Ombouwen cabriokap naar volautomaat
Ombouwen cabriokap naar volautomaat
Mijn 1993 E36 cabrio had standaard een halfautomatisch dak, deze heb ik nu vervangen voor een volautomaat van een 1998 M3 cabrio.
Hier hoort ook een andere stuurmodule bij, deze heb ik ook vervangen, maar nu blijkt dat ik het dak niet aan kan sluiten aan de kabelboom, de stekkertjes zijn anders.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik een kabel kopen / maken om dit dak toch werkend te krijgen? (nu is het wel heel erg vervelend)
Hier hoort ook een andere stuurmodule bij, deze heb ik ook vervangen, maar nu blijkt dat ik het dak niet aan kan sluiten aan de kabelboom, de stekkertjes zijn anders.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik een kabel kopen / maken om dit dak toch werkend te krijgen? (nu is het wel heel erg vervelend)
[E36] 325i Cabrio
- elrenegado
Re: Ombouwen cabriokap naar volautomaat
Een kabel kopen is denk ik iets te makkelijk gezegd.
Je zal een kabel kunnen kopen, maar deze geheel aan moeten passen zodat de overgang naar je huidige kabelboom succesvol gaat.
in je huidige kabelboom mis je een berg draden, deze zal je moeten trekken cq aanmaken.
Oa voor de automatische sluitingen e.d.
Je zal een kabel kunnen kopen, maar deze geheel aan moeten passen zodat de overgang naar je huidige kabelboom succesvol gaat.
in je huidige kabelboom mis je een berg draden, deze zal je moeten trekken cq aanmaken.
Oa voor de automatische sluitingen e.d.
dat valt nog wel mee denk ik, de halfautomatische kap heeft 3 stekkers, de volautomaat slechts 2, in totaal iets van 5 draden... (1x 2, 1x 3)
De schakeldoos kan ik zo inklikken en heeft dezelfde aansluitingen als de oude doos... dus ik heb het idee dat het relatief niet veel werk is. Een klein kabelboompje maken is ook niet mega veel werk, als ik maar weet welke kabels waarheen moeten.
De schakeldoos kan ik zo inklikken en heeft dezelfde aansluitingen als de oude doos... dus ik heb het idee dat het relatief niet veel werk is. Een klein kabelboompje maken is ook niet mega veel werk, als ik maar weet welke kabels waarheen moeten.
[E36] 325i Cabrio
- elrenegado
sja dat durf ik je ook niet te zeggen..
De WDS van de E36 staat niet meer online.
Dus als iemand die nog ergens heeft voor je ...
De WDS van de E36 staat niet meer online.
Dus als iemand die nog ergens heeft voor je ...
Alle schema's heb ik al, ik weet precies wat ik moet doen, het is zelfs niet zo veel werk, ik ben alleen nog steeds op zoek naar de juiste stekkers... dus als iemand een schade auto tegenkomt met een volautomatisch dak, of alleen de kabelboom van zo'n auto... GRAAG! ik kan nu niet echt verder....
[E36] 325i Cabrio
Als je even kijkt wat voor stekkers je nodig bent en je gaat even naar de sloperij en je zoekt even verschillende auto`s af meestal worden sommige stekkers ook op andere plekken gebruikt en dan kun je vanuit daar zelf een kabelboom maken.
ja dat moet ik gaan doen.... weet iemand een goede sloperij in flevoland / noord holland?
[E36] 325i Cabrio
van de feer in lelystad, daar kom ik nog wel eens voor onderdelen. e36 is daar niet echt heel erg in overvloed, maar er staan er wel. Zou voor de zekerheid eerst even bellen voor het onderdeel wat je zoekt.
ben bij Feer geweest.. en heb 1 van de 3 stekkers gevonden, de belangrijkste, daar kon ik niet omheen werken namelijk... ik denk dat ik de andere 2 stekkers maar ga vervangen voor andere stekkers zodat ik de boel iig werkend heb, dan maar niet met originele stekkers...
[E36] 325i Cabrio
Hey Burrito,
Ik wist dat ik iets gelezen had ergens...
Kijk eens wat ik heb gevonden:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9/ ... to-t16400/
Als je dit topic even doorleest kom je er wel denk ik
Op pag. 2 staat zelfs zijn mailadres voor een complete uitleg
Succes!
Richy
Ik wist dat ik iets gelezen had ergens...
Kijk eens wat ik heb gevonden:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9/ ... to-t16400/
Als je dit topic even doorleest kom je er wel denk ik
Op pag. 2 staat zelfs zijn mailadres voor een complete uitleg
Succes!
Richy
dank je! deze stappen had ik inderdaad ook allemaal al uitgevonden, maar ik loop er dus tot nu toe tegenaan dat ik niet alle juiste stekkers heb.... dus ik zal binnenkort maar weer eens een rondje gaan bellen...
[E36] 325i Cabrio
ik ben nog steeds op zoek naar 2 stekkers... iemand een idee waar ik deze kan krijgen?
het gaat om waar deze stekkers in klikken!
het gaat om waar deze stekkers in klikken!
[E36] 325i Cabrio
grote lijkt die van de knipperlicht? die 2de komt mij bekend voor 'pas geleden nog gezien' kan alleen niet meer plaatsen waar ik die heb gezien
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.
ik zal de stekker van het knipperlicht even checken... het probleem van deze stekkers is dat er veel zijn die er op lijken, maar het net niet zijn, met net andere hoekjes enzo...
[E36] 325i Cabrio
ben bij een sloperij geweest...
die van de richtingaanwijzers is te groot, ik heb meerdere vergelijkbare stekkers gevonden onder het dashboard maar niets exact hetzelfde.
wel ook een nummer gevonden op de stekker 8 352 330 volgens RealOEM wordt deze gebruikt door de E65, E66, E67, E68 en R28, alle E's gebruiken het voor de hydraulics van de achterklep, maar dan nog kan ik de contra niet vinden (en dat is wat ik zoek)
ik wordt er een beetje moe van...
die van de richtingaanwijzers is te groot, ik heb meerdere vergelijkbare stekkers gevonden onder het dashboard maar niets exact hetzelfde.
wel ook een nummer gevonden op de stekker 8 352 330 volgens RealOEM wordt deze gebruikt door de E65, E66, E67, E68 en R28, alle E's gebruiken het voor de hydraulics van de achterklep, maar dan nog kan ik de contra niet vinden (en dat is wat ik zoek)
ik wordt er een beetje moe van...
[E36] 325i Cabrio