Problemen 318i
- MrBrownstone
Problemen 318i
Hallo,
Ik heb problemen met mij 318i uit '99 automaat (m43 dus), deze houdt zodra ik vol gas wil geven in.
Dwz net of krijgt deze geen brandstof meer, hij "smoort" om het maar anders onder woorden te brengen.
Met als uitslaan en schokken tot gevolg.
Ca 2 maanden geleden, hield de auto op een andere manier in, dwz in hoog toeren kwam hij niet op vol vermogen, maar motor draaide verder zonder problemen. Leek alleen net of had je 60 pk ipv de 115pk normaal.
Heb toen de LMM laten vervangen, hierna draaide alles probleemloos, vol weer vermogen etc..
Echter nu dus een andere vorm van inhouden... herkent iemand dit?? wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb problemen met mij 318i uit '99 automaat (m43 dus), deze houdt zodra ik vol gas wil geven in.
Dwz net of krijgt deze geen brandstof meer, hij "smoort" om het maar anders onder woorden te brengen.
Met als uitslaan en schokken tot gevolg.
Ca 2 maanden geleden, hield de auto op een andere manier in, dwz in hoog toeren kwam hij niet op vol vermogen, maar motor draaide verder zonder problemen. Leek alleen net of had je 60 pk ipv de 115pk normaal.
Heb toen de LMM laten vervangen, hierna draaide alles probleemloos, vol weer vermogen etc..
Echter nu dus een andere vorm van inhouden... herkent iemand dit?? wat zou dit kunnen zijn?
BIE-EM-DOBBELJOE
- Bimmergirl87
Re: Problemen 318i
Zoiets probleem heb ik dus ook !!.
Gister begon hij ineens heel raar stationair te lopen, hoog laag hoog lage toeren draaien, waarbij hij bijna afslaat.
Met rijden houdt hij afentoe in, en met schakelen schokt hij een beetje.
Moet ik gewoon alle slangen en toevoeren vanaf de motor controleren?, en wat zou het met het luchtfilter te maken hebben, zou die vuil kunnen zijn?
Gister begon hij ineens heel raar stationair te lopen, hoog laag hoog lage toeren draaien, waarbij hij bijna afslaat.
Met rijden houdt hij afentoe in, en met schakelen schokt hij een beetje.
Moet ik gewoon alle slangen en toevoeren vanaf de motor controleren?, en wat zou het met het luchtfilter te maken hebben, zou die vuil kunnen zijn?
Eens BMW, altijd BMW
Hallo Beamergirl en welkom op het forum, misschien is het een leuk idee om je even voor te stellen in ons voorsteltopic zodat we weten met wie we te maken hebben 
En wat betreft je probleem: type, bouwjaar even vermelden

En wat betreft je probleem: type, bouwjaar even vermelden

- MrBrownstone
Luchtfilter recent vernieuwd ivm inspectie II, deze dus ook net geinspecteerd.
vacuum slangen... waar zitten deze? hoe is dit te controleren?
Let wel, stationair en met rustig rij-gedrag draait de motor (en rijdt de wagen) zonder problemen, alleen wanneer het gas diep in getrapt wordt... dan beginnen de klachten
vacuum slangen... waar zitten deze? hoe is dit te controleren?
Let wel, stationair en met rustig rij-gedrag draait de motor (en rijdt de wagen) zonder problemen, alleen wanneer het gas diep in getrapt wordt... dan beginnen de klachten

BIE-EM-DOBBELJOE
Herken het probleem vriend van mij heeft het ook gehad. Bij hem was het een lekke koppakking geloof ik.
- Bimmergirl87
Haha..Nou vooruit..
Ik ben Debbie de grootse vrouwelijke BMW fan !!, heb ook de mooiste omgebouwde compact (foto's volgen nog)...
Heb grote plannen met mijn auto...
Heb een geimporteerde e36 compact, met een cabrio dak, het dak lekt dus gaan we er een nieuw dak in lassen (dicht maken), daarover komt carbon folie, en wordt ze opnieuw gespoten.
Zou ook graag een nieuw interieur willen in mijn auto, weten jullie toevallig of het interieur van een coupe er ook in kan?, heb namenlijk een hele mooie leren set gevonden.
gr debbie
Ik ben Debbie de grootse vrouwelijke BMW fan !!, heb ook de mooiste omgebouwde compact (foto's volgen nog)...
Heb grote plannen met mijn auto...
Heb een geimporteerde e36 compact, met een cabrio dak, het dak lekt dus gaan we er een nieuw dak in lassen (dicht maken), daarover komt carbon folie, en wordt ze opnieuw gespoten.
Zou ook graag een nieuw interieur willen in mijn auto, weten jullie toevallig of het interieur van een coupe er ook in kan?, heb namenlijk een hele mooie leren set gevonden.
gr debbie
Eens BMW, altijd BMW
- Bimmergirl87
Oja, bij mij was het membraam stuk, deze is ondertussen vervangen.
Nu begint ze als ze warm is weer raar geluid te maken vanuit de uitlaat als ik stil sta, met optrekken houdt ze ook in, het lijkt net of ze verzuipt (ze verbruikt niet meer of zo), ga haar zondag een grote beurt geven, misschien dat het de bougies zijn?
Nu begint ze als ze warm is weer raar geluid te maken vanuit de uitlaat als ik stil sta, met optrekken houdt ze ook in, het lijkt net of ze verzuipt (ze verbruikt niet meer of zo), ga haar zondag een grote beurt geven, misschien dat het de bougies zijn?
Eens BMW, altijd BMW
- MrBrownstone
Probleem was dus de NIEUWE(!) LMM, dealer heeft een 2e geprobeerd en mijn problemen zijn over.
Let wel: dit betrof dus een nieuwe OEM LMM !! dus geen goedkope meuk.
Let wel: dit betrof dus een nieuwe OEM LMM !! dus geen goedkope meuk.
Laatst gewijzigd door MrBrownstone op 20 apr 2011, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
BIE-EM-DOBBELJOE
- Bimmergirl87
ja ik had dat dus ook !!!; bedraing van lmm hing over de grond, dus opnieuw gesoldeerd, heeft even gewerkt, maar toch een nieuwe erop, ik vond het nog meevallen de prijs van de lmm...maar rijdt weer als een tierelier 

Eens BMW, altijd BMW
Heel herkenbaar probleem.
De auto rijdt prima. Maar zodra je vol gas geeft stottert de auto en lijkt die te veel brandstof te krijgen oid.
Laat je het gas dan ietsje losser, dan gaat hij er wel vandoor. Het is dus echt alleen als je snel wil optrekken.
Ook bij mij gaat het om een 318i uit 99
De auto rijdt prima. Maar zodra je vol gas geeft stottert de auto en lijkt die te veel brandstof te krijgen oid.
Laat je het gas dan ietsje losser, dan gaat hij er wel vandoor. Het is dus echt alleen als je snel wil optrekken.
Ook bij mij gaat het om een 318i uit 99
- MrBrownstone