Olie lekkage e36 316i touring.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kaal.nl

Olie lekkage e36 316i touring.

Bericht door kaal.nl » 21 feb 2011, 18:06

Hoi allemaal.

Ik ben in het trotse bezit van een mooie zwarte e36 316i touring uit 1997. Het is echt een prachtige wagen en rijdt echt fantastisch. Het is mijn eerste bmw en heb het virus gelijk te pakken haha.

Ik heb echter 1 probleem met de auto. Hij lekt olie! Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam geen resultaten tegen.
Ik ben zelf monteur bij een Profile tyrecenter en heb al meerdere keren getracht het lek te vinden. Ik word er gek van. Iedere keer als ik een stukje gereden heb ligt er een (klein) plasje olie op straat. Ik heb de auto nu bijna een jaar en heb tot nog toe maar 1 liter olie bij hoeven te vullen. Het lijkt alsof het lek begint bij de dynamo in de buurt. Het is al een motor met distributieketting. Wie o wie kan mij hier iets meer over vertellen? Ik ken bijvoorbeeld niet de zwakke punten van deze motor.
De auto heeft 220k op de teller.

Bvd Robin

Beens1

Re: Olie lekkage e36 316i touring.

Bericht door Beens1 » 21 feb 2011, 18:11

Welkom hier! :roll:
Eerste wat bij mij opkomt is de krukaskering. Dat komt namelijk geregeld voor bij de e36.

kaal.nl

Re: Olie lekkage e36 316i touring.

Bericht door kaal.nl » 21 feb 2011, 19:06

Bedankt voor je reaktie.

Dat klinkt mij als een dure reparatie! Ik had die tip al vaker gekregen maar het lijkt alsof de lekkage hoger zit. Ik heb de motor vorige week nog helemaal schoongemaakt van onderen maar zag vandaag dat hij weer drijfnat was van de olie.
Ik zag dat de 'kettingkast' wordt afgedicht door vloeibare pakking. Hoort dit zo? Als de krukaskeerring vervangen moet worden zal de kettingkast er ook af moeten. Ik ben vrij handig maar dit lijkt me geen klus die ik zelf ga doen. Alle suggesties zijn welkom. Ik weet bijvoorbeeld dat er een goedje op de markt is die keerringen weer soepel maakt. Dat spul is van wyns geloof ik. Zou dit eventueel een optie zijn?

Mvg Robin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”