Schade auto's

Heb je iets moois gespot / gezien, Post het hier!
benmaassen

Schade auto's

Bericht door benmaassen » 05 feb 2011, 20:29

Naar aanleiding van: http://www.bmwportal.nl/showroom-f29/bm ... t7854.html
maar een nieuw topic gestart.

In zijn topic had ik het volgende al geschreven:

Ik vind als een auto total loss is verklaard en de verzekering geld heeft uitgekeerd, de auto in de pers hoort
te verdwijnen.
Niets ten nadele van deze auto, maar dit lokt fraude achtige praktijken uit.
Zoals in de marktplaats advertentie werd niets gerept over een EX schade auto.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.nl
en zo zag die er dus eerst uit:
Afbeelding
en een aantal weken later zo: (op het oog netjes gemaakt, zie er zo niets van)
Afbeelding

Wat natuurlijk ook kan (omdat sommige auto's alleen financieel total loss worden verklaard) is dat de schade bij uitbetaling van de verzekeraar genoteerd wordt op het kenteken. Hierdoor kun je bij de RDW, via een kentekencheck, erachter komen of je auto een schadeauto is geweest. Controleer je het niet voordat je de auto koopt dan vind ik dat dit te zien moet zijn op het moment dat je de auto op je eigen naam zet. Dan moet er gewoon een duidelijke aantekening staan op de uitdraai dat het een schadeauto betreft.

Zo weet je wat je koopt en kies je er zelf voor of je dat risico wilt lopen.

Waarom van mij dit topic:
Een vriend van mij heeft onlangs ook zo'n auto gekocht en kamt herhaaldelijk nu met problemen. Voorbeelden: het niet goed uitgelijnd krijgen van de auto.

Hoe denken jullie hier over?
Laatst gewijzigd door benmaassen op 06 feb 2011, 03:30, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

bofkont

Re: Schade auto's

Bericht door bofkont » 05 feb 2011, 22:15

Doodzonde van bovenstaande coupe, komt bij autohan weg, was een zeer zeer net exemplaar met een erg lage kmstand.
Maar wat een lelijke velgen zitten er nu onder in de marktplaats advertentie :r .

Heb geen problemen met een schadeauto, mits hij goed is herstelt volgens de fabrieksnorm, helaas scheelt het hier vaak aan.
Vaak worden ze optisch aardig netjes opgelapt maar zijn er onderhuids nog diverse problemen.

Probleem is ook iedereen kan een schadeauto kopen en die zelf weer oplappen.
Bij totall los schade wordt meestal het kenteken ingenomen en kan weer worden afgegeven mits de wagen goed is gemaakt.
Hier zou de controle veel strenger moeten zijn naar mijn mening.

In Duitsland zijn ze verplicht het te vermelden als de wagen schade heeft gehad volgens mij.
Zou ook in NL moeten.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

benmaassen

Bericht door benmaassen » 06 feb 2011, 14:45

Idd ze moeten dat ook in NL doen.
BMW = Best Most Wanted

E36 325i cabrio,

Jaapi

Bericht door Jaapi » 06 feb 2011, 15:20

Ja het is soms wat met schadeauto's

Mn vader was twee weken terug betrokken bij een ongeluk. De bmw had aan de voorkant schade, eerste schatting (op het oog)was 4000 euro. Niks aan de hand, verzekeringswerk. De schade werd later opgeschroefd tot 5000, ook niks aan de hand.

Mn vader kreeg telefoon, de schade was uiteindelijk geschat op 7000 euro , plus de waarde van de auto...jep..Loss.
Auto zal wel ergens gerepareerd worden, ben benieuwd of die op marktplaats terecht komt.

Weet niet of iemand meer verstand heeft van schadeafhandeling maar de auto stond op winterbanden toen het gebeurde, maar de expert legt gewoon beslag op de zomerbanden :? :( (18 inch)
Kan dat zomaar?

benmaassen

Bericht door benmaassen » 06 feb 2011, 16:57

niet weggeven!!!
ik had zelfs alle audio er eerst nog uitgehaald.
banden zijn jouw eigendom en als het wettelijk wel zo is , zeg maar dat ze van mij zijn dan
kom ik ze wel een keertje ophalen. ;)
BMW = Best Most Wanted

E36 325i cabrio,

Jaapi

Bericht door Jaapi » 06 feb 2011, 17:30

Ja dacht ik ook! Winterbanden maken net zoveel deel uit van de auto als de zomerwielen.
Maar winterbanden mochten we dan wel houden maar de zomerwielen moesten!! eronder gezet worden voordat de auto wordt opgehaald

