Bericht
door Frank535 » 24 feb 2011, 09:33
Nog even een aanvulling nadat ik contact heb gehad met een BMW monteur die is opgeleid bij BMW M Performance Center; naar zijn mening/ervaring gaat een koppelomvormer absoluut niet zomaar stuk - hij maakt dat zelden tot nooit mee.
Het zachtjes schokken bij constante snelheid is een bekend gegeven bij deze BMW's en het is niet te verhelpen door de bak of koppelomvormer te vervangen. Dus ga niet gelijk een berg geld uitgeven, tenzij je zeker weet dat het echt mis zit in die delen.
Hij noemde ook de lock-up of vrijloop als schuldige; als je op de snelweg in hoogste versnelling rijdt, zie je na korte tijd het toerental nog eens 500 toeren zakken - dat is de vrijloop. Soms verloopt dit niet goed en voel je de auto wat schokken of duwen.
Ik heb het schakelprogramma al een paar keer ge-reset, maar dat verhelpt het niet (bij mij dan).
Bij mij duurt het altijd maar een paar minuutjes, zeker niet de hele tijd; soms maar eens per week of 2 weken. Het is wel een vervelend gevoel, maar als het volgens hem niet helpt om de koppelomvormer of bak te laten nakijken/repareren, dan hou ik het geld graag in mijn zak.
Ik ben geen monteur, dus heb er zelf geen verstand van, maar wilde dit wel even met jullie delen ter info ! Succes.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti