijd?
Meestal is het getikt wat je hoort dus de klepstoters, die dan waarschijnlijk vervuilt of versleten zijn.
Je kan proberen door er 10W40 olie in te gooien die is wat dunner, ook kan je je motor flushen dan gooi je een soort schoonmaak middel door de olie. Echter moet je daarna wel alles vervangen ( filters/olie )
Bij de automaterialen zaken zijn ook weleens middeltjes te koop, die zijn soms erg prijzig en de werking is niet gegarandeerd ook zijn de meningen verdeeld om ze te gebruiken.
Doet je auto het nu ook op een koude eerste start( smorgens )
Maar het kan zijn dat je op te weinig olie rijd?
Meestal is het getikt wat je hoort dus de klepstoters, die dan waarschijnlijk vervuilt of versleten zijn.
Je kan proberen door er 10W40 olie in te gooien die is wat dunner, ook kan je je motor flushen dan gooi je een soort schoonmaak middel door de olie. Echter moet je daarna wel alles vervangen ( filters/olie )
Bij de automaterialen zaken zijn ook weleens middeltjes te koop, die zijn soms erg prijzig en de werking is niet gegarandeerd ook zijn de meningen verdeeld om ze te gebruiken.
hallo,
het ketting staat goed op spanning.
en smorgens start hij zoals altijd, ( gewoon goed ) hij loopt stationair goed en houd zijn vermogen ook.
olie was precies op peil. ook nog 10w40.
is een oplossing nieuwe hydraulische klepstoters te monteren, en enig idee hoe dat werkt en wie ze levert?
bedankt voor de reactie
het ketting staat goed op spanning.
en smorgens start hij zoals altijd, ( gewoon goed ) hij loopt stationair goed en houd zijn vermogen ook.
olie was precies op peil. ook nog 10w40.
is een oplossing nieuwe hydraulische klepstoters te monteren, en enig idee hoe dat werkt en wie ze levert?
bedankt voor de reactie
Wat ook mogelijk is, ipv meteen hydraulische klepstoters te vernieuwen, maar helaas niet altijd met succes en minder goed voor de kleprubbers en dergelijke..door een halve liter automaat olie erbij te kiepen (agressief) dit kan alls er vuil is bij de klepstoters, het vuil weg bijten, na een week olie verversen helemaal en dan KAN het probleem opgelost zijn.
Voor zover ik weet is hydraulische klepstoters vervangen duur.
Maar verbeter me indien ik fout zit.
Het is een idee hopelijk kun je erwat mee.
Voor zover ik weet is hydraulische klepstoters vervangen duur.
Maar verbeter me indien ik fout zit.
Het is een idee hopelijk kun je erwat mee.
nokkenas niet versleten? alle punten nog glad en niet krom of naar binnen verbogen?
tuimelaars neit los? bij mij was dit namelijk wel het probleem.
1 tuimelaar zat los en daardoor tikte het blok alsof deze ging ontploffen
tuimelaars neit los? bij mij was dit namelijk wel het probleem.
1 tuimelaar zat los en daardoor tikte het blok alsof deze ging ontploffen
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.