DERDE REMLICHT VERPLICHT?
DERDE REMLICHT VERPLICHT?
Ik heb eindelijk een dakspoiler gevonden wat ik eigenlijk heel graag wilde hebben,.Maar een probleem,hiermee komt de derde remlicht te vervallen,omdat de spoiler precies overheen komt.dat vind ik niet erg omdat de auto hierdoor de look krijgt waarvoor er ook een dakspoiler bij deze types zijn ontwikkeld.De achterraam wordt smaller en daar gaat het om.Nu wil ik graag weten of de derde remlicht nu verplicht is of niet.Als het wel zo is,ben ik toch bezig een ander licht te plaatsen,b.v. een ledverlichting op hoedenplank en zo onopvallend mogelijk.Heeft iemand iedee :? :? hierover
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: DERDE REMLICHT VERPLICHT?
Vanaf een bepaalt bouwjaar is het verplicht, de eisen die er aan gesteld zijn is mij niet bekend. maar kan je zo opgoogelen.
ja net via google vernomen een van de stomme regels dat vanaf autos vanaf 2000 verplicht is,mijn is 2001.Maar goed regels zijn regels.Bedankt voor de tip
Dan erbij kan je je afvragen of het slim is, persoonlijk let ik eigenlijk alleen nog maar op de 3e remlichten voor me, zoals meerdere mensen waarschijnlijk doen, 2 remlichten vallen gewoon veel minder op en er zijn in Nederland eigenlijk geen auto's meer op de weg die het niet hebben..
http://bmwcruisers.hyves.nl/ | Word lid!!
Mijn vorige auto had het ook niet hoor... Nooit problemen mee gehad, vond het persoonlijk te modern. Je stelling dat bijna alles auto's het hebben gaat ook echt nergens over. De meeste moderne auto's wel, maar er zijn nog heel veel auto's zonder derde remlicht op weg hoor.
Als jij alleen op die derde remlicht rijdt dan ben je nogal 'beperkt' imho... Als een vrachtwagen heeft ook geen derde remlicht, en ook geen kreukelzone... Sterker nog, als die alleen al van zijn gas af gaat remt die al harder dan menig personen auto, en dan branden er helemaal geen lichtjes.
Als jij alleen op die derde remlicht rijdt dan ben je nogal 'beperkt' imho... Als een vrachtwagen heeft ook geen derde remlicht, en ook geen kreukelzone... Sterker nog, als die alleen al van zijn gas af gaat remt die al harder dan menig personen auto, en dan branden er helemaal geen lichtjes.
Mijn derde remlicht doet het niet.... Is dat verplicht bij de APK???
ja daar ben ik benieuwd naar voor de APK.En nog een vraag nu je derde remlicht het niet doet,krijg je daar geen melding van op de dashboard net als bij een kapotte lamp.
Code: Selecteer alles
Mijn vorige auto had het ook niet hoor... Nooit problemen mee gehad, vond het persoonlijk te modern. Je stelling dat bijna alles auto's het hebben gaat ook echt nergens over. De meeste moderne auto's wel, maar er zijn nog heel veel auto's zonder derde remlicht op weg hoor.

Je hoeft er geen problemen mee te krijgen, maar het is gewoon feit dat het derde remlicht iets is dat in het straatbeeld van tegenwoordig hoort, dus zullen nieuwere bestuurders, zoals ikzelf, hier ook op letten omdat ze niet anders gewend zijn. Ik meen het serieus dat het hééééél soms nog wel eens gebeurd dat ik een schrikbeweging met mijn rem moet maken omdat er een auto voor me op de rem stapt waarbij de gewone remlichten zo zwak zijn dat het lijkt alsof hij helemaal niet remt, vandaar die oplettendheid voor het derde remlicht. In dat geval heb ik natuurlijk geen grote afstand anders kun je zoiets goed zien aankomen. Natuurlijk "rij" ik er niet op, ik kijk erg breed en ver dus zal niet snel verrast worden, maar imo hoort een hedendaagse auto een derde remlicht te hebben, volgens de wet vanaf 2000, maar zelfs een Astraatje uit '96 heeft (tegenwoordig) een derde remlicht. vrachtwagens is natuurlijk een ander verhaal, in het straatbeeld heeft geen enkele vrachtauto een derde remlicht dus let je daar ook niet op..
Dit alles om even toe te lichten dat het wel degelijk ergens over gaat (h)
Maarrrrr we dwalen af..
http://bmwcruisers.hyves.nl/ | Word lid!!
.
Laatst gewijzigd door Maxi op 25 jan 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, geen enkele melding...jomeo schreef:ja daar ben ik benieuwd naar voor de APK.En nog een vraag nu je derde remlicht het niet doet,krijg je daar geen melding van op de dashboard net als bij een kapotte lamp.