ervaring met Raptor Superchargers
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
ervaring met Raptor Superchargers
Al lang heb ik de montage van een Supercharger hoog op mijn lijst staan.
Deze week heb ik big brakes besteld, dus kan ik mij nu op meer vermogen richten.
Een van de aanbieders is chargertech met Raptor superchargers, tegen een aantrekkelijke prijs.
Ik kan nergens informatie vinden over ervaring die is opgedaan met het product en het bedrijf.
Wie helpt mij verder?
Deze week heb ik big brakes besteld, dus kan ik mij nu op meer vermogen richten.
Een van de aanbieders is chargertech met Raptor superchargers, tegen een aantrekkelijke prijs.
Ik kan nergens informatie vinden over ervaring die is opgedaan met het product en het bedrijf.
Wie helpt mij verder?
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Volgens mij rijdt nog iemand hier met een raptor supercharger op een 320... Alleen weet ik zo uit mijn hoofd niet meer ff wie dat was.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
Re: ervaring met Raptor Superchargers
bedankt, ik stuur hem een mailtje
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Graag wel garantie vragen of kopen! het levert maar 70 pktjes.
Zij vroegen voorheen 3000 zonder installatie.
Voor 4220 euries....daarvoor krijg je een echte ESS stage 1 met 100 pk.
maar je hoeft niet naar Noorwegen te rijden :-)
Zij vroegen voorheen 3000 zonder installatie.
Voor 4220 euries....daarvoor krijg je een echte ESS stage 1 met 100 pk.
maar je hoeft niet naar Noorwegen te rijden :-)
Laatst gewijzigd door Dr.BMW op 27 mei 2011, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
335i boven een 330i
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Da's maar 80 cent per pk goedkoper
Ik vind het sowieso vrij prijzige mods, zeker voor een 320i... Echter zou ik zelf geloof ik ook eerder ESS neigen, maar dat komt vooral omdat ik van ESS al vrij veel gezien en gehoord heb en Raptor daarentegen voor mij vrijwel onbekend is.
Ik vind het sowieso vrij prijzige mods, zeker voor een 320i... Echter zou ik zelf geloof ik ook eerder ESS neigen, maar dat komt vooral omdat ik van ESS al vrij veel gezien en gehoord heb en Raptor daarentegen voor mij vrijwel onbekend is.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Wat ik gelezen heb over ESS is inderdaad goed (het beste??), maar hiervoor moet je naar Noorwegen...
Als ik iets koop wil ik daarna graag nog even langs kunnen als er iets is.
Als ik iets koop wil ik daarna graag nog even langs kunnen als er iets is.
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Je hoeft niet naar Noorwegen hoor, ik heb het zelf gedaan.
Als je geen monteurs/diy skill hebt dan kan je het ook gewoon bij de BMW specialist laten inbouwen.
Bij de kit zit een uitgebreide handleiding met allemaal foto's en beschrijvingen.
Als er iets mis is met je SC dan kan je altijd met Noorwegen bellen, ze spreken vloeiend Engels.
De "na zorg" is erg goed, desnoods sturen ze een monteur van ESS naar Nederland, maar zover zal het zeker niet komen.
Ik rijd al bijna 4 jaar mer een ESS rond met meer dan 50.000 kilometers probleemloos.
A.p.k. keuring is ook nog nooit een probleem geweest.
Als je geen monteurs/diy skill hebt dan kan je het ook gewoon bij de BMW specialist laten inbouwen.
Bij de kit zit een uitgebreide handleiding met allemaal foto's en beschrijvingen.
Als er iets mis is met je SC dan kan je altijd met Noorwegen bellen, ze spreken vloeiend Engels.
De "na zorg" is erg goed, desnoods sturen ze een monteur van ESS naar Nederland, maar zover zal het zeker niet komen.
Ik rijd al bijna 4 jaar mer een ESS rond met meer dan 50.000 kilometers probleemloos.
A.p.k. keuring is ook nog nooit een probleem geweest.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
Re: ervaring met Raptor Superchargers
heb de volgende info van ESStuning.com :
stage 2
260 pk (plus 90)
€ 5.021,- exclusief BTW
dit is ruim 2 keer zo duur :?
stage 2
260 pk (plus 90)
€ 5.021,- exclusief BTW
dit is ruim 2 keer zo duur :?
