Voor het eerst mijn auto gewassen in een WASBOX

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
wrvk82

Voor het eerst mijn auto gewassen in een WASBOX

Bericht door wrvk82 » 21 feb 2011, 11:38

Zooooo, heb mijn auto sinds 1-10-2010 en jullie begrijpen hoe ontzettend RANZIG deze is geworden door alle pekel en bagger van de laatste maanden (nee sorry geen pica).

Na weken uitstel eindelijk eens mijn auto gewassen (gister).

Omdat een wasstraat niet in mijn lijstje van mogelijkheden voorkomt (slechte ervaringen mee, plus met mijn linnen dak wil ik geen risico's nemen), ben ik naar een WASBOX gegaan. I-de-aal al zeg ik het zelf!

Maar goed, ik kom er vandaag achter dat ik een aantal plekken toch niet helemaal goed schoon heb gekregen (die tijdsdruk en onervarenheid nog :P)...

Binnenkort dus nog even terug om de klus af te ronden.

Al met al kan ik het wel aanraden! Ik heb er 6 minuten over gedaan, maar denk dat ik er de volgende keer 10 minuten van maak om alles echt goed schoon te krijgen. Een goed alternatief voor als je niet zo'n fan bent van "met de hand wassen".

Mijn (linnen)dak heb ik enkel met de hogedruk spuit afgespoeld (met wat afstand om deze niet te beschadigen). Maar omdat mijn auto of binnenstaat, of onder een carport wordt deze al niet te snel vies.

Het is echt een stuk fijner instappen in een schone(re) auto! :D

Wes

Re: Voor het eerst mijn auto gewassen in een WASBOX

Bericht door Wes » 21 feb 2011, 14:44

Hopelijk wel je eigen sponsje meegenomen? De borstel van de wasbox waar jan en alleman van alles mee schoonmaken (jetski's, oprijplaten, paardentrailers etc.) zou ik niet m'n auto mee wassen....

Morzail

Bericht door Morzail » 21 feb 2011, 17:07

Wes schreef:Hopelijk wel je eigen sponsje meegenomen? De borstel van de wasbox waar jan en alleman van alles mee schoonmaken (jetski's, oprijplaten, paardentrailers etc.) zou ik niet m'n auto mee wassen....
Ik zou mijn auto ook niet met een spons schoonmaken, daar blijft allemaal zand in steken x|

Ronnie330D

Bericht door Ronnie330D » 21 feb 2011, 17:16

In de zomer was ik mijn auto altijd met de hand (2 emmers, meguairs handschoen, PBW shampoo), daar blijf die uiteraard heel erg mooi onder.

In de winter was ik mijn auto niet zo vaak, maar als ik m was doe ik dat in een was-box met de hand. Auto van te voren goed afspuiten, borstel goed afspuiten. Vandaag heb ik m'n auto weer in een was-box gewassen maar wat een (was)krassen maak je daar mee!! vandaag stond die in de volle zon dus het was goed te zien!! Op zich niet erg want in het voorjaar gaat de poets-tol er weer overheen en krijg ik het er weer uit maar het verklaard wel hoe slecht ook een was-box voor je lak is!

Het zal uiteraard ook wel aan de was-box liggen maar voor het mooie moet je je auto echt alleen maar met de hand wassen...

peet330d

Bericht door peet330d » 21 feb 2011, 17:36

ik was vorige week door de wasstraat geweest, met textiel maar maakt niets uit, auto zat vol krassen :(
nooit meer door de wasstraat, moet een groot deel van de auto polijsten. :X
Laatst gewijzigd door peet330d op 21 feb 2011, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

dropje328ci

Bericht door dropje328ci » 21 feb 2011, 17:58

netjes achter thuis met een was handschoen en een lauwe emmer water met FLON shampoo!
voor mij geen (kr)wasstraat of box!!

Dial_888

Bericht door Dial_888 » 21 feb 2011, 18:51

Nou, ik moet sinds ik de mijne heb na 1.5 jaar nog voor het eerst naar de wasbox......om de paar maand door de wasstraat en klaar....prima wasstraat.....

Auto is inmiddels 11 jaar oud dus een krasje meer of minder is niet zo'n ramp... tis een gebruiksvoorwerp en over of 5 jaar zal een krasje oid mbt de restwaarde ook niet veel uitmaken.

Voor de rest ben ik er wel zuinig op; netjes onderhoud ed.....

mechanic01

Bericht door mechanic01 » 21 feb 2011, 19:01

wasbox vind ik ook niet zo prettig, die slangen zijn veel te kort en slaan dan tegen je auto aan als je de andere kant gaat doen, voor mij dus lekker met de hand.

Ronnie330D

Bericht door Ronnie330D » 21 feb 2011, 21:19

Dial_888 schreef: Auto is inmiddels 11 jaar oud dus een krasje meer of minder is niet zo'n ramp... tis een gebruiksvoorwerp en over of 5 jaar zal een krasje oid mbt de restwaarde ook niet veel uitmaken.
Hier in verschillen wij, en ik denk samen met mij nog veel andere sterk in mening!!

Als ik een gebruiksvoorwerp nodig had kocht ik wel een Dacia Logan!!

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 22 feb 2011, 09:13

Tuurlijk het is een liefhebbers auto (voor mij in ieder geval wel), maar om me nou druk te maken over elk krasje die men kan voorkomen gaat mij iets te ver. Dan moet je er ook niet mee gaan rijden.

Ook voor mij is het een gebruiksvoorwerp, maar wel een gebruiksvoorwerp waar ik veel waarde aan hecht:P

De keuze voor het wassen met de hand gaat bij mij puur om het resultaat, dat die veel schoner word dan in de wasstraat en in de wasbox.Maar niet omdat het minder krast.

wrvk82

Bericht door wrvk82 » 22 feb 2011, 09:16

Diverse reacties.

Ik moet zeggen dat de auto glimt waar hij goed schoon is geworden. Krassen ben ik niet tegengekomen, eigenlijk erg tevreden...

Moet wel zeggen dat ik het helemaal eens ben met de stelling: "Wassen met de hand is het beste". Maar goed, een wasbox is wel een stuk sneller en is mij wel goed bevallen.

Maarja, dit was pas de eerste keer... misschien eindig ik alsnog met een emmertje met sop :D

Zal beloven dit weekend wat foto's te uploaden na de wasbeurt ok? (*waarschuwing* mijn lelijke winterbanden/velgen zitten er nog onder :D).

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 22 feb 2011, 09:19

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me soms ook wel laat verleiden door die wasboxen hoor:P Vooral een broodje bal nadat je klaar bent doet et em:P

kaasplank

Bericht door kaasplank » 22 feb 2011, 10:50

Ik was hem altijd bij mijn ouders. Die hebben een bron laten slaan in hun voortuin en daar komt mooi kalkvrij schoon water uit.

Bij het wassen hoort natuurlijk een lange klei-sessie :P
Laatst gewijzigd door kaasplank op 22 feb 2011, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Ronnie330D

Bericht door Ronnie330D » 22 feb 2011, 11:53

Njah ik ben nogal precies wat krasjes betreft maar ik vind het in de winter gewoon te koud om het volledig met de hand te doen :P. In de was-box krijg ik hem ook goed schoon hoor daar niet van, maar afgelopen zomer heb ik de auto gepolijst en was die zo goed als krasvrij en dat heb ik door +/- 10 was-box avondturen weer verpest...

Och ja... heb ik in het voorjaar weer wat te doen (h)

kaasplank

Bericht door kaasplank » 22 feb 2011, 12:39

een wasstraat is natuurlijk wat anders dan een wasbox x|
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”