320d is zuipschuit
-
Re: 320d is zuipschuit
1B Electric Auxiliary Heater
Dit is volgens mij gewoon je electrical heater van je koelwater. Die zit rechts onder de motorkap. Je ziet de koelwaterslangen erdoor lopen.
Dit ding wordt zodra je de auto aanzet/ contact gloeiend heet. Als hij dit niet wordt doet ie het niet meer waardoor het veel langer duurt dat je motor op temp is.
Dit is volgens mij gewoon je electrical heater van je koelwater. Die zit rechts onder de motorkap. Je ziet de koelwaterslangen erdoor lopen.
Dit ding wordt zodra je de auto aanzet/ contact gloeiend heet. Als hij dit niet wordt doet ie het niet meer waardoor het veel langer duurt dat je motor op temp is.
Vandaag weer uitgelezen en de 1B, aux. heater code is teruggekomen, van de gloeipluggen niet. Ik heb toch heel sterk het idee dat deze wel degelijk werkt, maar zal het even checken. Anders dit weekend een nieuwe thermostaat.
Bedankt voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte.
Bedankt voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte.
Het gaat om de kachelkraan die de code afgeeft.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Wat is de achterliggende gedachte van de code?
Ik merk namelijk geen haperingen aan de kachelkraan. Maar met wat meer achtergrond waarop de DDE deze code geeft is er misschien weer wat van te maken.
Vandaag groot nieuws: de dealer is met thermostaat goedkoper dan de automaterialenzaak.
Ik merk namelijk geen haperingen aan de kachelkraan. Maar met wat meer achtergrond waarop de DDE deze code geeft is er misschien weer wat van te maken.
Vandaag groot nieuws: de dealer is met thermostaat goedkoper dan de automaterialenzaak.
Dat heb ik al eens meegemaakt met de motorsteunen ja, daar scheelde het nog vrij veel ook. Best irritant, je gaat er eigenlijk altijd van uit dat de onderdelensjakie goedkoper is dan de dealer, maar eigenlijk moet je 't elke keer controleren. Uiteindelijk heeft de onderdelesjakie die motorsteunen trouwens voor de dealerprijs verkocht aan me.Vandaag groot nieuws: de dealer is met thermostaat goedkoper dan de automaterialenzaak.
Gister de thermostaat vervangen. Zoals ik al had gezien is het best een klusje met dingen als EGR koeling wat er voor is gebouwd. Ook de koelvin maar even verwijderd voor wat extra werkruimte. Al met al een uurtje of 2 mee bezig geweest. Systeem is als het goed is nu weer redelijk op peil (vandaag nog aardig bij moeten vullen).
De oude thermostaat was echter wel dicht, dus ik denk dat ik nog wat verder moet gaan zoeken. Maar ja, eerst de komende week maar eens kijken hoe de auto zich nu houdt.
De oude thermostaat was echter wel dicht, dus ik denk dat ik nog wat verder moet gaan zoeken. Maar ja, eerst de komende week maar eens kijken hoe de auto zich nu houdt.