Laatst gewijzigd door Bert Verstegen op 27 jan 2011, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Misschien kan je ook eens kijken wat een ombouw naar een 3 liter blok je gaat kosten.
Ik denk dat je rond de 2500 euro een blok hebt en dan nog eens 500-750 voor de inbouw.
Ben je ook nog eens sneller dan wanneer je een chargertech er op laat monteren.
Zit je op het zelfde geld en heb je een beter platform om in de toekomst nog eens een upgrade te doen.
Ik denk dat je rond de 2500 euro een blok hebt en dan nog eens 500-750 voor de inbouw.
Ben je ook nog eens sneller dan wanneer je een chargertech er op laat monteren.
Zit je op het zelfde geld en heb je een beter platform om in de toekomst nog eens een upgrade te doen.
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Ik ben net bezig geweest met G-power. Ze hebben een leuk setje. 55 pk voor iets van 2900 incl. btw.
Redelijk eenvoudig te installeren met weinig tot geen onherstelbaar sloopwerk.
Meer kan ook natuurlijk. Ziet er netjes uit.
Zou wat mij betreft net als ESS op de standaard airbox moeten werken. (originele look)
Als 55 pk voldoende is, zou ik dit voorstellen als je het mij vraagt.
Als je meer wil, zou ik zeker de ESS nemen.
Bij ESS heb ik ook navraag gedaan. Dat vindt ik echt het mooiste wat er op dat gebied is.
Het opsturen van mijn chip vindt ik niet zo prettig en het is aanzienlijk duurder dan g-power, maar dat geld lijkt het me zeker waard.
Voorlopig besloten het niet te doen, tenzij ik deze week nog overtuigd kan worden..Wie kent iemand met de G-power??
Toch maar sparen voor een 335i.
Ik heb nu een 330i (wil iemand ruilen, even mailen...ha)
Er is weinig echte gebruikers ervaring te vinden. Vooral ook wat er aan de hand is, is je ermee gesnapt wordt.
Wie ontwikkeld de eerst set die ook in Nederland is toegestaan??? Dan koop ik dat direct.
Ik heb wel een hoop vragen gesteld aan ESS en G-power en het een en ander uitgezocht.
Wil dit nog eens samenvatten voor iedereen die het overweegt.
Dus als het gewenst is laat even weten dan maak ik er vaart mee..
Gr johan
Redelijk eenvoudig te installeren met weinig tot geen onherstelbaar sloopwerk.
Meer kan ook natuurlijk. Ziet er netjes uit.
Zou wat mij betreft net als ESS op de standaard airbox moeten werken. (originele look)
Als 55 pk voldoende is, zou ik dit voorstellen als je het mij vraagt.
Als je meer wil, zou ik zeker de ESS nemen.
Bij ESS heb ik ook navraag gedaan. Dat vindt ik echt het mooiste wat er op dat gebied is.
Het opsturen van mijn chip vindt ik niet zo prettig en het is aanzienlijk duurder dan g-power, maar dat geld lijkt het me zeker waard.
Voorlopig besloten het niet te doen, tenzij ik deze week nog overtuigd kan worden..Wie kent iemand met de G-power??
Toch maar sparen voor een 335i.
Ik heb nu een 330i (wil iemand ruilen, even mailen...ha)
Er is weinig echte gebruikers ervaring te vinden. Vooral ook wat er aan de hand is, is je ermee gesnapt wordt.
Wie ontwikkeld de eerst set die ook in Nederland is toegestaan??? Dan koop ik dat direct.
Ik heb wel een hoop vragen gesteld aan ESS en G-power en het een en ander uitgezocht.
Wil dit nog eens samenvatten voor iedereen die het overweegt.
Dus als het gewenst is laat even weten dan maak ik er vaart mee..
Gr johan
Laatst gewijzigd door budgen30 op 25 jan 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Oh ja ik zie nu chargertech staan... en realiseer me dat ik daar ook nog contact mee heb gehad (per email)
En veelvuldig hun site bekeken.
Mijn indruk is dat het qua prijs / spullen wel redelijk is. Maar voor dit geld heb je dus een ook een g-power die in principe hetzelfde werkt.
