Ik zat op de duitse autoweg en merkte ineens dat hij niet meer harder dan 160 wilde... toen ben ik direct langzamer gaan rijden en bij de eerste gelegenheid gestopt, maar er was verder niks te merken of zien. Stationair loopt hij prima, geen rook, alles schoon, alle stekkers nog vast.... Enige dat merkbaar is, is dat de uitlaat meer herrie maakt dan normaal. Geen brandende lampjes op dashboard etc. Lullige is dat ik net een nieuwe auto heb gekocht (15 minuten voordat de problemen ontstonden) en de 523 Touring dus te koop wilde gaan zetten... Nu neemt hij wraak op me door stuk te gaan denk ik

Ik heb gelezen (of dat denk ik, mijn duits is niet zo goed) op het duits E39 forum dat dit aan de katalysator zou kunnen liggen. Kan iemand mij bevestigen dat dit de oorzaak van mijn probleem zou kunnen zijn? Zou wel de rammelende uitlaat verklaren.
Ik zat zelf eerst te denken aan de LMM of nokkenassensor, heb ik ook wel eens ergens gehoord, maar ik weet niet hoe ik zou kunnen testen wat het nou is. Ik kan wel alles gaan vervangen, maar dat is sowieso al niet zo handig en zeker niet als de auto te koop staat

Alvast bedankt!