Echt zonde, zaten achter vrij nieuwe goodyears op (255)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 feb 2011, 17:36

Jaapi schreef:Kan dat zomaar?
Ja, dat kan die rustig doen... Maar hij heeft er alleen absoluut geen recht op. Dat zou mooi zijn, stel dat je die er net verkocht hebt omdat je bezig bent met een nieuw setje voor komende zomer (| Mochtie moeilijk doen, gewoon aangeven dat er geen set met zomerwielen is. Ze hebben alleen recht op de auto zoals die is ten tijde van het ongeval, wat er aan losse spullen in ligt zoals zonnebril e.d. is gewoon van jou, wat vast zit is voor hen. Als de winterwielen er op dat moment niet op zaten hebben ze het daar mee te doen.

Naderhand je audio eruit halen mag dus weer niet...

Moet niet gekker worden dit, nog even en dan vragen ze de garage waar die in gestald stond en het huis dat daar aan vast stond er ook nog bij :roll:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 06 feb 2011, 17:51

hij heeft er alleen absoluut geen recht op
Ja , ik vond het ook al erg vreemd, dat hij wielen die bij ons in de schuur liggen zomaar opeist!
Ze hebben alleen recht op de auto zoals die is ten tijde van het ongeval
Staat dat ergens geregeld?

Dnl

Bericht door Dnl » 06 feb 2011, 17:52

Nou inderdaad..!

Ik weet het kenteken van de RIP 330i Sedan niet meer uit mijn hoofd, zal die eens opzoeken.. Grote kans dat die ook weer aangeboden is/was, alleen de voorkant was afgebrand namelijk.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 06 feb 2011, 19:52

Wielen zijn naar verkeersopvatting een bestandsdeel van de hoofdzak (auto) en de nieuwe eigenaar (die afsleepdienst) wordt dus ook eigenaar van de wielen, vandaar dat winterwielen (die erop zaten) wel mee worden genomen en zomerwielen (die er niet op zaten maar los in de schuur lagen) daar niet bijhoren.

Als de wielen los in de schuur lagen heeft hij dus geen enkel recht daarop, wie kan namelijk aantonen dat die wielen specifiek voor die auto bedoeld zijn? Het kan wel voor je buurman opgeslagen liggen...

Ik neem aan dat je ze dus ook niet hebt afgegeven en hem vraagt of die iets van het recht kent?

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 06 feb 2011, 20:49

Aftermarket audio is ook geen onderdeel van de auto, die mag je er ook gewoon uithalen.
Ik weet dat omdat toen ik mijn sedan total loss heb gereden dit ook ter sprake kwam.
Ik heb alles er uit gehaald en mijn standaard radio terug geplaatst.

Mikkie

Bericht door Mikkie » 06 feb 2011, 22:16

Leuke discussie inderdaad: wat is aan aftermarket spul onderdeel van de auto en wat niet? Als je een geluidsinstallatie van duizenden euro's in een Astra van vijfhonderd euro hebt gestopt, zou een sloper zich kapot lachen als alles ineens van hem werd tegen een opkoopprijs van tweehonderd euro. Dat lijkt me sterk dus.

Hetzelfde met die wielen: ze kunnen claimen wat ze willen, maar krijgen doen ze het niet.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 07 feb 2011, 08:08

Mikkie schreef:Leuke discussie inderdaad: wat is aan aftermarket spul onderdeel van de auto en wat niet?
Mijn auto is 90% aftermarket spul :+

Maar ik snap dat sowieso allemaal niet, verzekeraars zijn sowieso de hel, maar goed nu we het toch over verzekeringen hebben. Ik wil per 1 juni switchen van maatschappij maar ik wil naar een maatschappij die door heeft in wat voor auto ik rijd. Op de een of andere manier kan ik mijn verzekeraar niet aan het verstand peuteren dat mijn auto een wat hogere waarde vertegenwoordigt dan de gemiddelde 320d uit 2001.

Iemand wellicht een suggestie voor een verzekeringsmaatschappij die hier wel oog voor heeft, of minimaal eventueel iets kan doen met taxatiewaarde bijvoorbeeld ??

Jaapi

Bericht door Jaapi » 07 feb 2011, 22:42

De schadeexpert zei dat de taxatie op basis is gemaakt van de zomerwielen (omdat die meer waard zijn dan de winterwielen)
Auto is officiel nog niet overgeschreven maar de zomerwielen moeten ingeleverd worden.

De auto zal over tijdje wel op marktplaats staan gok ik..

Aron

Bericht door Aron » 07 feb 2011, 23:22

hoe weet de expert dan dat je zomerwielen hebt???

Plaats reactie

Terug naar “Gespot”