Voordeel van chargertech is dat ze om de hoek zitten (nederland).
Voordeel van dat systeem vindt ik ook dat je geen olieleidingen hoeft aan te leggen. Wat bij g-power wel moet.
Voordeel is dat je waarschijnlijk meer pk's krijg per euro.
Hoe minder je hoeft aan te passen hoe beter denk ik dan maar.
Nadeel vindt ik dat het nog een beetje een bij elkaar geraapt setje is met een beetje een "hobby" look. (niet vervelend bedoeld!)
Het ziet er best stoer uit zo.
Ik bedoel als ik de compressor los zou kopen met wat slangen ed. en een beugel frees dan zou het er zo uitzien. Maar ik wil meer een originele look
Het speciale gietwerk zoals G-power en ESS hebben, geeft een meer originele look.
Dus gieten maar...zorg dat het op een standaard airbox past (zoals ESS) en de prijs zo houden.. en een type goedkeuring voor nederland. Ik weet nog wel een gieterij en een ontwerper.
En veelvuldig hun site bekeken.
Mijn indruk is dat het qua prijs / spullen wel redelijk is. Maar voor dit geld heb je dus een ook een g-power die in principe hetzelfde werkt.
Voordeel van chargertech is dat ze om de hoek zitten (nederland).
Voordeel van dat systeem vindt ik ook dat je geen olieleidingen hoeft aan te leggen. Wat bij g-power wel moet.
Voordeel is dat je waarschijnlijk meer pk's krijg per euro.
Hoe minder je hoeft aan te passen hoe beter denk ik dan maar.
Nadeel vindt ik dat het nog een beetje een bij elkaar geraapt setje is met een beetje een "hobby" look. (niet vervelend bedoeld!)
Het ziet er best stoer uit zo.
Ik bedoel als ik de compressor los zou kopen met wat slangen ed. en een beugel frees dan zou het er zo uitzien. Maar ik wil meer een originele look
Het speciale gietwerk zoals G-power en ESS hebben, geeft een meer originele look.
Dus gieten maar...zorg dat het op een standaard airbox past (zoals ESS) en de prijs zo houden.. en een type goedkeuring voor nederland. Ik weet nog wel een gieterij en een ontwerper.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
Re: ervaring met Raptor Superchargers
@Maestroxl
Km stand van de Coupe is ruim boven de 2 ton. Het idee is om nu eerst de compressor te plaatsen en over een jaar of 2-3 het blok te vervangen voor een 3 liter en de compressor over te zetten.
@budgen30
Op basis van je "voors en tegens" ben ik geneigd voor Raptor te kiezen; het uiterlijk vind ik niet echt belangrijk aangezien ik meestal met een gesloten motorkap rijd. Dat het betrekkelijk eenvoudig funktioneert vind ik wel belangrijk. Jammer dat er geen ervaring van andere berijders bekend is....
Km stand van de Coupe is ruim boven de 2 ton. Het idee is om nu eerst de compressor te plaatsen en over een jaar of 2-3 het blok te vervangen voor een 3 liter en de compressor over te zetten.
@budgen30
Op basis van je "voors en tegens" ben ik geneigd voor Raptor te kiezen; het uiterlijk vind ik niet echt belangrijk aangezien ik meestal met een gesloten motorkap rijd. Dat het betrekkelijk eenvoudig funktioneert vind ik wel belangrijk. Jammer dat er geen ervaring van andere berijders bekend is....
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Omdat mijn struikelblok legaliteit is en er niet tegen kan wanneer zaken niet duidelijk zijn, heb ik toch nog maar even de RDW gemaild voor een ultieme poging toch geen reden te hebben om geen compressor te nemen.
Ik ben benieuwd of er nog een beetje een goede reactie komt.
Het gaat om het laten goedkeuren van een compressor (die in TUV goedkeuring heeft).
Het volgende mailtje heb ik gestuurd.. de reactie van RDW volgt..
---------
Geachte RDW,
Ik ben op de hoogte van uw standaard reactie en informatie te vinden op uw site omtrent deze vraag.
Ook heb ik telefonisch contact gehad over deze vraag met uw specialist(en).
Ik wil u dan ook vragen geen standaard reactie te sturen.
Situatie:
Ik kan een TUV gekeurde aanpassing kopen voor auto bj 2004.
Hierdoor stijgt het vermogen van de auto boven de 20% zoals men stelt dat max. toegestaan is.
Naar namelijk ca. 24% waardoor herkeuring en aanpassen kenteken nodig is.
Op de TUV papieren is aangegeven waarop de auto met aanpassing is getest.
Een bijlage is toegevoegd voor uw informatie.
Mijn 1e vraag is als volgt: Kan er op basis van de TUV papieren een eenvoudige herkeuring plaatsvinden?
Ik begrijp dat u ook kijkt naar de CVO (type goedkeuring).
Hoe dit precies werkt is mij niet duidelijk.
Als het antwoord op vraag 1 ja is, is het beantwoorden van de 2e vraag wellicht niet meer nodig.
Ik begrijp dat de fabrikant dit kan afgeven en heb de leverancier van het product dan ook gevraagd of deze er is.
Mijn 2e vraag is als volgt: Indien een CVO afgegeven wordt, kan er dan een eenvoudige herkeuring plaatsvinden?
Mijn 3e vraag, indien een eenvoudige keuring niet mogelijk is, kunt u dan gespecificeerd aangeven wat ik moet aanleveren om een dergelijke aanpassing goedgekeurd te krijgen?
Mijn 4e vraag, kunt u gespecificeerd aangeven welke testen er uitgevoerd moeten worden en wat de kosten hiervan zijn?
Voor de duidelijkheid: de TUV heeft alle testen reeds uitgevoerd. (zie bijlage)
waaronder: emmissie, vermogentoename, geluidstesten, functioneren rijeigenschappen van de auto.
In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,
-------------------------
Ik ben benieuwd of er nog een beetje een goede reactie komt.
Het gaat om het laten goedkeuren van een compressor (die in TUV goedkeuring heeft).
Het volgende mailtje heb ik gestuurd.. de reactie van RDW volgt..
---------
Geachte RDW,
Ik ben op de hoogte van uw standaard reactie en informatie te vinden op uw site omtrent deze vraag.
Ook heb ik telefonisch contact gehad over deze vraag met uw specialist(en).
Ik wil u dan ook vragen geen standaard reactie te sturen.
Situatie:
Ik kan een TUV gekeurde aanpassing kopen voor auto bj 2004.
Hierdoor stijgt het vermogen van de auto boven de 20% zoals men stelt dat max. toegestaan is.
Naar namelijk ca. 24% waardoor herkeuring en aanpassen kenteken nodig is.
Op de TUV papieren is aangegeven waarop de auto met aanpassing is getest.
Een bijlage is toegevoegd voor uw informatie.
Mijn 1e vraag is als volgt: Kan er op basis van de TUV papieren een eenvoudige herkeuring plaatsvinden?
Ik begrijp dat u ook kijkt naar de CVO (type goedkeuring).
Hoe dit precies werkt is mij niet duidelijk.
Als het antwoord op vraag 1 ja is, is het beantwoorden van de 2e vraag wellicht niet meer nodig.
Ik begrijp dat de fabrikant dit kan afgeven en heb de leverancier van het product dan ook gevraagd of deze er is.
Mijn 2e vraag is als volgt: Indien een CVO afgegeven wordt, kan er dan een eenvoudige herkeuring plaatsvinden?
Mijn 3e vraag, indien een eenvoudige keuring niet mogelijk is, kunt u dan gespecificeerd aangeven wat ik moet aanleveren om een dergelijke aanpassing goedgekeurd te krijgen?
Mijn 4e vraag, kunt u gespecificeerd aangeven welke testen er uitgevoerd moeten worden en wat de kosten hiervan zijn?
Voor de duidelijkheid: de TUV heeft alle testen reeds uitgevoerd. (zie bijlage)
waaronder: emmissie, vermogentoename, geluidstesten, functioneren rijeigenschappen van de auto.
In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,
-------------------------
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28 mei 2008, 20:54
- Locatie: maassluis
Re: ervaring met Raptor Superchargers
Nog geen reactie van RDW?
E39 540i Touring E46 320Ci E87 130i E91 325d